Visar inlägg med etikett champagne. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett champagne. Visa alla inlägg

lördag 22 februari 2025

Först Pucko och sedan champagne för UFO-Sveriges ordförande



Fredagsmys 21 februari 2025 hos UFO-Sveriges ordförande:


Pucko utan alkohol: 


250221beppe.jpg (800×534)


Champagne:


250221skal-768x576.jpg (768×576)



Matinköp på Coop:


250221coop-768x576.jpg (768×576)


"När jag väl anslöt efter en kvart blev det fika som Beppe tagit med sig och Anneli fixade kaffe medan jag plockade fram en Pucko ur kylskåpet."


"När det var dags för mat plockade jag och Anneli fram en flaska champagne för att skåla"


"Annars började dagen 06.45 eftersom jag och Anneli hade en del gemensamma ärenden, bland annat ett besök på Coop för att handla. I Barkarby den här gången. Men hur vi letade och frågade så fanns det inget lammkött. Brist hos leverantörerna fick vi veta. sannolikt också resten av året."


Källa, tankesmedjan UFO-Sveriges matdagbok och dryckesdagbok 21 februari 2025:


Möte med Beppe och norsk diskussion | Clas Svahns Blogg


fredag 3 januari 2025

UFO-Sverige redovisar alkoholintag i bild och text


Bild på drogen alkohol som UFO-Sverige publicerat på nyårsafton:



"sedan vandrade vi uppför Katarinavägen till Scandic ”Sjöfartshotellet” där vi hade bestämt oss för att ta en drink innan bordet väntade på oss på Gondolen 20.45. Och vi kom i god tid, fick de bästa fåtöljerna och kunde beställa våra drinkar innan rusningen kom.

Drinkar på Sjöfartshotellet."

241231sjofart-768x491.jpg (768×491) (ufo.se)


"Menyn var Gondolens nyårsmeny som startade med en drink, grön som soylent green (men betydligt mera smakfull skulle jag tro) bestående av Romsbury gin, Bianco vermouth, mint, lemon balm och Champagne foam."


"När tolvslaget kom skålade vi i cava och tittade på fyrverkerierna genom fönstret."


Källa för text och del av skärmbild, UFO-Sverige 31 december 2024:


Gott Nytt År! | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


tisdag 3 december 2024

Det här äter UFO-Sveriges ordförande på nyårsafton

 


"Precis som jag har Mats gått i pension och vi kunde båda konstatera att vi har lämnat. jobbet på DN utan att vända oss om. Det nya livet har tagit all plats. Vi kommer snart att ses igen då vi och våra respektive ska fira in det nya året på Gondolen tillsammans."


Källa, UFO-Sverige 3 december 2024:


Antikvariat, bildjobb och AI | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Nyårssupén (med reservation för eventuella förändringar):


Serveras från kl. 17:00

 

Tre kanapéer: oscietra caviar, pilgrimsmussla, löjrom

 

Skaldjurscocktail

 

Piggvar, Champagnesås, löjrom och caviar

 

Oxfilé provençale

 

Choklad, kaffe och körsbär

 

Pris per person för menyn: 1850 kr"


Källa:


Nyårsfirande på Gondolen - Gondolen


lördag 10 februari 2024

Ny alkoholskildring av UFO-Sverige

 

Nicolas Brobergière. Brut ... 12 % vol. ... Nyanserad, fruktig, mycket frisk smak med inslag av gula äpplen, mineral, vit choklad och grapefrukt. Serveras vid 8-10° ...


IMG_4296240209tre.jpg (800×600) (ufo.se)

"Skumpa.

När vi alla var samlade satte vi oss i soffan och drack ett par glas Nicolas Brobergiére som visade sig vara en riktigt bra champagne" 


Källa, UFO-Sverige 9 februari 2024:


Revy i Brevens bruk med goda vänner | Clas Svahns Blogg (ufo.se)




Liten del av foto från UFO-Sveriges ordförande ovan.


söndag 22 oktober 2023

Vad har en utbildningsdag för tidningsutvecklare med alkohol och ufo att göra?

 


"till det blev det var sitt glas Mariestads förutom för Solweigh som tog husets röda. Och så fick Pelle och Solweigh en flaska champagne"


231021vig9.jpg (800×600) (ufo.se)


"Ser förresten att den gode Thomas Nordholm i Malmö fortsätter att ljuga genom att klippa och klistra. I en ”blogg” skriver han om mitt föredrag för Bonnier News, nja, inte om föredraget givetvis, det intresserar honom inte, men väl om det som hände efteråt. För trots att jag drack cola och sedan körde bil hem klipper och klistrar Nordholm ur min blogg:

”Tog också bilen in till Blique by Nobis, ett hotell på Gävlegatan, där jag höll ett 45 minuter långt föredrag om ufo som sista punkt på en lång dag för 200 utvecklare från Bonnier News.” ”Sedan löste jag och Anneli in våra drinkbiljetter i baren.” Dessutom sätter han den hemsnickrade rubriken: ”Bonnier News utbildas av UFO-Sverige med avslut i alkohol.”

Så jobbar en person med mycket svag kontakt med sanningen som enbart är ute efter att skada mig och UFO-Sverige och då struntar i vad som verkligen hände.

Så här skrev jag: ”Sedan löste jag och Anneli in våra drinkbiljetter i baren, jag tog två kalla Cola och Anneli två bubbel.”"


Källa, UFO-Sverige 21 oktober 2023:


Pelle och Solweigh gifter sig | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


Historielärarföreningen önskar kommentera vad UFO-Sveriges ordförande Clas Svahn skrivit. Överst har vi sett att det återigen citeras om alkohol på ufo.se och därför tog vi med Mariestads öl, rödvin och champagne. För att visa hur frekvent alkohol skildras på ufo.se. Det spelar inte någon roll med sammanhanget. På Clas Svahns sida hos ufo.se som ju ska handla om ufo förekommer massvis av alkoholskidlingar. Ibland flera gånger i veckan år efter år. Varför inte dricka alkohol privat utan att skriva om det och fotografera flaskorna och glasen på UFO-Sveriges domän ufo.se?


HLF satte stopp på vårt citat efter drinkbiljetterna. Clas Svahn berättar själv att han körde bil. HLF tror inte han hade valt två cola om han inte kört bil. Därför är det inte relevant om han drack cola för att han inte kunde dricka alkohol. Utbildningsdagen avslutades ändå i alkohol eftersom Clas Svahns hustru drack alkohol. Hur många av de 200 som deltog i utbildningsdagen som fick drinkbiljetter eller valde alkohol vet vi inte.


HLF vill även visa på följande citat från utbildningsdagen:


"Tog också bilen in till Blique by Nobis, ett hotell på Gävlegatan, där jag höll ett 45 minuter långt föredrag om ufo som sista punkt på en lång dag för 200 utvecklare från Bonnier News. Anneli var med som stödtrupp."


Källa, UFO-Sverige 19 oktober 2023:


Föredrag för Bonnier News och UFO-Aktuellt | Clas Svahns Blogg


Om Clas Svahns fru Anneli endast var stödtrupp, varför erhöll hon då drinkbiljetter? Eller fick hon också betalt för att vara där i form av drinkbiljetter? Eller om hon ej fick drinkbiljetter, innebar det då att Svahn själv fick hela fyra drinkbiljetter som han delade med sig av till sin fru? Svahn undviker helt att skriva vilken sorts bubbel hans fru Anneli tog. Var det alkohol i eller pommac eller champis?


Eller köpte Clas Svahn och hans fru för egna pengar buffén och då ingick det drinkbiljetter i priset som den nykterhetsälskade Clas Svahn för hälsans skull använde till cola och valde bort alkohol helt oberoende om han körde bil?


Hade Svahn skrivit dryckesbiljetter till buffén hade vi förstått om det erbjudits måltidsdricka, cola, mjölk, mineralvatten eller andra alkoholfria drycker. Men om Svahn skriver drinkbiljetter utgår HLF från att en drink från biljetten kan innehålla alkohol och att det går att välja alkohol. Varför alkohol på en utbildningsdag?


HLF förstår varken vad alkohol eller ufo som Clas Svahn utbildade i har med tidningsmakeri att göra.


HLF undrar om de 200 deltagarna på utbildningsdagen också fick drinkbiljetter? Det framgår inte.


231019bn1.jpg (800×340) (ufo.se)


Svahn får gärna återkomma till oss på Historielärarföreningen och förklara vad alkohol har på en utbildningsdag för tidningsutvecklare att göra. På vilket vis blir tidningarna bättre av alkohol eller ufo? Vi kan inte lista ut det.


Det finns inga lögner i HLF:s citat eller rubriksättning. Utbildningsdagen med UFO-Sverige hos Bonnier News avslutades i alkohol för Anneli. Såvida hon inte drack pommac. Någon pommac står det inget om. 


Ser du en smal pelare av många små bubblor som stiger från mitten av glaset? Det kan vara ett tecken på att du dricker champagne eller annat mousserande vin ...


Vår främsta kritik från HLF är varken mot Svahn eller hans hustru utan mot Bonnier News som lägger pengar på utbildning om ufo och delar ut drinkbiljetter som kan lösas in mot alkohol.


Vi noterar att Svahn inte länkar till HLF som citerat honom och som han klagat på. Det är för att han inte vill att UFO-Sveriges läsare ska se HLF:s förklaring samt att Svahns läsare inte ska hitta till HLF som pekat på det absurda med ufo och alkohol på en utbildningsdag för tidningsmakare.


UFO-Sverige skryter ofta om hur mycket de som riksorganisation uppnått och att andra kan vara eller bör eller är avundsjuka på det. HLF ser inte att UFO-Sverige hittat ett enda ufo från andra planeter eller ens vill hitta det. Det UFO-Sverige själv redovisar att riksorganisationen uppnått är mängder av bilder på alkohol och alkoholresor samt betalda hotell. Den framgången tycks räcka för UFO-Sverige. Om ni i UFO-Sverige själva visar upp detta på er egen domän ufo.se får ni finna er i att det är det andra ser och citerar.


Exempel på en sak Clas Svahn uppnått med sin riksorganisation UFO-Sverige är att hans citat hamnat på en flaska alkohol:



lördag 12 augusti 2023

Alkoholen flödade hos UFO-Sverige

 

"drack ett par väldigt bra viner från Spanien. Vi passade också på att skåla för festen i äkta Champagne."


Källa, UFO-Sverige 11 augusti 2023:


Gräsklipparproblem och festförberedelser | Clas Svahns Blogg (ufo.se)



söndag 16 augusti 2020

Ny alkoholönskan på ufo.se


"Då hade ****** fått en Afternoon tea för två, med champagne på Grand Hôtel så det är ju bara hoppas att man blir bjuden!"

Citat ovan från 15 augusti 2020:

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=62250


"AFTERNOON TEA

Träffas och trivs över ett klassiskt Afternoon Tea med sandwiches, fina bakverk och scones. Curd, lättvispad grädde, smetana och marmelad är givna tillbehör. Välj med omsorg från temenyn, eller passa på att njuta av vår egen blandning Grand Hôtel's Finest Tea Blend. Ett perfekt kylt glas champagne från Ruinart brukar göra bakverken ännu godare.
Tel: 08 679 35 85
E-mail: cadierbaren@grandhotel.se"
Champagne Afternoon Tea 625:-
Inklusive ett glas "R" de Ruinart Champagne
Källa:
https://www.grandhotel.se/mat-dryck/cadierbaren/afternoon-tea

tisdag 28 juli 2020

Nykterhetsrörelsens filmstjärna dricker champagne en måndag


"Allt detta tog större delen av dagen. Men himla skönt att allt är klart! Vi firade med ett glas äkta champagne från en halvflaska jag fick när jag fyllde 60!"

Citatet ovan är från nykterhetsrörelsen Våra Gårdars filmstjärna måndag 27 juli 2020..