Visar inlägg med etikett oxfilé. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett oxfilé. Visa alla inlägg

tisdag 3 december 2024

Det här äter UFO-Sveriges ordförande på nyårsafton

 


"Precis som jag har Mats gått i pension och vi kunde båda konstatera att vi har lämnat. jobbet på DN utan att vända oss om. Det nya livet har tagit all plats. Vi kommer snart att ses igen då vi och våra respektive ska fira in det nya året på Gondolen tillsammans."


Källa, UFO-Sverige 3 december 2024:


Antikvariat, bildjobb och AI | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Nyårssupén (med reservation för eventuella förändringar):


Serveras från kl. 17:00

 

Tre kanapéer: oscietra caviar, pilgrimsmussla, löjrom

 

Skaldjurscocktail

 

Piggvar, Champagnesås, löjrom och caviar

 

Oxfilé provençale

 

Choklad, kaffe och körsbär

 

Pris per person för menyn: 1850 kr"


Källa:


Nyårsfirande på Gondolen - Gondolen


tisdag 22 oktober 2024

UFO-Sverige bokar nyårsskålande

 

Det har även Thomas av Aquino, som angav fem sätt för syndfullt frossande: äta för dyrbart, äta för mycket, äta för ivrigt, äta läcker mat, äta alltför snart.


"Pris per person för menyn: 1850 kr"



"I dag bokade jag och Anneli vårt nyårsfirande som blir på Gondolen tillsammans med Mats och Eva, vilket blir hur bra som helst. Anneli fick en notis i telefonen om att det nu gick att boka, jag ringde Mats och han pratade med Eva och så bokade Anneli allt medan vi var ute och körde."


Källa, UFO-Sverige 21 oktober 2024:


Jobb med kursen och ny punka | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Fira nyår på Gondolen


Välkommen att skåla in det nya året på Gondolen med en av de mest spekatkulära utsikterna du kan uppleva på nyårsafton."


Källa:


Gondolen


"På Gondolen kommer du att få avnjuta en klassisk nyårssupé i fem serveringar, med möjlighet att köpa till dryckespaket. I matsalen kommer stämningen på nyårsafton att lyftas av livejazz, framförd av vårt husband som spelar från öppning till stängning.

 

Nyårssupén (med reservation för eventuella förändringar):


Serveras från kl. 17:00

 

Tre kanapéer: oscietra caviar, pilgrimsmussla, löjrom

 

Skaldjurscocktail

 

Piggvar, Champagnesås, löjrom och caviar

 

Oxfilé provençale

 

Choklad, kaffe och körsbär

 

Pris per person för menyn: 1850 kr"


Källa:


Nyårsfirande på Gondolen - Gondolen


lördag 18 september 2021

Det finare stället var fullt så ufo-arkivets ordförande fick nöja sig med oxfilé på restaurant i stället

 

"Egentligen hade vi tänkt gå ut och äta på ett lite finare ställe men det visade sig att det var fullt. Och nästa vi ringde till också. Så det fick bli Oliver Twist på Hospitalsgatan några kvarter bort.

Det var inte mycket folk på restaurangen, knappt halvfullt, och vi fick ett eget bord för åtta. Och maten var riktigt bra. Anneli tog en Brooklyn på fat och jag en Guinness innan vi tog in var sin planka, jag en oxfilé"

Källa, UFO-Sverige 18 september 2021:

Nyköping och Norrköping | Clas Svahns Blogg (ufo.se)

Bild på UFO-Sveriges vice ordförandes oxfilé innan han kröp till kojs i hotellsängen:

matnk210918.jpg (800×600) (ufo.se)

Menyn på restaurang Oliver Twist i Norrköping:

Restaurang meny (olivertwist.info)


fredag 28 augusti 2020

Oxfilé, hotell, taxi och alkohol på UFO-Sveriges Ufo-Expo


"Strax efter 19.00 anlände två stora taxibilar som tog oss till restaurang La Pampa, där 17 hungriga ufologer bänkade sig och kunde njuta av en förstklassig middag. Visserligen fick några av oss inte struts, som var beställd, men oxfilén smakade lika bra. Efter middagen blev det åter taxi till hotellet där en del av gänget samlades i Mats Nilssons och Gunnar Karlssons rum för det traditionella eftersnacket."

Citat ovan från UFO-Sveriges Håkan Blomqvist, publicerat i UFO-Aktuellt nummer 2 år 2012:

https://sites.google.com/site/ufologist52/Home/artiklar/artiklar-2010/110-kom-till-oerebrostaemma



Sökresultat


Webbresultat

29 feb. 2020 - Vår traditionsenliga sittning. I morse körde jag till Kötthallen och inhandlade ett kilo oxfilé som jag och Markus nu tar med oss till Ylva. Har också 

5 apr. 2014 - Restaurangen var helt okej men min oxfilé var långt ifrån ”rare” utan snarare medium så jag skickade tillbaka den ut i köket och fick in en ny ...

27 maj 2006 - För min del blev det en blodig oxfilé med bakpotatis och en iskall öl. Första maten sedan frukost! Resten av kvällen förflöt i lugnets tecken