Den vägen som HLF föreslår, att låta Momika stanna permanent har inte prövats än för att stoppa Salwan Momikas koranbränningar. SR Ekot och Aftonbladet samt Expressen och Göteborgs-Posten tyckte nyhetsidén från Historielärarföreningen var ett bra uppslag. DN var tveksamma och Sydsvenskan mittemellan. TT sa till HLF att det var en ny vinkling som de ska tänka över om de ska gå vidare. Nerikes Allehanda ska ta HLF:s tips till redaktören.
Säpo får lämna yttranden till Migrationsverket. Billigaste vägen ur krisen är att låta Salwan Momika stanna permanent i Sverige. Varför tar Migrationsverket inte det beslutet under inrådan av Säkerhetspolisen? Hur många fler koranbränningar ska Momika göra på svensk mark för att han inte erhållit svenskt medborgarskap?
"Säkerhetspolisens uppdrag är att skydda Sverige och demokratin."
Irans högsta ledare om Sverige: "Gjort sig redo för krig med den muslimska världen" (msn.com)
Irakiska Pen uppmanar till förståelse för Sverige (msn.com)
Khamenei: Sverige i krig med muslimer (msn.com)
Säpo: Absolut en ökning av digitala hot mot Sverige (aftonbladet.se)
Säpo: Sverige blir ett allt mer prioriterat mål (msn.com)
Hälsningar, respekt och uppskattning till tidningen Rai idag, respekt och uppskattning till symbolen och idealet, professor Abdel Bari Atwan
, idag
slutförde jag ansökan lagligt och betalade den summa pengar som fastställts av Stockholms kommun och fastställde datumet den sextonde dagen i februari nästa år baserat på avtalet med mina vänner som kommer att delta från EU-länderna, men de bad att inte boka en tid innan de studerade ansökan och berättade för mig om godkännande. Därför, efter att jag har uppfyllt de rättsliga villkoren, om ansökan avslås, kommer jag att bränna den israeliska flaggan och Torah-boken på Stockholms största torg, även om jag är ensam om att hindra mina vänner från att komma in under straff av lag, och om de går med på det kommer de att bevittna folkmassor som inte förekommer i deras tänkande, alla världens lagar kommer inte att hindra mig från att göra det, och jag tackar dem som motsatte sig denna fråga i kommentarerna har respekt"