tisdag 1 oktober 2024

Byt ut UFO-Sveriges lekman Clas Svahn mot forskaren Beatriz Villarroel i samtliga intervjuer i svensk media om ufo framöver!

 

Physicist: Space objects appeared, disappeared years before first satellites | Reality Check - YouTube




"The European Crash Retrieval Initiative (ECRI) is an effort led by UAP Sweden and Ocean X Team, with the support of the VASCO Project and an interdisciplinary group of civilian scientists and experts."

"Several eminent scientists and public figures give their support to ECRI, including Avi Loeb, the Harvard astronomer and founder of the Galileo Project."


Källa:


European Crash Retrieval Initiative (ecr-initiative.org)


"Beatriz Villarroel
Stefan Ohlsson Jag är väldigt stolt över ECR Initiative och att vara dess ambassadör. Glad att det finns personer som är redo att faktist undersöka frågan med kraschade UFO:n, istället för att ägna timtal dagligen åt att diskutera huruvida man kan lita på myndigheter, visselblåsare eller andra aktörer. För övrigt så dömer jag ingen människa utifrån deras tro och har aldrig gjort det. Vad som betyder något för mig är hur en människa -- eller grupp i det här fallet -- behandlar andra människor. Tacksam för den vänlighet och värme många medlemmar i UAP Sweden — The Connection Group bemött mig med.


Källa 25 september 2024:


Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige | Svenska astronomen Beatriz Villarroel intervjuad i NewsNation om mystiska objekt som dykt upp och försvunnit på stjärnhimlen 1950 och 1952 | Facebook


"Beatriz Villarroel
Stefan Ohlsson Tack för ditt generösa erbjudande om att undervisa mig om den sociala hierarkin bland Sveriges ufogruper, men jag klarar mig🙂


UAP SWEDEN


UAP Sweden — The Connection Group | Facebook


"Johan Olofsson
Det är jätteintressant med "stjärnorna som försvann", tack för tipset!
Ska kollas ikväll efter jobbet!!
Simon Vargblom
ross coulthart är det bästa som hänt oss, någonsin,
Beatriz Villarroel
Simon Vargblom Han är verkligen bäst, och så otroligt modig!
Kalle Blomqvist
Författare
Beatriz Villarroel Ja, bara att hans programserie heter ”Reality Check” är ett genidrag. När jag var aktiv i en tvärpolitisk internationell organisation och journalistnätverk 1984-2002” brukade de säga ”When reality catches up with the mythmakers” 🙂
Martin Öhman
För mig som förhåller sig skeptiskt är detta en av de starkaste indicierna på utomjordiskt liv. Just att de dök upp och försvann plötsligt utan att lämna några spår efter sig är svårt att förklara. För några år sedan hade vi Tabbys Star som också uppförde sig underligt men som med största sannolikhet handlade om ett gas-moln. Detta är långt mycket mer underligt och spännande! 🙂"


"Stefan Ohlsson
Synd bara att hon är ambassadör för www.ecr-initiative.org, det skadar hennes anseende lite tyvärr.
Kalle Blomqvist
Författare
Stefan Ohlsson Ambassadör? Det är ett väl ett nätverk utan invalda medlemmar eller utvalda representanter? Vad säger du om det Christian?
Stefan Ohlsson
Kalle Blomqvist Det står så på hemsidan.
Stefan Ohlsson
Kalle Blomqvist Fel av mig, jag menar www.ecr-initiative.org
Kalle Blomqvist
Författare
Stefan Ohlsson Ja, men påstå då inte att Beatriz representerar UAP Sweden om hon inte säger det själv. ECRI är ett initiativ av medlemmar i UAP Sweden men du får prata med dem först om du vill påstå olika saker istället för att sprida dynga. Beatriz är min kompis och jag tål inte mobbing!
Stefan Ohlsson
Kalle Blomqvist Läs, jag har ändrat. Jag mobbar ingen, jag skrev vad jag tyckte. Man bör se upp med vilka personer man ger sig i lag med. En trovärdig person som hon borde inte slå sig ihop med personer som tycker minsta grej är övernaturlig. En i den gruppen är ökänd för det.
Kalle Blomqvist
Författare
Stefan Ohlsson UAP Sweden är ingen GRUPP. Det är ett nätverk av personer med ufofrågan som intresse. Inget medlemskap. Ingen kan bli utesluten utom pga mobbing osv. Vem som helst kan ha vilka foliehattsåsikter som helst. Dessa förekommer ju dessutom i riklig mängd i denna diskussionsgrupp! Ja, att UFO:s och varelser skulle komma från andra dimensioner, vara vi själva från framtiden osv är just foliehattsåsikter som bevisligen spridits av CIA och andra underrättelsetjänster i syfte att förvilla och lura allmänheten bort från den logiska och statistiskt bevisbara sanningen att de kommer från andra planeter.
Kalle Blomqvist
Författare
Stefan Ohlsson Du får gärna komma med kritik men då skall den vara KORREKT. Det duger inte att sprida felaktiga uppgifter gång på gång. Jag har fått nog av sådant och blir därför en journalist som kommer att skriva om samhälle och vetenskap, bl.a. UFO-frågan. Det behövs fler än Clas Svahn som skriver om detta i media. Många fler…
Beatriz Villarroel
Stefan Ohlsson Jag är väldigt stolt över ECR Initiative och att vara dess ambassadör. Glad att det finns personer som är redo att faktist undersöka frågan med kraschade UFO:n, istället för att ägna timtal dagligen åt att diskutera huruvida man kan lita på myndigheter, visselblåsare eller andra aktörer. För övrigt så dömer jag ingen människa utifrån deras tro och har aldrig gjort det. Vad som betyder något för mig är hur en människa -- eller grupp i det här fallet -- behandlar andra människor. Tacksam för den vänlighet och värme många medlemmar i UAP Sweden — The Connection Group bemött mig med.
Stefan Ohlsson
Beatriz Villarroel Jag dömer heller ingen efter tro, däremot efter deras handlingar.
Vad jag menar är att vill man vara trovärdig kanske man inte ska slå sig i lag med individer som inte är särskilt trovärdiga eller seriösa. Jag tror kanske vi som varit med ett tag och har historik har god grund för vår uppfattning. Vill du veta mer kan du alltid höra av dig i ett PM.
Allt gott.
Stefan Ohlsson
Kalle Blomqvist Vad är det för felaktiga uppgifter jag kommit med?
Kalle Blomqvist
Författare
Stefan Ohlsson Du har rättat dem nu 🙂
Beatriz Villarroel
Stefan Ohlsson Tack för ditt generösa erbjudande om att undervisa mig om den sociala hierarkin bland Sveriges ufogruper, men jag klarar mig🙂
Stefan Ohlsson
Beatriz Villarroel Inte alls. Känns som du medvetet missförstår.
Beatriz Villarroel
Stefan Ohlsson Förlåt för att jag missförstod. Skickar dig nu därför ett PM med en lista på mina pojkvänskandidater — kan du vara snäll och rangordna dem efter lämplighet och seriositet? Hoppas det går bra med en Excel-fil.
Stefan Ohlsson
Beatriz Villarroel Bra att du visar vilken nivå du är på. 👍😄
Anna Sundström
Stefan Ohlsson nja, det var du som tog upp den stafettpinnen - nivån på hela denna diskussion med Beatriz.
Synd du inte lyfter fram det Beatriz verkligen gör i forskning istället för att gagga om lämplighet i vilka man eventuellt ska umgås med för att bibehålla en seriositet enligt dig? Usch för sådant beteende att säga att "den är ok att vara med eller den". Snacka om att döma och ha fördomar!
Kalle Blomqvist
Författare
Anna Sundström Ja. Jag är t.ex. politiskt intresserad och diskuterar med allt från kommunister till personer till höger om SD sedan över 45 år tillbaka. Jag är sjyste mot dem om de är är sjusta mot mig. Har gått på öppna möten med SD och nämnt välskrivna artiklar i Proletären utan att bli mobbad. Så skall det gå till i ett riktigt debattklimat 🙂
Stefan Ohlsson
Anna Sundström Usch på dig själv. Du har inte ens en aning om vad det handlar om. Det handlar om faktiskt beteende och inga fördomar. Lägg dig inte i något du inte förstår dig på.
Självklart kan det uppstå ett visst förtroendeproblem om en seriös forskare har projket ihop med en person som är minst känd för sin seriositet? Någon som mer än gärna överdriver och använder superlativ i varje mening? Tror du på allvar att det på något sätt skulle gagnar saken ?
Anna Sundström
Stefan Ohlsson blä! 😅
Fredrik Nilsson Metek
Stefan Ohlsson du va visst dömande .. Du skrev "personer som tycker minsta grej är övernaturlig" om de i UAP sweden ..
Kalle Blomqvist
Författare
Fredrik Nilsson Metek Ja. Märklig inställning. Jag intar sedan över 50 år en strikt vetenskaplig inställning men håller mig ajour med det ”övernaturliga”. Jag är medlem i UFO Sverige samt även UAP Sweden för att ha så många kontakter och lära mig så mycket som möjligt. Det innebär ju INTE att jag håller med alla medlemmar i UFO Sverige resp kontakter i närverket UAP Sweden om allt. Tvärtom!"



"Tomas Bovinder
Stefan Ohlsson Jag måste säga att jag är mållös. Beatriz behöver inte bemöta sån här gubbdynga. Du borde skämmas och be henne om ursäkt. Punkt!
Stefan Ohlsson
Tomas Bovinder Har du inget bättre att komma med tycker jag du ska sitta ned och vara enbart tyst.
Thomas Michanek
Till alla: nu avslutar vi det här meningsutbytet om Beatriz. Det hela börjar urarta till personangrepp. Fortsätter ni ändå kommer admins att vidta åtgärder.
Beatriz Villarroel
Tyvärr är det inte fallet. Vi har betalat för dyra certifikat och varje gång jag ger en intervju "går certifikatet ut". Vårt senaste borde hålla till 2028...
Stefan Ohlsson
Beatriz Villarroel vascaproject.org använder ett gratis certifikat från Let's Encrypt. De går ut efter 90 dagar. Har ni betalat för något annat certfikat har ni i så fall inte installerat det korrekt."


Fler citat ovan från tråden:


Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige | Svenska astronomen Beatriz Villarroel intervjuad i NewsNation om mystiska objekt som dykt upp och försvunnit på stjärnhimlen 1950 och 1952 | Facebook


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.