Visar inlägg med etikett vänstervridna. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vänstervridna. Visa alla inlägg

fredag 30 juli 2021

Utbildningsnämndens utredning om historielärarens lektion på Polhemskolan i Lund

 

Efter kritik mot undervisningen – Polhem ... - Skånska Dagbladet

för 3 timmar sedan — LUND Tidigare i år anmälde Hörbypolitikern Johan Ohlin (SD) Polhemskolan då han tyckte att en lärare höll vänstervridna lektioner.


"LUND Tidigare i år anmälde Hörbypolitikern Johan Ohlin (SD) Polhemskolan då han tyckte att en lärare höll vänstervridna lektioner. Nu har kommunen slagit fast att varken lärare eller rektor har gjort något fel."


Källa, Skånska Dagbladet fredag 30 juli 2021:

onsdag 12 maj 2021

Patrics mejl till Polhemskolan i Lund om rektorn och lärare efter berömd historielektion

 

"Begäran om mejl

Christa Nilsson <christa.nilsson@lund.se>

Ons 2021-05-12 08:27
  •  Du
  •  Torbjörn Persson Hanö


Hej!

Nedanstående mail var adresserat till Polhemskolan.


Med vänlig hälsning
Christa Nilsson


Lunds kommun, Utbildningsförvaltningen
Polhemskolan, Receptionen
Box 41, 221 00 LUND
Växel: 046-359 50 00
Direkt: 046-359 73 10
E-post: christa.nilsson@lund.se

Från: patricXX@XXXXXXXX.XXX <patricXX@XXXXXXXX.XXX>

Skickat: den 22 april 2021 17:40

Till: Post.UTB.Polhemskolan <polhemskolan@lund.se>

Ämne: Stackars er!

 

Torbjörn Hanö är ett vänsterpack som ska avgå!!! Liksom vänstervridna s k "lärare"!


 

 

Från: John Doe <historielararforeningen@outlook.com>

Skickat: den 12 maj 2021 02:36

Till: Christa Nilsson <christa.nilsson@lund.se>

Ämne: Begäran om mejl

23 eller 22 april 2021 erhöll du Christa Nilsson eller Polhemskolan ett mejl med ämnesrubriken:

 

Stackars er!

 

Eftersom handlingen är allmän önskar Historielärarföreningen, att du sänder oss en kopia av mejlet med hela innehållet till:

 

måndag 26 april 2021

Elev twittrar med SD i Riksdagen om sin historielärare

 

Hej. Jag hade precis historia här på Carl Engström-skolan i Eslöv och anmärkte på att min historielärare aktivt klankar ner på SD:s partiprogram och menar att dem är odemokratiska. Jag kokar inombords och vet inte vad jag kan göra åt saken. Vad hade du gjort?


Vad gör jag när min historielärare i Eslöv svartmålar SD som ett odemokratiskt parti som enligt honom är för rasbiologi och Nazism? Vad gör jag när hela min omgivning däribland min familj är vänstervridna? Jag känner mig så ensam och så maktlös. Hjälp mig någon!


Skolan i Eslöv eleven twittrar om:

Carl Engströmgymnasiet - Eslövs kommun (eslov.se)


Källor för ovanstående tweets:


lukas nilsson på Twitter: "@bjornsoder Hej. Jag hade precis historia här på Carl Engström-skolan i Eslöv och anmärkte på att min historielärare aktivt klankar ner på SD:s partiprogram och menar att dem är odemokratiska. Jag kokar inombords och vet inte vad jag kan göra åt saken. Vad hade du gjort?" / Twitter

https://twitter.com/lukasni33231393/status/1386655560532172803


lukas nilsson på Twitter: "@fallenkvist Vad gör jag när min historielärare i Eslöv svartmålar SD som ett odemokratiskt parti som enligt honom är för rasbiologi och Nazism? Vad gör jag när hela min omgivning däribland min familj är vänstervridna? Jag känner mig så ensam och så maktlös. Hjälp mig någon!" / Twitter

https://twitter.com/lukasni33231393/status/1386667338980855813