Visar inlägg med etikett styrelseledamöter. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett styrelseledamöter. Visa alla inlägg

tisdag 9 januari 2024

Serafia som säljer rökelse för häxor intervjuas i komikern Felix Herngrens faktaserie om ufo

 

Satanisten Fred Andersson:



Sekten UFO-Sveriges styrelseledamöter Fred Andersson och Clas Svahn svarar för research och expertis i komikern Felix Herngrens påstådda faktaserie som TV4 sänder våren 2024. För att teveserien ska få svar anlitas mediet Serafia Andersson som säljer rökelse för häxor i nätbutik:


Rökelse för Häxor - Serafias Kosmos!



Styrelse (ufo.se)


torsdag 18 maj 2023

Anders Berglund slutar som ordförande efter att ha haft posten i UFO-Sverige i tio år

 


"Förmiddagen ägnade jag åt att förbereda helgens riksstämma och utställning som UFO-Sverige ordnar i Västerås. Något som bland annat betydde en massa samtal med olika styrelseledamöter men också ett långt samtal med Anders Berglund som fyllde år i går.

Hade tänkt att gratta Anders redan då givetvis men eftersom han glömt telefonen på jobbet så blev det som det blev. Tyvärr kan inte Anders komma till Västerås där vi hade hoppats att avtacka honom efter tio år som ordförande nu när han ska sluta."


Källa, UFO-Sverige 18 maj 2023:


Husfest och föredragsjobb | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


ANDERS BERGLUND – ORDFÖRANDE UFO-SVERIGE (wordpress.com)


torsdag 8 april 2021

UFO-Sverige berättar om artikeln där tidningen Café ändrat på lögnaktig uppgift


Här avslöjar tidningen Café att någon ljuger om vem som är ordförande för ufo-arkivet AFU i Norrköping:

Historielärarföreningen: Tidningen Café hörsammar direkt Historielärarföreningens begäran om rättelse och degraderar Clas Svahn till vice ordförande för AFU (historielararna.blogspot.com)


UFO-Sveriges olika styrelseledamöter som läst artikeln är emellertid helt obekymrade över att falska uppgifter presenterats i artikeln, som tidningen Café fick rätta med Historielärarföreningens hjälp:


"I dag publicerade tidskriften Café en lång artikel om liv i rymden där jag är en av de intervjuade."

Citat ovan från UFO-Sverige onsdag 7 april 2021:

Badminton och klart med Rotterdam | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Jennie Backman har delat en länk

Är vi ensamma i universum? Café träffar rymdforskare och ufoutredare i jakten på svar. Rekordmånga människor kittlas just nu av tanken på intelligent liv i rymden. Samtidigt går sökandet efter våra (eventuella) kosmiska grannar in i en ny fas. Café dammar av jordens mest uråldriga fråga – är vi ensamma i universum? Intervju med bla Clas Svahn och Sarah Scoles."

Citat ovan från UFO-Sveriges Facebook permalänk onsdag 7 april 2021:

Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige : Är vi ensamma i universum | Facebook


fredag 16 oktober 2020

UFO-Sverige har satt bevakning dygnet runt på Historielärarföreningen

 

Sekten UFO-Sverige har satt två styrelseledamöter att bevaka Historielärarföreningens sida dygnet runt. De båda ledamöterna från Västerås och Heby syns skifta att plöja genom allt som skrivs. Informationen lämnas vidare åt deras härförare. Detta framgår av Histats för Historielärarföreningen:

https://www.histats.com/viewstats/?sid=4327291&act=18

 

Sekten UFO-Sveriges styrelse:

https://www.ufo.se/index.php/om-ufo-sverige/kontakts/styrelse

 

lördag 25 juli 2020

UFO-Sveriges alkoholskildringar från Englandsresan 2017


2017 åkte två styrelseledamöter från UFO-Sverige till England för att hämta ufo-litteratur till ufo-arkivet AFU i Norrköping.

De båda styrelseledamöterna är:

https://www.ufo.se/index.php/m/1478-mattsson-carl-Anton

https://www.ufo.se/index.php/s/1200-svahn-clas-1958


Så här skildras deras Englandsresa 2017 på den enes ufo-blogg. Mellan 2 oktober och 11 oktober 2017 förekommer alkoholskildringar i stort sett dagligen:


"Så vi tog chansen att fylla på med en skinkschnitzel (Carl-Anton) och en jättekorv (till mig) med stekt potatis till båda och en sunkig Becks som enda ölalternativ till mig.
Eftersom Carl-Anton fyller år i dag bjöd jag på maten men undvek att sjunga för att inte skämma ut oss allt för mycket.
Vi 19-bläcket återvände vi till rummet för att smaka på godiset som Bob gett till Carl-Anton och för att i mitt fall äta upp den lilla chokladkaka jag investerat i. Men bäst var att äntligen få en bra öl i form av den mörka Schwartzbieren. Det underlättade livet."
Citat ovan från ufo-bloggen 11 oktober 2017:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=47345

"Klockan 11 gav vi oss av för att köpa lite roliga ale och äta lunch! Målet var Morrisons supermarket i Stratford som Bob rekommenderat eftersom de har en stor avdelning med ale från mindre bryggerier. Och det stämde!
Jag insåg snabbt att det inte skulle funka med en vanlig kasse och frågade en butiksanställd om det fanns lådor någonstans. Tillsammans gick vill kassorna där det fanns banankartonger som vi förstärkte botten på och sedan var det bara att börja fylla på. Det blev ett fyrtiotal till slut för lite drygt £50.
Damen i kassan fick slita en del då transportbandet som jag ställt upp flaskorna på inte gick att sköta manuellt varför det hela tiden var flaskor som höll på att falla omkull. Men allt gick bra och jag kånkade ut den fyllda lådan.
Eftersom Bob skulle handla mat på KFC så gick jag och Carl-Anton tillbaka till butiken istället för att vänta vid bilen. Där plockade jag upp en låda John Smiths för £13 och ett par andra saker."
"Men överraskande nog blev vi för första gången under mina Englandsresor stoppade för en säkerhetskontroll.
Jag fick öppna huven och motorn kollades samtidigt som en annan person gick runt med en spegel och kollade under bilen. Jag, men inte Carl-Anton, blev sedan kroppsvisiterad."
"Efter var sin liten Baileys försökte vi sova.
En del av Morrisons ölutbud."
Bild:
Citaten ovan från ufo-bloggen 10 oktober 2017:
"Till detta drack jag en kall ”Old Crafty Hen” som smakade minst lika bra som maten."
"Jag hittade en burk Guinness som jag delade med Carl-Anton som drack den utan klagomål. Stackarn tvingas äta och dricka mycket konstigt när han reser med mig."
Citaten ovan från ufo-bloggen 9 oktober 2017:
"Efter en ganska lång körning genom stan körde vi till vår Tescobutik där vi också brukar tanka och köpte var sina mackor och ett par ”Old Crafty Hen” som vi tänkte utnyttja för lunch."
När Sam gått och lagt sig och Bob satt sig framför datorn satte jag och Carl-Anton oss i köket med en flaska Bailey’s, några trekantsmackor och en öl."
Citaten ovan från ufo-bloggen 8 oktober 2017:
"Som vanligt stod några goda ale framdukade och så snart de var slut kom det nya. Härligt för en ölälskare som mig som kör alldeles för mycket bil."

Citat ovan från ufo-bloggen 7 oktober 2017:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=47222

"Som tur var upptäckte jag en skylt på andra sidan gatan med gratis parkering för en annan restaurangs gäster, nämligen puben The William IV på 7 Kenwyn Street. Och där fanns det inte bara Fish’n Chips (som vi tog alla tre) utan också lokal ale (som jag och Carl-Anton tog). Märket hette Tribute och var en pale ale från bryggeriet St Austell och den smakade bra."

Citat ovan från ufo-bloggen 6 oktober 2017:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=47192

Bild på glas med något som liknar öl från ufo-bloggen 5 oktober 2017:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/wp-content/uploads/2017/10/spaghetti171005.jpg

"Jag tog en öl och en trekantsmacka som jag delade med Carl-Anton, svarade på mejl och pratade med Bob."

Citat ovan från ufo-bloggen 4 oktober 2017:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=47163

Bild från ufo-bloggen på flaska 3 oktober 2017:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/wp-content/uploads/2017/10/hosbob171002.jpg

"Stannade till på Tescos och tankade och köpte ett par öl"

"Vi tre satte oss i köket och drack en kopp te, min öl"

Citaten ovan från ufo-bloggen 3 oktober 2017:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=47145

"Vi tog oss hit via Öresundsbron och färjan Rødby–Puttgarden där vi tog var sin korv (jag satsade på currywurst) och köpte den obligatoriska flaskan Bailey’s."


"Till det drack vi cola och öl – gissa vem som drack vad!
Nöjda vandrade vi tillbaka till hotellet för att ta en nattfösare i form av Bailey’s"
"Förnödenheter införskaffades på färjan."
Bild på flaskan med Bailey´s som ufo-bloggens skribent avser med förnödenheter:
Citaten ovan från ufo-bloggen 2 oktober 2017:

torsdag 16 juli 2020

Kommunala Berzeliusskolan intogs av sekten UFO-Sveriges vidskepligheter


"Den 30 april 2016 höll Riksorganisationen UFO-Sverige sin årliga riksstämma på Berzeliusskolan i Linköping. Dagen före byggde medlemmar och styrelseledamöter upp den i hallen utanför aulan. Här kan ni se hur den börjar ta form."

https://www.youtube.com/watch?v=07O2femyl6I

https://www.linkoping.se/berzelius