fredag 19 februari 2021

Redan på 1960-talet användes svensk skola för ufo-möten

 

"Norra skolan - Motala kommun

Norra skolan är en mångkulturell F-6-skola centralt belägen i Motala, nära till friluftsområde, Vättern och stadsbibliotek. Vi har en idrott- och hälsoprofil."


"Att starta en UFO-grupp

 

UFO-klimatet på 1960-talet var lindrigt sagt bistert, nämnde man UFO så ansågs man i bästa fall som “efterbliven” eller också lite “galen”. Själv hade jag flyttat hem från Dalarna till hemorten i Östergötland och fick arbete på Motala Radiostation. Eftersom jag hade varit borta en längre tid så hade jag få bekanta kvar som jag kände, så därför började jag fundera om jag kunde finna intresserade i UFO-frågan och om vi så fall kunde träffas och diskutera ämnet ifråga. Själv hade jag träffat två “utomjordiska” personer så för mig var inte frågan huruvida det existerade utomjordiskt liv eller inte. Frågan borde belysas ytterligare varför jag lät införa en annons i Motala tidning där jag efterlyste intresserade personer i UFO-frågan. Jag fick ett antal svar och vi kom överens om att träffas i vårt hem i Fornåsa.

Jag kommer inte att tråka ut läsaren med årtal, dagar etc. utan endast berätta” rakt av” från början till slutet hur det hela utvecklades. Betr. mötet i vårt hem kontaktade jag samtliga intresserade och bestämda plats och tid. Kommer inte ihåg hur många som kom borde varit 8-10 personer men de var allvarigt intresserade och vi hade ett nyttigt utbyte av tankar i ämnet. Vi kom också på att det fanns möjlighet att använda Norra Skolans lokal under kvällstid i Motala till våra veckliga möten. När väder och vind tillät var vi istället ute på någon lämplig plats för observationer av natthimlen i hopp om att få se något ufo. Jag kollade hur många UFO-grupper som var kända i landet, flera av dessa levde ett stillsamt liv i någon hyrd källare och gjorde inte heller någon Pr för UFO-frågan. På ett av våra möten framhöll jag möjligheten av att bilda en Riksorganisation, samtliga ansåg att det var en god tanke. Jag hade ensam stått för programmen, men hade också insett att det fanns intelligenta tillgångar ibland medlemmarna i gruppen, som borde tas till vara. De kunde hjälpa mig med diverse arbete som de hade intresse av och underlätta för mig."

Källa:

https://ufo-mm.se/att-starta-en-ufo-grupp/

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.