lördag 25 juli 2020

UFO-Sveriges alkoholskildringar från Englandsresan 2017


2017 åkte två styrelseledamöter från UFO-Sverige till England för att hämta ufo-litteratur till ufo-arkivet AFU i Norrköping.

De båda styrelseledamöterna är:

https://www.ufo.se/index.php/m/1478-mattsson-carl-Anton

https://www.ufo.se/index.php/s/1200-svahn-clas-1958


Så här skildras deras Englandsresa 2017 på den enes ufo-blogg. Mellan 2 oktober och 11 oktober 2017 förekommer alkoholskildringar i stort sett dagligen:


"Så vi tog chansen att fylla på med en skinkschnitzel (Carl-Anton) och en jättekorv (till mig) med stekt potatis till båda och en sunkig Becks som enda ölalternativ till mig.
Eftersom Carl-Anton fyller år i dag bjöd jag på maten men undvek att sjunga för att inte skämma ut oss allt för mycket.
Vi 19-bläcket återvände vi till rummet för att smaka på godiset som Bob gett till Carl-Anton och för att i mitt fall äta upp den lilla chokladkaka jag investerat i. Men bäst var att äntligen få en bra öl i form av den mörka Schwartzbieren. Det underlättade livet."
Citat ovan från ufo-bloggen 11 oktober 2017:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=47345

"Klockan 11 gav vi oss av för att köpa lite roliga ale och äta lunch! Målet var Morrisons supermarket i Stratford som Bob rekommenderat eftersom de har en stor avdelning med ale från mindre bryggerier. Och det stämde!
Jag insåg snabbt att det inte skulle funka med en vanlig kasse och frågade en butiksanställd om det fanns lådor någonstans. Tillsammans gick vill kassorna där det fanns banankartonger som vi förstärkte botten på och sedan var det bara att börja fylla på. Det blev ett fyrtiotal till slut för lite drygt £50.
Damen i kassan fick slita en del då transportbandet som jag ställt upp flaskorna på inte gick att sköta manuellt varför det hela tiden var flaskor som höll på att falla omkull. Men allt gick bra och jag kånkade ut den fyllda lådan.
Eftersom Bob skulle handla mat på KFC så gick jag och Carl-Anton tillbaka till butiken istället för att vänta vid bilen. Där plockade jag upp en låda John Smiths för £13 och ett par andra saker."
"Men överraskande nog blev vi för första gången under mina Englandsresor stoppade för en säkerhetskontroll.
Jag fick öppna huven och motorn kollades samtidigt som en annan person gick runt med en spegel och kollade under bilen. Jag, men inte Carl-Anton, blev sedan kroppsvisiterad."
"Efter var sin liten Baileys försökte vi sova.
En del av Morrisons ölutbud."
Bild:
Citaten ovan från ufo-bloggen 10 oktober 2017:
"Till detta drack jag en kall ”Old Crafty Hen” som smakade minst lika bra som maten."
"Jag hittade en burk Guinness som jag delade med Carl-Anton som drack den utan klagomål. Stackarn tvingas äta och dricka mycket konstigt när han reser med mig."
Citaten ovan från ufo-bloggen 9 oktober 2017:
"Efter en ganska lång körning genom stan körde vi till vår Tescobutik där vi också brukar tanka och köpte var sina mackor och ett par ”Old Crafty Hen” som vi tänkte utnyttja för lunch."
När Sam gått och lagt sig och Bob satt sig framför datorn satte jag och Carl-Anton oss i köket med en flaska Bailey’s, några trekantsmackor och en öl."
Citaten ovan från ufo-bloggen 8 oktober 2017:
"Som vanligt stod några goda ale framdukade och så snart de var slut kom det nya. Härligt för en ölälskare som mig som kör alldeles för mycket bil."

Citat ovan från ufo-bloggen 7 oktober 2017:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=47222

"Som tur var upptäckte jag en skylt på andra sidan gatan med gratis parkering för en annan restaurangs gäster, nämligen puben The William IV på 7 Kenwyn Street. Och där fanns det inte bara Fish’n Chips (som vi tog alla tre) utan också lokal ale (som jag och Carl-Anton tog). Märket hette Tribute och var en pale ale från bryggeriet St Austell och den smakade bra."

Citat ovan från ufo-bloggen 6 oktober 2017:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=47192

Bild på glas med något som liknar öl från ufo-bloggen 5 oktober 2017:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/wp-content/uploads/2017/10/spaghetti171005.jpg

"Jag tog en öl och en trekantsmacka som jag delade med Carl-Anton, svarade på mejl och pratade med Bob."

Citat ovan från ufo-bloggen 4 oktober 2017:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=47163

Bild från ufo-bloggen på flaska 3 oktober 2017:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/wp-content/uploads/2017/10/hosbob171002.jpg

"Stannade till på Tescos och tankade och köpte ett par öl"

"Vi tre satte oss i köket och drack en kopp te, min öl"

Citaten ovan från ufo-bloggen 3 oktober 2017:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=47145

"Vi tog oss hit via Öresundsbron och färjan Rødby–Puttgarden där vi tog var sin korv (jag satsade på currywurst) och köpte den obligatoriska flaskan Bailey’s."


"Till det drack vi cola och öl – gissa vem som drack vad!
Nöjda vandrade vi tillbaka till hotellet för att ta en nattfösare i form av Bailey’s"
"Förnödenheter införskaffades på färjan."
Bild på flaskan med Bailey´s som ufo-bloggens skribent avser med förnödenheter:
Citaten ovan från ufo-bloggen 2 oktober 2017:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.