Historielärarföreningen erkänner att myndigheter i Belgien, Italien, Frankrike, Brasilien, Mexiko samt Chile officiellt konstaterat UFOn i sina luftrum.
Jag heter Magnus Svensson och är från början en frilansande fotograf. Jag har jobbat med mode, reklam, porträtt och allt däremellan. Nu ... DOCUMAZ 2023.
"Klockan 10 trotsade Magnus Svensson vind och kyla och knackade på hemma hos mig och Anneli. Vi hade sedan tidigare bestämt att ses så att han kunde göra en intervju med mig för sin planerade dokumentär om personer som ägnar sig åt idén att jorden skulle vara platt."
för 5 timmar sedan — Har du sett något oförklarligt på himlen? Gissa inte främst på att det är utomjordingar – det menar Föreningen UFO Sveriges ordförande Clas
"Deras rapporter ska inte förvaras i någon pärm i en källare hos UFO Sverige, utan borde vara publik så alla kan göra sina egna bedömningar, kanske komma fram till att de här 20 fallen som är under utredning faktiskt verkar vara just ufon."
UFO-Sveriges revisor påstår 19 november 2023 att UFO-Sveriges arkiv inte är ett arkiv enligt arkivlagen.
AFU i Norrköping är en privat samling i källare uppbyggd genom alkoholresor. UFO-Sveriges revisor verkar nöjd med Uppsala universitets akadamiska uppsats. Varför sände då två företrädare för arkivet otrevliga och obehagliga mejl framåt småtimmarna till de två flickorna som fått sin uppsats godkänd av docenten vid Uppsala universitet? Det är bara bluffarkiv som agerar så. På vilket vis för UFO-Sveriges alkoholresor ufo-forskningen framåt?
Det berättar Bio Rio i Tomelilla för Historielärarföreningen. - Det är inte den populäraste filmen, säger biografen. Det har varit få besökare hela tiden. Förutom en gång, säger en annan biografanställd. - Då kom ett grabbgäng för att se filmen UFO Sweden. Annars är det nästan alltid mindre än en handfull besökare till buskisen om UFO-Sveriges källare varje föreställning. Om någon vecka tar Bio Rio nytt beslut om kalkonrullen ska sluta visas eller inte. Det finns någon enstaka film till som gått lika dåligt, berättar Bio Rio för HLF. Fortsätter besökarna vara så här få så kommer biografen sluta visa komedin om en vecka.
Premiären 25 december 2022 och mellandagarna snittar UFO Sweden runt 10 % sålda biljetter i svenska biosalonger den visas i. Fortsätter kalkonrullen om UFO-Sverige så här är katastrofen ett faktum. Utklassad av filmen Håkan Bråkan för 7-åringar.
Det går inte att tala om UFO Sweden som storfilm. Sannolikt blir det svårt för Crazy Pictures att få pengar av SF för att göra fler filmer. Runt hundra artiklar har skrivits om filmen innan den haft premiär. Helt i onödan eftersom publiken inte vill se filmen. Kombinera detta med att flera recensenter gett underbetyget 2 av 5. Varken bra betyg eller publik.
Succé endast i Norrköping för att publiken vill se sin hemstad eller något hörn med någon snubbe de känner igen. Katastrof i samtliga andra svenska städer. Katastrof även i Lennart Svahns hemstad Mariestad där kanske endast bekanta till honom köpt biljett.
Crazy Pictures får skylla sig själva om de gör film om en journalist på Dagens Nyheter som aldrig fått guldspade och dennes ufo-förening som aldrig hittat något ufo från andra planeter. Samt deras arkiv i en källare som de påstår inte innehåller ett enda bevis för ufo från andra planeter. Fattade inte regissören från tvärs över gatan i Norrköping att ingen vill se film om sånt?
Nästa land att visa kalkonrullen är Ungern!!! Går det lika dåligt i forna öststaterna lär Crazy Pictures få finansiera sina filmer med kaffepengar framöver. Om det ens blir några. Själva påstår filmkollektivet i Lennart Svahns tidning DN, att Hollywood hört av sig. Efter förra filmen Den blomstertid nu kommer ja. De lär nog inte ringa igen om filmen UFO Sweden snittar 10 % i salongerna. För Hollywood har aldrig saknat regissörer som kan göra biljakter och action. Då lär Hollywood knappast anlita några grabbar från Norrköping vars film UFO Sweden biobesökarna ratar. Till och med på premiärdagen.'
Nästa journalist som kallar UFO Sweden storfilm ljuger. Facit talar för sig själv. Kalkonrulle är snällt nog.
Verklighetens UFO Sweden är en dokumentär SVT Play bestämt sig för att dra in:
UFO Sweden 2022 har manus från en tidigare mentalskötare från Säter. Hur många i Hollywood kommer att ringa honom när hans film orsakar 90 % tomma biostolar?
Vågar man hoppas på en uppföljare till UFO Sweden som deras kompis Jonatan Blomberg från Norrköping hoppades, när han fick betalt för att intervjua Crazy Pictures för MovieZine? Inte om de kan räkna tomma biostolar för ettan.
Skål Norrköping som tappat UFO Sweden på eller i flaskan nedan! Bidragsfinansierad film ingen vill se.
för 12 timmar sedan — I en salong i en källare på Storgatan 12 i Göteborg la Crazy Pictures den sista känslan av sin "UFO Sweden". "Vi jagar gåshud hela tiden", .
"Vi var på plats i Göteborg under de allra sista dagarna innan Crazy Pictures låste alla filer, buntade ihop sin skapelse och skickade iväg sin "UFO Sweden" över hela landet.
"Hann också prata en del med Markus om hur han tänker planera sina veckor nu när han har börjat jobba. Det är inte lätt att se hur han ska kunna flytta hemifrån på ett bra tag ännu med tanke på CSN-skuld och hur mycket som krävs för att ha råd att köpa något. Skulle verkligen önska att det fanns mer hyresmöjligheter här, och då menar jag sådana som unga har råd med."
Norra skolan är en mångkulturell F-6-skola centralt belägen i Motala, nära till friluftsområde, Vättern och stadsbibliotek. Vi har en idrott- och hälsoprofil."
UFO-klimatet på 1960-talet var lindrigt sagt bistert, nämnde man UFO så ansågs man i bästa fall som “efterbliven” eller också lite “galen”. Själv hade jag flyttat hem från Dalarna till hemorten i Östergötland och fick arbete på Motala Radiostation. Eftersom jag hade varit borta en längre tid så hade jag få bekanta kvar som jag kände, så därför började jag fundera om jag kunde finna intresserade i UFO-frågan och om vi så fall kunde träffas och diskutera ämnet ifråga. Själv hade jag träffat två “utomjordiska” personer så för mig var inte frågan huruvida det existerade utomjordiskt liv eller inte. Frågan borde belysas ytterligare varför jag lät införa en annons i Motala tidning där jag efterlyste intresserade personer i UFO-frågan. Jag fick ett antal svar och vi kom överens om att träffas i vårt hem i Fornåsa.
Jag kommer inte att tråka ut läsaren med årtal, dagar etc. utan endast berätta” rakt av” från början till slutet hur det hela utvecklades. Betr. mötet i vårt hem kontaktade jag samtliga intresserade och bestämda plats och tid. Kommer inte ihåg hur många som kom borde varit 8-10 personer men de var allvarigt intresserade och vi hade ett nyttigt utbyte av tankar i ämnet. Vi kom också på att det fanns möjlighet att använda Norra Skolans lokal under kvällstid i Motala till våra veckliga möten. När väder och vind tillät var vi istället ute på någon lämplig plats för observationer av natthimlen i hopp om att få se något ufo. Jag kollade hur många UFO-grupper som var kända i landet, flera av dessa levde ett stillsamt liv i någon hyrd källare och gjorde inte heller någon Pr för UFO-frågan. På ett av våra möten framhöll jag möjligheten av att bilda en Riksorganisation, samtliga ansåg att det var en god tanke. Jag hade ensam stått för programmen, men hade också insett att det fanns intelligenta tillgångar ibland medlemmarna i gruppen, som borde tas till vara. De kunde hjälpa mig med diverse arbete som de hade intresse av och underlätta för mig."