Visar inlägg med etikett Omni. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Omni. Visa alla inlägg

lördag 9 oktober 2021

Antisemitism på Mellanhedsskolan som utreds av DO får familj att lämna Malmö

 

Judehatet gör att de flyr från Malmö – flyttar till Israel - DN.SE

för 7 timmar sedan — Samtidigt planerar ännu en judisk Malmöfamilj att lämna staden. ... Malmöbor som bekymrar sig för hoten mot stadens judiska minoritet satte upp dem längs ...


Idag tar Dagens Nyheter och Omni upp antisemitismen som drabbat familjens dotter på Mellanhedsskolan. Familjen väljer nu att lämna Malmö på grund av detta. Historielärarföreningen har DO-anmält Mellanhedsskolan. Just nu utreder Diskrimineringsombudsmannen HLF:s anmälan. Men det räcker inte för att skydda familjen:


Judehatet gör att de flyr från Malmö – flyttar till Israel - DN.SE


Hatet får judar att lämna Malmö: ”Ingen framtid” (msn.com)


Läs Historielärarföreningens anmälan till DO som utreds nu:


Historielärarföreningen: Historielärarföreningens anmälan 1 juli 2021 av Mellanhedsskolan till DO efter tips från Skolinspektionens jurist (historielararna.blogspot.com)


lördag 28 augusti 2021

Dan Parks konst med hakkors från Polska regeringens utställning till salu - video från utställningen

 

... że najbardziej kontrowersyjna będzie obecność prac szwedzkiego artysty Dana Parka, znanego z ...
för 10 timmar sedan


Översätt den här sidan


Videon från utställningen som började 27 augusti 2021 visar nyfikna och protesterande:

OKO.press - Performans o skrajnie rasistowskiej wymowie na... (facebook.com)




Här säljs bilder av Dan Parks konst med hakkors som visas på utställning betald av Polens regering:


Work of Swedish artist Dan Park at the "Political Art" exhibition at... News Photo - Getty Images




för 12 timmar sedan — Dan Park till vänster, Lars Vilks till höger. ... bland andra den svenska konstnären Dan Park, som dömts för hets mot folkgrupp i flera fall, ställs ut.
för 10 timmar sedan — Judiska grupper i Polen riktar hård kritik inför en konstutställning i Warszawa där verk från bland andra den svenska konstnären Dan Park, som dömts för ...
för 16 timmar sedan — Dan Park – som dömts för hets mot folkgrupp – och Lars Vilks är de enda svenska konstnärerna som medverkar i en omstridd utställning på det statliga.
Du besökte den här sidan den 2021-08-27.
för 12 timmar sedan — Jewish groups have issued an open letter voicing criticism of an exhibition opening in Warsaw on Friday that includes works by the Swedish artist Dan Park, ...

för 13 timmar sedan — Jewish groups have issued an open letter voicing criticism of an exhibition opening in Warsaw on Friday that includes works by the Swedish artist Dan Park, ...

för 15 timmar sedan — Artists Dan Park listen during a news conference ahead of the opening of an exhibition in Warsaw, Poland, on Friday Aug. 27, 2021.


onsdag 28 juli 2021

Tips till media att UFO-Sverige avslöjat gästprofessor som ska forska om ufo, att hon inte vet något alls om ufo

 

"[External] - Svenska forskaren TT/Omni berättade ska forska om ufo vet inget alls om ufo, erkänner hon idag för UFO-Sverige

John Doe

Ons 2021-07-28 19:46
  •  Tipsa Ekot Sveriges Radio;
  •  Tipsa SvD;
  •  tipsa@aftonbladet.se;
  •  tipsa@gp.se;
  •  tips@bulletin.nu;
  •  text@svt.se;
  •  svtnyheter;
  •  info@omni.se;
  •  p4stockholm@sverigesradio.se;
  •  stockholm@svt.se;
  •  redaktionen@tt.se;
  •  redaktionen@expressen.se;
  •  redaktionen@kvp.se;
  •  redaktion@stoppapressarna.se;
  •  nyheterna@tv4.se;
  •  nyhetstips@dn.se;
  •  nyhetsmorgon@tv4.se;
  •  landetrunt@svt.se;
  •  nyhed@dr.dk;
  •  NT Tipsa;
  •  nyheter@svd.se;
  •  nyheder@pol.dk;
  •  Co Tipsa;
  •  info@nordita.org;
  •  Granskning;
  •  71234@sydsvenskan.se;
  •  71717@expressen.se;
  •  72018@unt.se;
  •  72010@gp.se"

Vem är ansvarig för att UFO-Sverige stulit artikel från nyhetsbyrån TT?

 

Här är inlägget 27 juli 2021 i UFO-Sveriges diskussionsgrupp på Facebook:

https://www.facebook.com/groups/ufosverige/posts/10158783977927753/?comment_id=10158785699737753

Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige : Har fått denna länk till ett stort UFO-meddelande | Facebook


Här är TT:s artikel från 27 juli 2021:

Svensk forskare i ufo-projekt: Finns ett stigma - TT (omni.se)


Vem är ansvarig för att artikeln är publicerad i sin helhet i UFO-Sveriges diskussionsgrupp?

"Vi har tyvärr märkt att många raderar sina egna trådar, inlägg, svar och frågor. Detta är inget som uppskattas av Ufo-Sveriges moderatorer och administratörer. Blockera inte heller våra administratörer och moderatorer! Om du gör detta kommer du omedelbart åka ur gruppen!
Gruppen är öppen för alla som respekterar en debatt utan personangrepp och ska bygga på respekt för andras åsikter. Detta forum är öppet för både troende och skeptiker.
Vår hemsida: www.ufo.se/ UFO-Sverige har också en officiell Facebooksida: www.facebook.com/ufosverige/
Administratörer är: UFO-Sverige, Thomas Michanek och Clas Svahn. Moderatorer är: Johan Gustavsson, Peo Wärring och Anders Berglund. 
Visa mindre"

Källa:



Inlägget där ingen moderator eller administratör från UFO-Sverige anmärkt på eller rättat till att artikeln är stulen:



Historielärarföreningen har uppmärksammat detta redan utan att något åtgärdats om stölden av artikeln:


UFO-Sveriges Facebook publicerar hel artikel ägd av TT/Omni utan att moderatorerna reagerar

 

UFO-Sverige har en diskussionsgrupp på Facebook där medlemmarna godkänns efter att ha tagit del av reglerna. 27 juli 2021 har UFO-Sveriges diskussionsgrupp tagit en hel artikel rakt av från TT/Omni i stället för att citera. Den finns publicerad i sin helhet i UFO-Sveriges diskussionsgrupp. Moderatorerna har ej ingripit:


Här är kommentaren i inlägget hos UFO-Sveriges diskussionsgrupp där artikeln från TT/Omni återpubliceras i sin helhet:

https://www.facebook.com/groups/ufosverige/posts/10158783977927753/?comment_id=10158785699737753

Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige : Har fått denna länk till ett stort UFO-meddelande | Facebook


Här är inlägget hos UFO-Sveriges diskussionsgrupp på Facebook:

https://www.facebook.com/groups/ufosverige/posts/10158783977927753/

Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige : Har fått denna länk till ett stort UFO-meddelande | Facebook


Historielärarföreningen kommer att mejla TT/Omni för att se vad de anser. Så här ser nämligen artikeln från TT/Omni ut i sin helhet. Precis likadan. Antingen är det då UFO-Sveriges diskussionsgrupp som skrivit den och äger den och låter TT/Omni låna den. Eller så har TT/Omni enbart låtit UFO-Sveriges diskussionsgrupp och inga andra förutom tidningar återpublicera artikeln i sin helhet mot betalning. Eller så har någon i UFO-Sveriges diskussionsgrupp återpublicerat den utan att fråga TT/Omni om lov eller betala för publiceringen:


Svensk forskare i ufo-projekt: Finns ett stigma - TT (omni.se)


lördag 26 juni 2021

MSN och OMNI sprider uppgifter skrivna av bortrest ledig reporter på DN från sekten UFO-Sverige, som ingen vet om han skrivit åsikterna före eller efter rapporten publicerades

 


för 3 timmar sedan — Det tydliga resultatet av rapporten blir nu att den amerikanska militärens ufoutredningar går in i ett nytt och mera aktivt läge. Rapporten föreslår ...
för 3 timmar sedan — Den amerikanska militärens ufoutredningar går in i ett nytt och mera aktivt läge”, skriver han. Senatskommitté: ”Om det finns något där ute – låt ...
för 3 timmar sedan — Den amerikanska militärens ufoutredningar går in i ett nytt och mera aktivt läge”, skriver han. Relaterade länkar: Senatskommitté: ”Om det finns ..."


Skattefinansierade Sveriges Radio hakar på, vilket kommer att anmälas till GRN hos myndigheten MPRT:

  • "Och just det tycker Claes Svahn från UFO-Sverige är mest intressant. 
  • "Att säga att vi med dagens kunskap inte kan förklara föremål som rör sig över amerikanskt luftrum pekar ju att det handlar om fenomen som är väldigt märkliga", säger han efter att läst den nio sidor långa rapporten." 
Publicerat idag kl 07.59 hos SR 26 juni 2021:

lördag 17 april 2021

Lärare och föräldrar diskuterar berömd historielektion på SVT:s Facebook


för 6 timmar sedan — SD-politikern Johan Ohlin, kommunfullmäktiges ordförande i Hörby, kontaktade sitt barns lärare efter att ha lyssnat på en distanslektion i historia eftersom han ...


Hörbypolitikern Johan Ohlin (SD) mejlade sin sons gymnasielärare och anklagade honom för att bedriva vänsterpropaganda i klassrummet.


Kommentarer

  • Elisabeth Ripa Är det bara jag som regerar på att en förälder smyglyssnar på en distanslektion? Jag är själv gymnasielärare och har undervisat mycket på distans sen mars 2020. För många elever är det jobbigt att prata inför kameran i Meet eller vad man nu använder. Att det sen sitter andra med än klasskamrater och lärare är så integritetskränkande. I det fysiska klassrummet kan du se alla och anpassa hur du uttrycker dig. Jag tycker nog att den tjuvlyssnade föräldern borde lagföras. Är det okej att vem som helst tjuvlyssnar på lärare och elever?

  • Fredrik Ingvarsson Som förälder ser jag det som min plikt att vara delaktig i mitt barns utbildning och utveckling. Många lärare uppmuntrar oss föräldrar att vara med på lektionerna (gäller grundskola) men varför ska man inte få vara aktiv i gymnasiet.

Källa, SVT Skånes Facebook:

SVT Nyheter Skåne - Inlägg | Facebook


Läs mer:

SD-politiker anklagar lärare för vänsterpropaganda (fplus.se)

SD-politiker anklagar lärare för vänsterpropaganda (omni.se)