Visar inlägg med etikett ufo-meddelande. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett ufo-meddelande. Visa alla inlägg

onsdag 28 juli 2021

Vem är ansvarig för att UFO-Sverige stulit artikel från nyhetsbyrån TT?

 

Här är inlägget 27 juli 2021 i UFO-Sveriges diskussionsgrupp på Facebook:

https://www.facebook.com/groups/ufosverige/posts/10158783977927753/?comment_id=10158785699737753

Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige : Har fått denna länk till ett stort UFO-meddelande | Facebook


Här är TT:s artikel från 27 juli 2021:

Svensk forskare i ufo-projekt: Finns ett stigma - TT (omni.se)


Vem är ansvarig för att artikeln är publicerad i sin helhet i UFO-Sveriges diskussionsgrupp?

"Vi har tyvärr märkt att många raderar sina egna trådar, inlägg, svar och frågor. Detta är inget som uppskattas av Ufo-Sveriges moderatorer och administratörer. Blockera inte heller våra administratörer och moderatorer! Om du gör detta kommer du omedelbart åka ur gruppen!
Gruppen är öppen för alla som respekterar en debatt utan personangrepp och ska bygga på respekt för andras åsikter. Detta forum är öppet för både troende och skeptiker.
Vår hemsida: www.ufo.se/ UFO-Sverige har också en officiell Facebooksida: www.facebook.com/ufosverige/
Administratörer är: UFO-Sverige, Thomas Michanek och Clas Svahn. Moderatorer är: Johan Gustavsson, Peo Wärring och Anders Berglund. 
Visa mindre"

Källa:



Inlägget där ingen moderator eller administratör från UFO-Sverige anmärkt på eller rättat till att artikeln är stulen:



Historielärarföreningen har uppmärksammat detta redan utan att något åtgärdats om stölden av artikeln:


UFO-Sveriges Facebook publicerar hel artikel ägd av TT/Omni utan att moderatorerna reagerar

 

UFO-Sverige har en diskussionsgrupp på Facebook där medlemmarna godkänns efter att ha tagit del av reglerna. 27 juli 2021 har UFO-Sveriges diskussionsgrupp tagit en hel artikel rakt av från TT/Omni i stället för att citera. Den finns publicerad i sin helhet i UFO-Sveriges diskussionsgrupp. Moderatorerna har ej ingripit:


Här är kommentaren i inlägget hos UFO-Sveriges diskussionsgrupp där artikeln från TT/Omni återpubliceras i sin helhet:

https://www.facebook.com/groups/ufosverige/posts/10158783977927753/?comment_id=10158785699737753

Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige : Har fått denna länk till ett stort UFO-meddelande | Facebook


Här är inlägget hos UFO-Sveriges diskussionsgrupp på Facebook:

https://www.facebook.com/groups/ufosverige/posts/10158783977927753/

Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige : Har fått denna länk till ett stort UFO-meddelande | Facebook


Historielärarföreningen kommer att mejla TT/Omni för att se vad de anser. Så här ser nämligen artikeln från TT/Omni ut i sin helhet. Precis likadan. Antingen är det då UFO-Sveriges diskussionsgrupp som skrivit den och äger den och låter TT/Omni låna den. Eller så har TT/Omni enbart låtit UFO-Sveriges diskussionsgrupp och inga andra förutom tidningar återpublicera artikeln i sin helhet mot betalning. Eller så har någon i UFO-Sveriges diskussionsgrupp återpublicerat den utan att fråga TT/Omni om lov eller betala för publiceringen:


Svensk forskare i ufo-projekt: Finns ett stigma - TT (omni.se)