Visar inlägg med etikett åsikt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett åsikt. Visa alla inlägg

fredag 22 augusti 2025

UFO-Sveriges ordförande efterlyser åsikter om hans sommarprat

 


Ditt sommartal var mer en introduktion till fenomenet Clas Svahn och realiteten UFOn. 5 hrs.


Trodde nästan att någon här skulle ha en åsikt om mitt Sommarprat. Men icke. Ingen som lyssnade?

18154811294268171588 (500×261)

sverigesradio.se
Clas Svahn - Sommar & Vinter i P1"
Journalisten och UFO-experten om en märklig och oförklarlig händelse i Järfälla 1995.


"Curt Edström
Väntade med spänning du skulle nämna nånting om filmen UFO sweden som onekligen har tagit mycket inspiration från arkivet i Norrköping. För övigt en kanonbra film.


Källa 22 augusti 2025:


Vetenskap och Folkbildning (VoF) | Trodde nästan att någon här skulle ha en åsikt om mitt Sommarprat | Facebook


fredag 24 januari 2025

Ytterligare mejl från UFO-Sverige

 


"Bloggen


X X XXXXXX

Från: XXX@XXX.se

Kopia:'Clas Svahn'


tors 23 jan. vid 01:05


Din blogg är jätterörig med en massa länkar och inget sammanhang. Det är AS-SVÅRT att läsa vad du vill, grund, idé. Som nån amöba som bara flyter ut – lost in space.

 

Så: Vad ska man fastna/tänka på som är viktigt? Inte lätt på din blogg… så irrationell är den.

 

Tips: Strukturera din blogg, tala om vad du vill, varför länkade du till denna .. osv.

 

VARFÖR har du en blogg som inte visar på vad du vill? Skaffa ett ”handlingsprogram”. Vaffo då? Jo, för då vet du vad du ska leverera. Du levererar ju bara en massa länkar och lösryckta idiom idag. Så jävla tröttsamt är det. Vill du att jag ska läsa din blogg? Inte troligt… en är SÅ dålig.

Internet är full av länkar, miljarder. Så trist…har vi som läsare inte högre förväntiningar?

Skärp dig nu. Har du en åsikt varför jag o Clas o resten av UFO-Sverige och dess styrelse är ena skithögar så tala om det.

Min personliga åsikt är att alla inom UFO-Sverige – både medlemmar och styrelse – gör SÅ GÅTT DE KAN. Utifrån sina förutsättningar. HAR DU ANDRA KRAV så fram med dem. I en demokratisk organisation så går allt att diskutera. Som i UFO-Sverige. Har du missat det?

Om DU har en annan åsikt om vad styrelsen ska fixa är det helt OK. Så länge du respekterar att ALLA – i hela världen – har en annan åsikt än din. Det verkar inte vara fallet just nu med din stalkning av Clas. Så uselt! Är det!

 

Gör nåt själv som för ufo-frågan framåt - ditt LATA stycke.

 

Med vänlig hälsning


X XXXXX XXXXXX"



Svar från Historielärarföreningen på UFO-Sveriges mejl ovan:


Vi i HLF antar att medlemmarna i UFO-Sverige och er styrelse är trevliga personer. Vi har ingen anledning att tro annat. HLF respekterar UFO-Sveriges arbete och åsikter. HLF äger inte rätten att uttala klart vad vi vill. Det ligger på andras bord. Det HLF vill är i varje fall inget fientligt mot UFO-Sverige, dess medlemmar eller styrelse. HLF uppskattar att UFO-Sverige ger järnet för det ni tror på och vill. HLF beklagar att UFO-Sverige inte är nöjd med vår blogg. Den besöks av läsare från hela världen, som förmodligen har ett intresse i vad vi skriver. Det gläder HLF att du är vår läsare som du skriver själv.

HLF har absolut inget intresse i att befinna sig i närheten av eller kontakta UFO-Sveriges ordförande Clas Svahn, eftersom vi inte får ut något av det. Clas Svahn verkar inte heller vara intresserad av Historielärarföreningen eftersom HLF inte erhåller några mejl av honom. Vad vi kan gissa vill Svahn ha med Historielärarföreningens ordförande i teve utan att vi får reda på det i förväg. Kanske vill HLF vara med i teve eller kanske inte. Men vi måste vara förberedda först. HLF har genom åren tackat nej till många intervjuer och medverkan i teve. Historielärarföreningen har varnats av läsare för att medverka i samma tevesändning som UFO-Sverige. Det skulle bero på att journalister tyvärr ensidigt skulle ta Clas Svahns parti för att han är journalist själv och då litar andra journalister blint på honom utan att undersöka fakta. Den faran har vi alla svart på vitt i att HLF inte får komma till tals någonstans.

Det är sannerligen en slump att både UFO-Sverige och Historielärarföreningen är intresserade av ufo. Finns det något HLF och UFO-Sverige kan samarbeta om är vi intresserade. 

Extra vänliga hälsningar från Historielärarföreningen!


tisdag 10 maj 2022

Polisförbundet bjuder in Korankravallernas chefer till möte 18 maj

 


"ARBETSMILJÖ

9 MAJ 2022

Chef under upploppen? Vi vill höra din åsikt!

Chef under upploppen? Vi vill höra din åsikt!

Konsekvenserna av påskens upplopp har varit stora för många - också våra chefer. Nu bjuder Polisförbundets chefsombudsman och huvudskyddsombud in berörda chefer (Bergslagen, Öst, Syd, Stockholm) till samtal för att lyssna till deras erfarenheter och reflektioner. Har du inte fått en inbjudan - hör av dig! Ett möte för Stockholms chefer planeras till den 18 maj.


Källa:

Chef under upploppen? Vi vill höra din åsikt! | Blåljus (blaljus.nu)


onsdag 8 december 2021

Haparandas kommunalråd svarar Historielärarföreningen om civilminister Ida Karkiainen, Hitler och gaskammare

 



"Vad anser Tornberg om att civilministerns pressekreterare ej svarar på frågan huruvida sambon producerat låt om Hitler och gaskammare



Ons 2021-12-08 19:30
  •  Du;
  •  Anders Rönnqvist;
  •  Perarne Kerttu;
  •  Catarina Lindmark;
  •  Lars-Erik Wikberg;
  •  Nina Waara;
  •  Pia Hulkoff

Hej John Doe
Vad, när och vilka frågor civilministerns pressekreterare svarar på har jag ingen åsikt om.
Mvh
Sven Tornberg


Sent: Wednesday, December 8, 2021 5:10:48 PM
To: Sven Tornberg <Sven.Tornberg@haparanda.se>; Anders Rönnqvist <Anders.Ronnqvist@haparanda.se>; Perarne Kerttu <Per-Arne.Kerttu@haparanda.se>; Catarina Lindmark <Catarina.Lindmark@haparanda.se>; Lars-Erik Wikberg <Lars-Erik.Wikberg@haparanda.se>; Nina Waara <nina.waara@haparanda.se>; Pia Hulkoff <Pia.Hulkoff@haparanda.se>
Subject: Vad anser Tornberg om att civilministerns pressekreterare ej svarar på frågan huruvida sambon producerat låt om Hitler och gaskammare
Med anledning av Sven Tornbergs stöd till civilministern i denna video han spelat in onsdag eftermiddag 8 december 2021:

onsdag 18 augusti 2021

Varför behöver UFO-Sverige vänta med att avslöja skolan tills efter föreläsningen om konspirationsteorier?


Föreningen Furuboda är huvudman för Furuboda folkhögskola - Sveriges största folkhögskola för personer med funktionsnedsättning. Vi finns på tre orter i Skåne - ...

 

"I dag höll jag ett seminarium för elever på Furuboda folkhögskola i Malmö men eftersom det var via Teams fanns elever från många håll i Skåne med och lyssnade på min timslånga föreläsning om fejkade nyheter och konspirationsteorier. Efter pratet följd en drygt trettio minuters lång frågestund som var riktigt intressant.

En av eleverna hade nämligen varit djupt inne i tron på att månlandningen var en bluff och då umgåtts med andra som också trodde det. Men när hon började tvivla och samtidigt bytte bekantskapskrets till en grupp som inte tvivlade så ändrade även hon åsikt."

Källa, UFO-Sverige tisdag 17 augusti 2021:

Håller seminarium om fejkade nyheter och fin recension | Clas Svahns Blogg (ufo.se)

söndag 2 augusti 2020

Vems åsikt om Roswell beskrivs och vad var bluff enligt Unionen?


"Vilket var en bluff och vems åsikt var det?

John Doe

Sön 2020-08-02 19:28

  •  lina.bjork@kollega.se

  •  linnea.andersson@kollega.se
Historielärarföreningen har idag läst din artikel:


HLF undrar och vill fråga dig, för att bli säker på hur stycket om Roswell är tänkt att förstås.

Angående skrivelsen du beskriver som en av historiens största ufo-relaterade bluffar, den om incidenten i Roswell, undrar HLF: 

Menar du att det var en bluff att det skulle ha varit ett rymdskepp eller en bluff att det skulle ha varit en väderballong?

Är det din egen  åsikt att det var en bluff eller Clas Svahns åsikt, han som du intervjuade?

Mejla gärna ditt svar tillbaka till:

historielararforeningen@outlook.com"