lördag 5 oktober 2024

Ufo i Dalarna 5 augusti 2023 utreds i SVT

 


"Kalle skakas om av en personlig upplevelse som får honom att ifrågasätta sina sinnen"


Källa:


Aliens - striden om utomjordingarna – 2. Striden hårdnar och inget är riktigt som man tror | SVT Play


10 jan. 2024 — Sent på kvällen gick jag också igenom en observation av ett okänt föremål som Kalle Ström har gjort och som kan bli en del i den film om ufo han ...
Arbetsplats: Institutionen för etnologi religionshistoria och genusvetenskap (ERG). Besöksadress. Rum E 770. Universitetsvägen 10 E, plan 7. Postadress.
Producent / Forskare · Producerar dokumentärer och bedriver forskning på Stockholms Universitet.


Kalle Ström – Egen | LinkedIn


"Vi åt också gemensam lunch innan det var dags för mig att bli intervjuad av Kalle Ström för hans SVT-serie om ufo som kommer senare i höst. Nu diskuterade vi hans egen observation den 5 augusti 2023 där jag försökt att hitta en förklaring. Hur det gick får ni när serien visas."


Källa, UFO-Sverige 2 september 2024:


Podd och SVT och bokjobb | Clas Svahns Blogg (ufo.se)



240110kalle.png (800×445) (ufo.se)


"Sent på kvällen gick jag också igenom en observation av ett okänt föremål som Kalle Ström har gjort och som kan bli en del i den film om ufo han arbetar med. Ni kan se mig och Kalle här ovan. Observationen gjordes utanför Ludvika den 5 augusti förra året och var i sig inte dramatisk men en utmaning att ta reda på orsaken till. Vi får se om jag lyckas."


Källa, UFO-Sverige 10 januari 2024:


Spelar in med Felix och hjälper Kalle | Clas Svahns Blogg (ufo.se)



230808kalletv.jpg (800×600) (ufo.se)

"Kalle Ström och fotografen Mattias på plats hemma.

Framåt förmiddagen kom Kalle Ström och fotografen Mattias hit för att fortsätta göra intervjuer med mig. Nu angående det som händer i USA just nu. De båda arbetar på en dokumentär som ska handla om UFO-Sverige och AFU men var den kommer att visas är oklart ännu så länge.

Mattias, som fyllde 50 just i dag (och ändå jobbade!) placerade oss i köket där vi sedan tillbringade nästan två timmar. På slutet visade de mig en film som de själva tagit i trakten av Borlänge den 5 augusti, alltså nu i lördags. Ett starkt lysande punktformigt föremål som jag ska titta lite närmare på när jag fått originalfilmen.

Senast de var här var den 8 juni och däremellan har de hunnit en tur till AFU också."


Källa, UFO-Sverige 8 augusti 2023:


Teveteam här och jobb med festen | Clas Svahns Blogg (ufo.se)



240115alicia2.jpg (800×473) (ufo.se)

"Mattias filmar mig och Alicia.

Vid 11 kom Alicia Linderoth för att göra en timslång intervju med mig för sin podd Ashua som är en podd inriktad på andlig ufologi. Alicia själv har egna kontakter som hon menar emanerar från en planet runt Arcturus. Nu fick hon skjuts av Mattias som jobbar med Kalle Ström eftersom Kalle ville att vårt samtal skulle filmas vilket vi hade kommit överens om.

Det blev alltså en ganska annorlunda intervju som mer riktade in sig på den mjuka istället för hårda ufologin, där bevisen inte var lika viktiga som känslor och upplevelser. och det blev ett väldigt bra samtal, det var vi båda överens om. "


Källa, UFO-Sverige 15 januari 2024:


 Filmning gånger två och podd | Clas Svahns Blogg (ufo.se)



240813kalle.jpg (800×600) (ufo.se)

"Mattias, undertecknad och Kalle.

Klockan 10 kom Kalle Ström och Mattias Flink hit för att intervjua mig igen. De fortsätter jobba på den ufodokumentär som ska visas på SVT i höst. Det blir två avsnitt om en timme vardera. Den här gången filmade vi inne på mitt och Annelis arbetsrum och ute i garaget där jag sorterade böcker.

Serien har ännu inget namn men blir den första som SVT gjort om ufo."


Källa, UFO-Sverige 13 augusti 2024:


SVT här och besök hos Uffe | Clas Svahns Blogg (ufo.se)



"Under dagen har jag diskuterat lite organisationsfrågor för det europeiska ufonätverket med dess ordförande Edoardo Russo samt blivit intervjuad av Kalle Ström som håller på med ett teveprogram om ufo som han hoppas ska bli verklighet under året. Kalle har intervjuat mig regelbundet under ett halvår, men också många andra givetvis."


Källa, UFO-Sverige 13 mars 2024,


Intervjuad av SvD | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.