måndag 17 oktober 2022

Muslimsk flykting studerade historia på universitet och valde därefter polisyrket

 

Institut for Historie ... Drevet af en ambition om at fremme de talenter og forskningsresultater, der udvikler samfundet. SDU er grundlagt i 1966 i en ...


Institut for Historie - SDU



"Som 15-årig oplevede han som bosnisk muslim, at borgerkrigen brød ud i Jugoslavien, og han måtte flygte sammen med sin familie."

"- Dengang måtte jeg ikke tjene penge, for som bosnisk flygtning havde jeg kun midlertidig opholdstilladelse, siger han.

I stedet for tog han en HF-eksamen og søgte herefter ind på en videregående uddannelse.

- Jeg har altid gerne villet være politimand, men jeg var ikke dansk statsborger på det tidspunkt, så jeg søgte ind på universitet og læste Cand.mag i fransk og historie, fortæller han.

Det lykkedes for XXXXX XXXX at få dansk indfødsret i 2003, og efter aftjent værnepligt i beredskabskorpset, gik en drengedrøm i opfyldelse, da han blev optaget på politiskolen.

- Jeg kan godt lide at læse, men jeg har altid været en gadedreng, der kunne lide at møde andre personer, så jeg vidste, at politiuddannelsen var det helt rigtige for mig, siger han."


"- Jeg har jo min akademiske baggrund, og jeg kender til islam, siger han og forklarer, at det gav ham en ekstra fordel i sit arbejde med blandt andet afradikalisering."


Källa:


Muslimsk politiassistent: Jeg er jo bare en gadedreng | ugeavisen.dk



"About

Work
December 7, 2004 - Present
College
Studied fransk & historie at Cand.mag.


Källa:



XXXXX XXXX | Facebook (googleusercontent.com)





Vi må og skal stå vagt om det sekulariserede, liberale demokrati – Frihedens Stemme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.