Visar inlägg med etikett värsta. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett värsta. Visa alla inlägg

fredag 25 juli 2025

Sekten UFO-Sverige intervjuas om sommarvärmen!!!

 


"Det var varmt som i en bakugn i garaget men det är inte mycket att göra åt. Blåser det för mycket måste jag stänga dörrarna och blåser det inte så hjälper det inte att ha dem öppna.

Nå, när Dagens ETC. (som uttalas etcetera och inte E T C vilket en del fått för sig numera) mejlade och sedan ringde för att göra en intervju så var det just garagevärmen som fick bli svaret på första frågan. Intervjun handlade nämligen om det värsta med sommaren.

Lite oklart när den kommer att publiceras men det verkar bli i såväl papper som på nätet."


Källa, UFO-Sverige 24 juli 2025:


Intervjuad av Dagens ETC | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


söndag 28 november 2021

Iranier från Uppsala kan stå för allvarligaste spionbrottet sedan Stig Bergling

 

för 10 timmar sedan — ... spionaget sedan Stig Bergling. Har Säpo missat sin egen medarbetares dubbelliv? ... Utredningen pågår och samtliga inblandade har yppandeförbud.



"Värsta spionbrottet sedan Stig Bergling?


Han kom till Sverige som barn och gjorde som vuxen karriär i de hemligaste delarna av Sveriges säkerhetstjänst. Nu misstänks 41-åringen och hans bror för det allvarligaste spionaget sedan Stig Bergling. Har Säpo missat sin egen medarbetares dubbelliv?

Gräsmattorna framför trävillorna värda mellan fem och tio miljoner kronor är välklippta. Längs de smala bilvägarna som rundar kvarteren står barncyklar och sparkbilar. I det här villaområdet i utkanten av en av Sverige största städer hade den 41-årige mannen byggt upp ett Svensson-liv: fru, barn och ett välbetalt chefsjobb på en myndighet.

Det var tidig morgon den 20 september när Säpo slog till. I media har det beskrivits som en ”gryningsräd”. Säpo har bara berättat om en ”insats i Mellansverige”. Sedan dess sitter 41-åringen inlåst med restriktioner, utan"


Källa, Svenska Dagbladet söndag 28 november 2021:

Spioneriet mot Sverige – missade säpo sina egna medarbetare? | SvD