Visar inlägg med etikett inkräktare. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett inkräktare. Visa alla inlägg

måndag 7 augusti 2023

När slutade ufo att vara en fråga för svenska försvaret?

 

"Clas Svahn

För det svenska försvaret har ufofrågan under några år varit en icke-fråga. Men så var det inte under 40-, 50-, 60- och 70-talet och egentligen inte fram till det att Arne Gjärdman slutade vid årtusendeskiftet. I dag är den inte så viktig som Thomas skriver i den här tråden men det är givetvis så att man tar alla oidentifierade inkräktare i svenskt luftrum på allvar. Allt annat vore att inte sköta sitt jobb."


Källa:


Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige | Fråga; är det någon som har koll på hur Sveriges försvar ser på frågan nu när Amerikanska försvaret släppt videor och det som sker i dess k?... | Facebook


söndag 18 april 2021

Statliga Armémuseum sålde biljetter till föredrag med den vidskepliga sekten UFO-Sverige

 

ARMÉMUSEUM

"Journalisten Clas Svahn, verksam inom Riksorganisationen UFO-Sverige, har intervjuat många av de inblandade, grävt i arkiv och försökt kartlägga denna lite okända del av den svenska
militärhistorien."

KOSTNAD

Pris: 80 kronor. Förköp i museets reception eller på tickster.se.


Källa:

Föredrag: Okända inkräktare – svenska försvarets jakt på ufo under kalla kriget (welma.se)


söndag 15 mars 2020

Hur mycket betalar statligt museum för att UFO-Sverige ska berätta Sveriges historia?


"Hur mycket betalade Armémuseum föredragshållaren från UFO-Sverige?
John Doe

Sön 2020-03-15 00:50
  •  stefan.lundblad@armemuseum.se
  •  titti.matsson@armemuseum.se;
  • andreas.ohlsson@armemuseum.se

Historielärarföreningen önskar veta hur mycket Armémuseum betalade föredragshållaren från UFO-Sverige 21 november 2017 klockan 18.00:

Föredrag: Okända inkräktare–svenska försvarets jakt på ufo under kalla kriget:



Sänd ert svar till historielararforeningen@outlook.com"