"ett från en man som beklagade att jag fortsätter att utsättas för en smutskastningskampanj från en person som kallar sig för före detta polis"
Källa, UFO-Sverige 14 januari 2025:
Till Uppsala och sedan hemmajobb | Clas Svahns Blogg
Historielärarföreningen erkänner att myndigheter i Belgien, Italien, Frankrike, Brasilien, Mexiko samt Chile officiellt konstaterat UFOn i sina luftrum.
"ett från en man som beklagade att jag fortsätter att utsättas för en smutskastningskampanj från en person som kallar sig för före detta polis"
Källa, UFO-Sverige 14 januari 2025:
Till Uppsala och sedan hemmajobb | Clas Svahns Blogg
Aha, menar de att denne stalker skulle avlyssna Clas Svahn eller kanske övervaka honom online? Det är förstås inte omöjligt, vem vet vad en så sjuk person skulle kunna få för sig…"
Källa 9 mars 2024:
"Läser på Clas blogg på ufo.se, att personer ibland hör av sig till honom för att berätta att "någon konstig person" hört av sig till dem utan att avslöja sitt namn. Personer som Clas eller UFO-Sverige på något sätt haft med att göra.
Är man seriös presenterar man sig väl om man har några frågor? Man skrämmer väl inte folk bara för att de på något sätt hjälpt UFO-Sverige?"
Boken handlar tydligen om tv-serien, eller som det står längst upp på framsidan ”bakom kulisserna på TV4s ufoserie”.
https://www.adlibris.com/se/bok/ufo-...SABEgLOefD_BwE"
En tanke är ju att det kan handla om lätt paranoida personer som tycker sig vara stalkade av såväl aliens som grannar.
Att det skulle finnas någon myndighet eller organisation som avlyssnar Clas Svahn för att sedan kontakta och skrämma de som han pratat med låter ju extremt långsökt - vad skulle de vinna på det??"
Underförstått handlar alltså detta om Clas stalker, som han och UFO-Sverige haft problem med i några år. Han kallar sig tydligen för Historielärarföreningen."
Aha, menar de att denne stalker skulle avlyssna Clas Svahn eller kanske övervaka honom online? Det är förstås inte omöjligt, vem vet vad en så sjuk person skulle kunna få för sig…"
Nej, han avlyssnar såklart inte Clas. Men han följer ju bloggen och ringer eller mailar alla de kontakter Clas nämner."
Aha, var det så enkelt - jag trodde det var frågan om att folk som kontaktat Clas fick ”påhälsning” i någon form - men om det bara är de personer som offentliggjorts så var det ju dessvärre mindre spännande. Att stalkern ifråga dessvärre inte är helt frisk är väl ganska uppenbart.."
Källa 9 mars 2024:
DN:s Clas Svahn bedriver XXXinformation på XXXXXXXXXXXtjänstens vägnar - Sidan 9 - Flashback Forum