onsdag 28 augusti 2019

Öppet brev till Greta Thunberg

Doktor Steven Greer är en av ledarna för disclosurerörelsen i USA:

https://siriusdisclosure.com/about-us/

Steven Greer menar att det är möjligt att till stor del minska miljöförstöringen och fattigdomen på Jorden inom en generation. Jag antar att det är vad du Greta Thunberg och er rörelse också vill. Om du kontaktar Steven Greer när du nu befinner dig i USA för ett möte, så kommer du att få din bästa historielektion någonsin. Slår ni er ihop tror jag att ni kan göra underverk.

Historielärarföreningens ordförande Thomas Nordholm har under flera månader försökt att nå dig via lokala klimataktivister i Skolstrejk för klimatet, men även internationellt via Fridays for future. Jag har även talat med och mejlat Helena Iles. Det går inte att nå dig. Jag förstår att din tid är knapp och att du måste prioritera såsom du hittills nått framgång.

Men om du verkligen vill ha än bättre resultat då miljöklockan tickar vill jag att du kontaktar mig. Jag har nämligen funnit att Sveriges skolelever och andra länders elever luras på undervisning om miljövänlig teknik och dess historia bara för att det handlar om ufo. Orsakerna är att bland de som styr över historieundervisningen i Sverige återfinns korruption, möjlighet att tjäna pengar på att göra som förut, rädsla för att förlora sin titel eller sina uppdrag. Det gäller hela vägen från klassrummen, bland elevorganisationer, via lärarutbildningen och upp till myndighetsnivå samt utbildningsutskottet. De inblandade personerna struntar i om eleverna får den bästa undervisningen om miljöförstöring, så länge de själva tjänar mer på obsolet kunskap.

För mig som har sysslat med underrättelse ända upp till regeringsnivå under årens lopp är det uppenbart att det finns motiv att ljuga för de som vill tjäna pengar på andra.

Om du vill få fler att delta i skolstrejker för klimatet i Sverige och utomlands är rätt väg att kontakta mig eller Steven Greer. Inför detta öppna brev har jag rådfrågat en klimataktivist så att budskapet till dig ska uppfattas som positivt.

Thomas Nordholm
ordförande i Historielärarföreningen:

https://historielararna.blogspot.com/

http://historielarare.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.