fredag 11 oktober 2024

TV: Kocken som sköts av serieskytten Peter Mangs är målsägande mot Rasmus Paludan

 

Skärmbilder på det som används i rättegången 14 - 15 oktober 2024:



Teve:


https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/har-gar-paludan-till-attack-/




Här går Paludan till attack (expressen.se)


för 1 timme sedan — Den danske provokatören Rasmus Paludan ställs inför rätta i Malmö måndagen den 14 oktober, misstänkt för hets mot folkgrupp och förolämpning. Paludan har ...
för 1 timme sedan — Rasmus Paludan ställs till rätta för två fall av hets mot folkgrupp.


"Lang Conteh har gått till psykolog


Kocken och Malmöbon Lang Conteh ska vittna i rätten om Rasmus Paludans ord mot honom för två år sedan. 2010 blev han ett av den rasistiske serieskytten Peter Mangs offer när han sköts i benet utanför badhuset Aqvakul i Malmö. Conteh blev skjuten i benet.


– Jag har inte ont nu längre, men jag har ärret kvar. Det kommer jag att ha tills jag dör.


Paludans verbala påhopp blev en flashback till skjutningen, enligt Conteh.


– Det handlar om rasism, jag orkar inte med det."


Källa 11 oktober 2024:.


Lang, 55, sköts av Peter Mangs – hånas av Paludan | Sverige | Expressen


25 apr. 2013 — Peter Mangs dömdes för ytterligare tre mordförsök. Lang Conteh, 44, var en av personerna Mangs försökte skjuta ihjäl utanför Aq-va-kul, ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.