Visar inlägg med etikett HM Konungen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett HM Konungen. Visa alla inlägg

fredag 7 februari 2020

Försvarsmakten beställer tipspromenad om ufo


"När Anneli lagt huvudet på kudden satte jag mig och gjorde några frågor om ufo till en tipspromenad som ska hållas på Vaxholms fästning i sommar plus en informationsskylt om UFO-Sverige. Efter en timma var det klart och jag mejlade iväg det hela"

Citat ovan från UFO-Sveriges vice ordförande Clas Svahns ufo-blogg 29 januari 2020:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=59624


"Vaxholms fästnings museum är Försvarsmaktens största museum och har skapats i fästningen på Vaxholms kastell. Museet invigdes av HM Konungen 2003."
 
Källa, Wikipedia:
 
 

torsdag 6 februari 2020

Försvarsmakten lär fyraåringar ha kul med utomjordingar


Vaxholms Fästnings Museum

Några kommande evenemang

"Rymdpiraterna - Sportlovsaktivitet

När museet får oväntat besök från planeten Ixu blir det kalabalik på fästningen. Kom till oss på sportlovet och ha kul med ett gäng utomjordingar !

Lös kluriga frågor i 10 upplevelsestationer och hämta en belöning.
Se på barnbio (ca. 15 min.)
Rocka loss med "karaoke i Kalaskulan".
Delta i vår teckningstävling och vinn fina priser.

Detta är en lärorik "Drop in upplevelse" för både små och stora barn. Aktiviteten är kostnadsfri för barn (ingår i entréavgiften för vuxna), vi tror att den kan passa barn och ungdomar i åldern 4–14 år. Ingen föranmälan behövs, aktiviteten är tillgänglig under sportlovet tisdag 24– fredag 28 februari"

Källa:



Bild på Försvarsmaktens museums sportlovsaktivitet 2020 med ufo och utomjordingar:



"Vaxholms fästnings museum är Försvarsmaktens största museum och har skapats i fästningen på Vaxholms kastell. Museet invigdes av HM Konungen 2003."

Källa, Wikipedia: