Visar inlägg med etikett indoktrinering. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett indoktrinering. Visa alla inlägg

onsdag 6 augusti 2025

Polislegitimerad anklagar UFO-Sveriges ordförande Clas Svahn för att sprida desinformation

 

10:30 minuter samt 15:50 in i podden från 5 augusti 2025 kritiserar den legitimerade polisen Clas Svahn och UFO-Sverige. 24 minuter in i podden anklagar den legitimerade polisen Clas Svahn för att sprida desinformation. 27 minuter samt 29 minuter och 30 minuter in anklagas Clas Svahn av den legitimerade polisen för att försöka brunsmeta Adolf Hitler på Rauni-Leena på sajten ufo.se och det kommer flera kommentarer om Adolf Hitler och Clas Svahn. 28 minuter in påstår den legitimerade polisen, att för 3200 kronor kan den betalande uppleva en statlig desinformationsagent på UFO-Sveriges kurs som polisen kallar indoktrineringsläger. 

49:40 kritiserar polisen UFO-Sverige igen och anklagar dem för mörkläggning och att använda statliga desinformationsagenter. Polisen pekar ut halva styrelsen i UFO-Sverige som han namnger och resten kallas nyttiga idioter. Polisen ifrågasätter Clas Svahns militärtjänst. 56:30 läser polisen upp ett lyssnarmejl från Sofia om UFO-Sverige och Clas Svahn samt desinformation. 01:21:35 läses sambandet upp mellan Clas Svahn och Enigma Labs och Pentagon samt de hot Svahn uttalade. Från 01:29:12 talar polisen om Clas Svahn, bevis och UFO-Sverige samt psyop:


186. Medvetandenivåer, Rauni-Leena, Sten, Et tu Nolan - UFO -Bortom rimligt tvivel- | Lyssna här | Poddtoppen.se


E. Thomas Persson – Ufolog. f.d. Kriminalinspektör på Polismyndigheten | LinkedIn



fredag 16 april 2021

Bråk om historielektion mellan rektor och SD-politiker i grannkommun

 


skolväsendet. Jag håller med om att skolan ska vara bildningens högborg men anser inte att politisk indoktrinering ingår i de demokratiska idealen som vårt land vilar på.
1
Visa denna tråd
Det var också här som jag gjorde en liknelse till kommunistiska länder där eleverna säger det som förväntas för att ta sig fram i samhället. Att läraren och du som rektor är oförstående till kritiken om politisk bias tyder snarare på en alltför stor politisk likriktning inom
1
Visa denna tråd
Det duger inte att läraren beskriver samhället med en vokabulär som hämtas från vänsterns klisterlappar på stadens lyktstolpar. Lektionerna ska inte vara ett verktyg för lärarens strävan för politisk omskolning.
1
Visa denna tråd
Att få följa med i webbutsända lektioner är intressant och jag hade förväntat mig en politiskt neutral undervisning. Istället fylls lektionerna av en massa tankegods från extremt vänsterhåll.
1
Visa denna tråd
Det är verkligen inte hot, men om du bedömer mitt brev som hot så ska du polisanmäla detta eftersom hot faller inom brottsbalken. En av fördelarna med att alla jobbar och studerar hemma under denna pandemi är att man kan vara mer delaktig i sina barns undervisning.
1
Visa denna tråd
Som pappa har jag intresse av att följa mina barns studier och jag måste kunna ha en interaktion med skolans personal. Att jag har synpunkter och önskar en mer neutral undervisning och önskar bättring beskriver du hot.
1
Visa denna tråd
Nej Torbjörn – jag vill inte tysta lärare Jag skrev ett brev till dig som pappa och inte som politiker, jag skickade det från en privat e-postadress och med bara mitt namn. Att jag samtidigt är fritidspolitiker har du sökt upp på internet."


Källa 15 april 2021:



Källa:

Johan Ohlin (@JohanOhlin2) / Twitter