Historielärarföreningen erkänner att myndigheter i Belgien, Italien, Frankrike, Brasilien, Mexiko samt Chile officiellt konstaterat UFOn i sina luftrum.
"Efter att UFO-Sverige höll mötet i Alvik i höstas var det många som visade intresse för att vara med och återuppliva den sedan ett antal år vilande Stockholms UFO-förening. Och tre av dem var Jimmy Beris, Fred Andersson och Idgie Ljunggren som dessutom var beredda att hålla i den. Och i dag hade vi bestämt träff hemma hos mig och Anneli för att diskutera saken och se till så att föreningen kommer att återuppstå.
Det här är tre personer som inte bara kommer att få saker gjorda, de är nyfikna och kunniga och Fred och Idgie har dessutom gått UFO-Sverige fältundersökarkurs."
för 3 timmar sedan — Mer kommer. 9 total views, 9 views today. Detta inlägg postades i UFO den 25 september 2022 av Clas Svahn.
"I dag håller UFO-Sverige möte på Alviks kulturhus i Stockholm för alla medlemmar och sådana som vill bli medlemmar. Vi startar 13.30. Ni kan läsa mer på ufo.se."
"Men det går också att komma för att bara lyssna, fika eller köpa böcker. Det kommer att finnas många böcker att köpa för den intresserade!"
"Att undersöka uforapporter är både spännande och lärorikt – du får träffa människor som har upplevt saker som de själva inte har någon förklaring på. Och där kommer UFO-Sverige och våra medlemmar in i bilden. Om du går vår utbildning får du lära dig att undersöka uforapporter, och under medlemsträffen berättar vi mer om hur du kan bli en av våra fältundersökare."
"Bland andra Thomas Michanek som parkerat sig utanför vår möteslokal i Alvik för att se till att de som eventuellt hade missat att medlemsmötet var flyttat till nästa söndag skulle få ett personligt besked om detta.
Men vårt budskap hade nått fram. Bara en person dök upp och fick då veta besked av Thomas."
Tack för ditt mail! Vi återkommer så snart vi får tillfälle.
Med vänliga hälsningar Alviks Kulturhus"
"UFO-Sveriges medlemsträffar
OBS: Ändrat datum för medlemsträffen i Stockholm: söndag 25 september, detta på grund av sjukdom."
"Så efter att ha gratulerat Tobias på hans 50-årsdag både på Facebook och i telefon (han väntade många glada gratulanter under dagen och hade bullat upp med både tårta och mat) så ringde jag både Thomas Michanek och Anders Berglund för att diskutera detta.
Att varken jag eller Anders skulle kunna vara med kändes inte bra, det var vi överens om, och vi insåg snabbt att det bästa vore att ställa in och flytta mötet. Helst till söndagen efter, alltså den 25 september. Thomas, som satt på tåget på väg till Norrköping för att gratta Tobias, agerade snabbt och fick tag på dem vi hyrt lokalen av och möttes av stor förståelse.
Inte nog med att den 25:e faktiskt fanns tillgänglig, uthyraren lät oss dessutom flytta datum utan kostnad. Snyggt! Så nu kör vi då istället. Under dagen skickade Thomas dessutom ut ett meddelande via olika kanaler där denna förändring publicerades. Och jag ringde runt till ett antal personer i styrelsen för att berätta om läget."
"Mellan de två delarna (kl. 15–15.30) har vi en paus då man kan köpa fika och övriga saker vi har till försäljning. Om du inte redan är medlem så kan du lösa ett medlemskap i pausen, före kl. 15.30 (medlemskapet kostar 200 kr).
NOTERA: det underlättar mycket för oss om du har med dig ditt fysiska medlemskort för 2022 som skickats med post till alla medlemmar. I annat fall får vi kontrollera ditt medlemskap via vårt medlemsregister.
Det går förstås bra att bara vara med på en av delarna om du har begränsat med tid. Om du som medlem väljer att bara vara med på medlemsdelen, se till att vara på plats en stund före kl. 15.30!
Alla betalningar sker helst med Swish. Vi har begränsade möjligheter till kort- och kontantbetalning.
Boka nu in söndag 18 september om du har möjlighet att ta dig till Alvik i Stockholm."
"När alla fått sina välförtjänta diplom var det bara för oss att börja packa ihop och börja våra resor hem. Själv hade jag samma tre medresenärer som på vägen ner och kunde lämna av dem vid Liljeholmen och Alvik så att de kunde fortsätta att ta sig vidare med kommunala medel."