Visar inlägg med etikett Lena Hallin. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Lena Hallin. Visa alla inlägg

lördag 12 december 2020

Styrelseledamot AO i bluffarkivet AFU bjöd in ordförande CS i AFU till vernissage på statens bekostnad

 

"From: Andreas Ohlsson

To: Clas Svahn

Subject: Re: Inbjudan till vernissage för I rikets hemliga tjänst

Date: den 6 februari 2020 19:18:37

Kul att ni anmält er, välkomna!

/Andreas

Skickat från min iPhone
 

6 feb. 2020 kl. 17:02 skrev Clas Svahn <XXXX.XXXXX@gmail.com>:

Då kommer vi!

CS
 

On Thu, Feb 6, 2020 at 12:23 PM Andreas Ohlsson <andreas.ohlsson@armemuseum.se>
wrote:

Hej Clas,

Hoppas du och Anneli kan komma på vernissage, se anmälan nedan.

/Andreas
 

Från: Vernissage <vernissage@armemuseum.se>

Skickat: den 6 februari 2020 12:15

Till: Info AM <info@armemuseum.se>

Ämne: Inbjudan till vernissage för I rikets hemliga tjänst

Ny utställning på Armémuseum. För att se nyhetsbrevet i din webbläsare, klicka här.

Hemsida | Skicka vidare | Prenumerera | Avprenumerera

Påminnelse:

Välkommen på vernissage!

Onsdag 19 februari 17.00 på Armémuseum

I utställningen I rikets hemliga tjänst möter du kvinnorna som i mörkläggningens tid tog stora
risker för Sveriges underrättelsetjänst. Under andra världskriget var Stockholm en viktig
spelplan för flera länders underrättelseverksamhet. Även Sverige deltog i detta spel med att
spana, infiltrera och avlyssna främmande makt. Besök ett Stockholm som under krigsåren var
ett bubblande centrum för utbyte av information – i parker, på restauranger och hotell.

Invigningstal av generalmajor Lena Hallin, chef för Must.

Vi bjuder på förfriskningar och tidstypisk musikunderhållning. Inbjudan gäller för två personer.

OSA senast 11 februari till vernissage@armemuseum.se. Om du redan har svarat så kan du
bortse från denna påminnelse.

Varmt välkommna!

SHARE TO

Armémuseum | Riddargatan 13 | Stockholm | Telefon 08–519 563 00 | info@armemuseum.se
--
Clas Svahn

XXXXXXXXXXX väg XX
S-XXX XX XXXXXXXX
Sweden"

 

Inbjudan som den såg ut till Armémuseums vernissage som är en del av myndigheten SFHM finns publicerad på följande länk:

https://www.anpdm.com/newsletterweb/4647514B7349465B4470464359/414659457840415F447144415F4071

Vanligt folk var ej inbjudna 19 februari 2020 med gratis förfriskningar, utan släpps in som en obetydlig skock får till Armémuseums utställning först dagen efter 20 februari 2020 - 31 maj 2022 om de betalar 50 kronor för biljett:

https://www.armemuseum.se/utstallningar/i-rikets-hemliga-tjanst/

 

"I RIKETS HEMLIGA TJÄNST

"Biljetter

Entré till utställningen kostar 50 kronor för vuxna. Biljetter köps i receptionen."

 

Board

The AFU board

 Clas Svahn

 Andreas Ohlsson

Källa:

 https://www.afu.se/afu2/?page_id=215

 

 

Ufo-arkivet AFU:s ordförande uppmanas visa Armémuseums intendents visitkort för gratis parkering

 

"From: Andreas Ohlsson

To: Clas Svahn

Subject: SV: Ses i kväll!

Date: den 19 februari 2020 11:03:00

Har du mitt visitkort? I så fall kan du ställa dig bland våra platser där det uttryckligen står
Armémuseums fordon på en skylt och lägg mitt kort i rutan utan avgift. Annars är det betalning
som gäller. Välkomna!

/Andreas
 

Från: Clas Svahn <XXXX.XXXXX@gmail.com>

Skickat: den 19 februari 2020 10:32

Till: Andreas Ohlsson <andreas.ohlsson@armemuseum.se>

Ämne: Ses i kväll!

Hur är det med parkering? Går det att stå på gården? Avgift? Gatan?

CS
--
Clas Svahn

XXXXXXXXXXX väg XX
S-XXX XX XXXXXXXX
Sweden"

 

"Men sedan bar det av till Armémuseum dit jag och Anneli var inbjudna på vernissage med bubbel och prat och att kika på utställningen ”I rikets hemliga tjänst”. Det var Andreas Ohlsson som bjudit in oss och vi var långt ifrån ensamma där! Museichefen Stefan Lundblad och chefen för Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must), Lena Hallin höll ett bra tal om kvinnliga spioner. Efteråt bad jag att få ta en bild av henne och den kan ni se här ovan. Fick be ett tiotal andra stackare att flytta på sig så att det skulle gå att ta ett vettigt kort."

Citat ovan från UFO-Sveriges domän ufo.se 19 februari 2020:

https://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=59848


torsdag 20 februari 2020

Musts chef höll tal på Armémuseum om spioner


Onsdag 19 februari 2020 höll Musts chef tal om kvinnliga spioner, på Armémuseum.

Lena Hallin som är chef för Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten:

https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2018/08/lena-hallin-blir-ny-chef-for-must/


Clas Svahn från UFO-Sverige fotograferade Lena Hallin på Armémuseum till sin ufo-blogg:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/wp-content/uploads/2020/02/LenaHallinMUST800.jpg


"Armémuseum, ett museum i centrala Stockholm, skildrar Sveriges historia från 1500-talet till nutid med fokus på hur människor har påverkats av krig och konflikter."

Källa:
https://www.armemuseum.se/om-armemuseum/om-armemuseum/