Visar inlägg med etikett facebookgrupp. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett facebookgrupp. Visa alla inlägg

tisdag 31 december 2024

Drev mot UFO-Sveriges ordförande



"Så nu har en en kvinna vid namn Eva Johansson startat ett ”drev” i en sluten Facebookgrupp och som administratör uppmanar hon alla som är med där att ”kontakta” mig. Drevet ska pågår till och med den 25 januari.

Hittills har det resulterat i ett förvirrat mejl där en Lina Evelina skriver: ”Skäms att du ska bevara ditt ego större en att erkänna bristande intresse av det som nu sker? Tittar du något på Youtube? Det är där vi kan se mer en på äckliga Main stream media. Du ÄR köpt Clas! E T Persson har rätt !!!!”"


Källa, UFO-Sverige 30 december 2024:


Ett litet Facebook-”drev” | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


måndag 17 augusti 2020

Samtal med Olav Gjelten


Idag måndag 17 augusti 2020 fick Historielärarföreningen ett samtal med Olav Gjelten. Han är ny medlem i UFO-Sveriges ena facebookgrupp. Historielärarföreningen lämnade uppgifter till Olav Gjelten som förhoppningsvis kan få honom att bättre förstå hur UFO-Sverige tänker, skriver, bemöter och agerar samt modererar.

söndag 10 maj 2020

UFO-Aktuellts redaktör kräver avståndstagande från Historielärarföreningen


Följande diskussion utspelade sig ikväll söndag 10 maj 2020. Den som skriver är Anna Appelvik som startat en facebookgrupp som stöd för personer som haft närkontakt med ufo. När Historielärarföreningen som många andra rekommenderade Annas fina stödgrupp dök Håkan Ekstrand upp. Han är redaktör för UFO-Aktuellt och sitter i UFO-Sveriges styrelse. Ekstrand kräver att Anna ska ta avstånd från Historielärarföreningen. Håkan Ekstrand verkar inte förstå att Historielärarföreningen inte vill ha makt. Vi vill verka utan att synas. Historielärarföreningen har ingen makt alls. Dess ordförande Thomas Nordholm är en person utan betydelse. Det är bättre att Ekstrand och UFO-Sverige inriktar sig på att behålla Anna som vän med alla förtjänster hon har, och glömmer att Historielärarföreningen finns.

Enligt UFO-Sveriges vice ordförande finns inte Historielärarföreningen alls. Så hur menar UFO-Aktuellts redaktör att Anna Appelvik ska kunna ta avstånd från en förening, som enligt UFO-Sveriges vice ordförande inte finns? Kompisarna och de två styrelseledamöterna i UFO-Sveriges styrelse H.E samt C.S. måste först bli överens om Historielärarföreningen finns eller inte.


Håkan Ekstrand Anna, det här verkar sluta i att vi inte har någon kontakt med varandra mer, du fortsätter trots att du skrev "Vi låter det vara bara." Tycker det är lite för mycket nu. Vi har "förutom jag" inte skrivit eller sagt något om dig i hoppom att vi ska kunna få ett samarbete i framtiden. Men som sagt nu är det upp till dig.


Anna Appelvik Håkan Ekstrand bollen ligger ännu hos er ännu som jag ser det.

Ja, att vi skulle 'låta det vara" i den bemärkelsen att du inte behöver vara något "sändebud" mellan mig och UFO Sverige då jag inte vill att du hamnar i onåder.


Du gör som du vill om du värdesätter vår vänskap tillräckligt eller inte, eller om våra vägar ska skiljas åt här.

Trots att vi ser olika på en del saker, och har en del skilda ståndpunkter, tycker jag ännu man i största möjligaste mån kan försöka vara någorlunda vänner.



Håkan Ekstrand Du måste ta avstånd från historielärarförening och Thomas Nordholm. Att tacka och hylla en person som trakasserar och gör livet jävligt för en person inom UFO-Sverige och även Riksorganisationen UFO-Sverige samt AFU är kanske ett mått på hur du ser på samarbete och vänskap. En person som ringer upp barn, pensionärer (äldsta hittills 80 år), familjemedlemmar och andra helt utomstående personer i sin iver att få irritera och trakassera är inte ute efter något annat än att få makt och ära från dem som är dumma nog att följa honom. Kan du förklara för mig varför du stöder en person som ägnar sig åt detta? Valet är ditt.


Anna Appelvik Finns anhängare från UFO-Sverige som beter sig likadant mot mig, så det är ju att kasta sten i glashus, fördöma ett förfarande, men tycka att det går bra åt andra hållet - då har man ännu inte insett sin egen bjälk i ögat.

Nu tänker jag inte diskutera mer, jag har en rapport att göra färdigt nu.