Visar inlägg med etikett mikroskop. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett mikroskop. Visa alla inlägg

måndag 25 juli 2022

UFO-Sverige anlitar skattefinansierade Naturhistoriska riksmuseet för att undersöka stenar som Antje hämtat från planeten Prio



"Jag har länge intresserat mig för Antes berättelser och upplevelser och vi träffades vid en rad tillfällen under åren. Efter dagens samtal har min nyfikenhet på denne man, som sa sig resa till planeten Prio och möta utomjordingar relativt regelbundet, ökat ytterligare.

När jag åkte därifrån hade jag med mig en av de två stenar som Ante sagt sig ha fått med från den okända planeten. Egentligen var jag här för att lämna tillbaka de två som Helena vänligt nog lånat ut till UFO-Sverige så att vi kunde ställa ut dem till 50-årsjubileet.

Nu fick jag hennes tillstånd att låta stenen undersökas genom att ta prover ifrån den. Inte enbart genom studier med hjälp av mikroskop. Något som ni kanske minns att jag tog hjälp av Naturhistoriska riksmuseet för at göra tidigare i år. Helena har också lovat att plocka fram en tredje sten som jag ska få behålla plus en del annat material som är av intresse."


Källa, UFO-Sverige 24 juli 2022:


Ufoturné genom Småland | Clas Svahns Blogg


onsdag 26 augusti 2020

Naturhistoriska riksmuseet kastar sig över UFO-Sveriges föremål


"Dan Holtstam tar en första titt i sitt eget mikroskop."

Bildlänk från UFO-Sveriges vice ordförandes ufo-blogg 24 augusti 2020 på myndigheten Naturhistoriska riksmuseets intendent Dan Holtstam. Han kastar sig över föremålet UFO-Sverige lämnat in för att se om det innehåller något utomjordiskt:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/wp-content/uploads/2020/08/dan200824h.jpg

Här återfinner du såväl originalbilden som den citerade bildtexten överst:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=62389