Visar inlägg med etikett DOD. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett DOD. Visa alla inlägg

lördag 21 februari 2026

Varför frågar inte USA:s kongress AFU:s ordförande i stället?

 

21 februari 2026:


The Man Sitting On More UFO Evidence Than Anyone Alive



Jesse Michels på X: ”🚨BREAKING: The man who runs the world's largest UFO archive just got access to classified Swedish military files, has radar-confirmed UFO intercepts from inside DOD records, personally viewed secret military radar tracking an unknown object, and revealed that Betty Hill https://t.co/ToFdAaxNsv” / X


UFO-Sveriges ordförande Clas Svahn i ny video om militära hemligheter och Norge

 



... Svahn just got access to incredibly sensitive Swedish DoD archives and one of the first things he pulls is an incredible 1970s UFO report. A helicopter ...
Instagram · Jesse Michels · för 21 timmar sedan

Clas Svahn just got access to incredibly sensitive Swedish DoD archives and one of the first things he pulls is an incredible 1970s UFO report.
X · American Alchemy · för 22 timmar sedan


Källor 20 februari 2026 för videor och del av stillbild överst:


Instagram


American Alchemy på X: ”Clas Svahn just got access to incredibly sensitive Swedish DoD archives and one of the first things he pulls is an incredible 1970s UFO report. A helicopter pilot is ordered to lift and intercept an object coming in from Norway at night. He’s “twenty meters over the treetops” in https://t.co/Zbc1DrDpzm” / X



fredag 12 september 2025

Administratör om koppling mellan CIA och UFO-Sveriges ordförande Clas Svahn

 


"Christian har uppdaterat beskrivningen.

Administratör
 1 d 
(Sveriges Fria FB-ufologer)
Eftersom många har upplevt en censurerad kultur i UFO-Sveriges egna fb-grupp ”Allmänheten diskuterar”, där flera som uttryckt sig ifrågasättande mot UFO-Sverige med saklig kritik, fått stängda kommentarsfält, inlägg borttagna och blivit blockerade, har denna grupp startats som ett forum att diskutera fritt i.
En fri diskussion, egentligen inte kring UFO/UAP-fenomenet främst, utan snarare gåtan UFO-Sverige.
Trots fenomenets bekräftade realitet från Pentagon för några år sedan tycks det fortfarande saknas någon politiskt tillsatt insatt person i vårat land. Det är vanligt att bli hänvisad till den ideella medlemsföreningen UFO-Sverige från myndighetspersoner. Eller försvarsmakten/ÖB, där man inte får några svar så lätt. Vilket även gör denna gruppens uppkomst till en demokratisk fråga.
2024:s uppdaganden om UFO-Sverige, som deras potentiellt tvivelaktiga koppling via AFU där ordförande Clas Svahn avtalat att föra över ej anonymiserade UFO-rapporter till Enigma Labs, som hela den initierade ufologin kopplar till CIA/DoD.
Eller varför inte alla frågetecknen kring historieomskrivningen med zeppelinaren i Hällefors '81 i samband med Herngrens program på TV4 nyligen, där Clas kommer med nya uppgifter helt plötsligt i strid med UFO-Sveriges egna ursprungliga undersökning. Dock är detta en återanvänd förklaring som redan lyftes in ovanifrån via programledaren efter inslaget i tv-programmet Magasinet från '82 som finns här från 7:50 https://www.youtube.com/watch?v=2IK_ZwG7Yvo där vittnena tycks beskriva något mer fascinerande.
En Clas-favorit, är Mick West som anser att Kumburgaz-filmerna 2007-2009 https://www.youtube.com/watch?v=Nhsz1Wkkp18 kan vara en kryssningsfärja på sitt forum https://www.metabunk.org/.../2008-ufo-footage-from.../...
En annan är Sean Kirkpatrick som anses "gjort ett bra jobb". Med pinsamt dåligt minne eller lögner gällande mötet med Brandon Fugal https://www.abovetopsecret.com/forum/thread1347884/pg1
samt gör bort sig rejält 50:40 in här https://www.youtube.com/watch?v=Hc_8lcSANus i intervjun med f.d. försvarsanställda journalisten MvR om en av ufologins kändaste filmer, ur sin egna organisations arkiv. Bread and butter.
Om man är ärlig och, som sig utges, brinner för ämnet och att man vill veta sanningen, så tror iaf vi att man har en mer insiktsfull analys att gå på och bättre kunskap om vilka kollegor som är på vetandet och sanningens sida, Clas & co. Än det intellektuella mörker ovan. Tick tack, tic...
Är ovan en strategi från Clas, att medvetet avslöja sig för de mest insatta så att det blir uppenbart vad hans roll är för att senare kunna avdramatisera när det avslöjats?
Ovanstående gör att det behövs en annan plattform för denna diskussion. När inlägg rörande dylika frågor stängs ner i UFO-Sveriges egna kanaler eller övriga sammanhang inte vill att debatten förs hos dem, finns nu denna grupp tillhanda.
Gruppregler:
1) Var saklig
2) Håll dig till ämnet."


Källa 10 september 2025:


UFO-Sverige och kritiken mot dem | (Sveriges Fria FB-ufologer) | Facebook


lördag 11 januari 2025

Citizens for disclosure Sweden påstås ha uppgifter om CIA och sekretessbelagd anställning för UFO-Sveriges ordförande

 

för 23 timmar sedan — Clas Svahn, du har haft mitt telefonnummer sedan första dagen du sökte kontakt och mitt namn är ingen hemlighet utan som jag försökte förklara för dig i ...



UFO-Sverige och kritiken mot dem | Jag blev underrättad att denne gamle gaggige mannen skrivit om mig på sin blogg igen. | Facebook


https://www.facebook.com/groups/ufosverigekritik/posts/607714375111022/




Bilden ovan är hämtad från följande inlägg 30 december 2024, men i sin tur kommer texten ursprungligen från UFO-Sverige 12 december 2024:


Trevligt mejl och muren klar | Clas Svahns Blogg


Jag blev underrättad att denne gamle gaggige mannen skrivit om mig på sin blogg igen..
Att skriva "Hej Classe" var barnsligt alltså. När jag hörde av mig för att fråga om han ville skriva förordet till min bok som släpps nu på söndag 5/1 digitalt.
Och så tar han till sin paradgren, att syfta på Flat Earthers i samma mening som oss "UFO-troende", precis som han gjorde när David Grusch offentliggjordes.
Clas Svahn, du har haft mitt telefonnummer sedan första dagen du sökte kontakt och mitt namn är ingen hemlighet utan som jag försökte förklara för dig i några email då också så är Christian Séance ett artistnamn. Som jag använt i snart 20 år och likt för Bob Dylan (jag jämför mig inte överhuvudtaget gällande någonting mer än just gällande namn vs artistnamn) så blir det bara opraktiskt att skriva Robert Zimmerman plötsligt i vissa sammanhang efter så många år. Sluta löjla dig.
Använd dina kontakter och ordna en TV-debatt som en riktig man så pratar vi ut där istället under 2025. Kram och gott nytt år på dig!"


471783835_10164206636208942_7711470232114672915_n.jpg (1302×372)


Källa:


UFO-Sverige och kritiken mot dem | God morgon! Här går det undan, NASA-sponsrad podcast, veckofärskt avsnitt 72 med Elizondo och 69 + 65 om ufo/UAP-teknologi med Hal Puthoff som tala... | Facebook


"Angela Askell
Är inte det där på gränsen till förtal...? 🤔
Christian
Författare
Angela Askell Det kan man tycka, då jag är inblandad själv försöker jag hålla mig neutral och inte tänka så.
Angela Askell
Christian Okej
Christian
Författare
Angela Askell Ska vi höra runt om vad folk anser, du tycker att det kan vara gränsfall? Jag vet inte riktigt var gränsen dras..
Christian
Författare
Frågade en AI-app:
Är du bra på att avgöra var gränsen går för att döma någon till förtal?… 
Visa mer
Angela Askell
Ja, har tyvärr förstått att det kan vara svårt att fälla någon för förtal. Har en vän som blivit förtalad massor med gånger och har polisanmält, men åklagaren anser att det inte finns tillräckliga bevis trots att hon har drös med bevis. Så ja, det är svårt tyvärr...
Johansson Mikaela
Angela Askell När det gäller Näthatgranskaren T.Å så jösses vad han fått folk fälda för förtal. Knappast alla regler gäller som Christian AI ger grunden för.
Angela Askell
Johansson Mikaela Oj, då kanske det går ändå då... Eller om det har att göra med att T.Å räknas som en känd person...
Johansson Mikaela
Angela Askell Säkert därför "Känd" 🙈.
Angela Askell
Johansson Mikaela Mm, känns ju så... 😕
Helene Helene
En tv debatt hade varit i kul.
Han är ju inte den ende som ser, hör, vet och tycker. Han behöver motstånd för att växa.
Frågvishet är av godo.
Låt han skriva om er på bloggen , det gör era namn synliga❤️
Christian
Författare
Helene Helene Mycket klokt!
Gösta Blomqvist
=Kalle Blomqvist. Jag har sagt det förut. Clas är kunnig och har gjort mycket bra saker men vi måste bli fler som syns i media. Det är inte nyttigt för ett så viktigt ämne att media allrid bara kontaktar en person. Idag är t.ex. Beatriz Villarroel med … 
Visa mer
Christian
Författare
Gösta Blomqvist Vad är det som är bra med att ha positionen som ledande UFO-expert i Sverige i 30 år och knappt nämna Varginha, Nimitz och flera av de andra bästa fallen annat än i ett litet hörn av UFO Aktuellt någon enstaka gång, att ignorera 20 mars i EU-parlamentet ända fram tills han blev tillfrågad om det på Bokmässan, att omnämna Flat Earthers i samma mening när David Grusch offentliggjordes, att leta upp mig och ta kontakt när jag började bubbla upp inom UAP Sweden och skicka insinuerande subtilt XXXXXXXX mail om att hålla mig borta på området osv osv....? Kan du snälla svara mig på det.
Johansson Mikaela
Christian Han nämnde Flat Earth till "mig" med som argument i försvar och förklaring hur XXX/XXXXXX jag var. Jag tar EJ sånt skit. Bästa av allt är att min teori om Clas stämmer. Han är 💯 XXXXXgod och agerar med känslor‼
Gösta Blomqvist
Christian Ja, jag skrev att det inte var bra. Även om en person är expert på ett komplicerat ämne så är ALLTID ett ämne för komplicerat för att endast en person skall förstå det fullt ut. Och då blir det helt riktigt en massa fel. Den personen säger och skriver också en massa dravel eftersom det komplicerade ämnet omöjligen ryms i en enda hjärna. Det är endast när många likvärdiga experter får höras i debatten som det fungerar 🙂
Christian
Författare
Gösta Blomqvist Nja, det är mer än så. Å ena sidan har Clas skrytit öppet om att han pratade med Jim Semivan på CIA varannan vecka, å andra sidan älskar han att dra upp halmgubben att han skulle vara CIA-agent (vilket han ärligt kan säga att han inte är, vilket inte hjälper.. då han även pratat om sina nära kontakter med anställa på MUST). Ingen större skillnad. Enligt en källa på vardera sida om MUST-CIA/DoD samarbetet, två olika helt oberoende av varandra alltså, delgett oss i CfD Sweden och bekräftat att de fördjupade sitt redan etablerade samarbete med att mörklägga ämnet 2017 inför New York Times-artikeln och att XXXX har en XXXXXXXXXbelagd anställning för Sveriges räkning. Jag har upprepat det här några gånger nu, men det verkar som att du inte tar in det? 🙂
Gösta Blomqvist
Christian Jag skrev bara en enda mening om Clas. En hel avhandling får ni andra skriva. Jag har annat att göra.

Christian
Författare
Gösta Blomqvist Andra har försökt ta plats i media. Men finns fall där saker varit på g, sedan har det kommit samtal och så har det ställts in.. sen sänds programmet ändå och så sitter Clas där och pratar åt någon annan om dennes forskning. Så det är lite mer inblandat bakom kulisserna.
Johansson Mikaela
Clas Svahn är Så FRUKTANSVÄRT XXXXXGOD att vi får hoppas Svt öppnar upp för ny programserie 2025, årets Herr XXXXXgod går till 😊🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻 Clas Svahn UFO-Sverige *publiken jublar*.

Källa:


https://www.facebook.com/groups/ufosverigekritik/posts/607714375111022/


UFO-Sverige och kritiken mot dem | Jag blev underrättad att denne gamle gaggige mannen skrivit om mig på sin blogg igen. | Facebook


UFO-Sverige och kritiken mot dem | Facebook


https://www.facebook.com/groups/ufosverigekritik


31 okt. 2024 — Citizens for Disclosure Sweden består av engagerade individer med ambitionen att bidra till öppen diskussion och offentligt tillgänglig kunskap ...
20 okt. 2024 — Citizens for Disclosure Sweden is an initiative to raise the public's awareness of the UFO/UAP subject in our country. The word Disclosure ...
Citizens for Disclosure Sweden is launched as an initiative to raise the public's awareness of the UFO/UAP subject in our country. Yes, seriously.
En grupp som vi i CfD Sweden kan använda för publika diskussioner ihop med gäster som hittar hit. För att på ett asynkront sätt diskutera saker inför...