Visar inlägg med etikett uforörelsen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett uforörelsen. Visa alla inlägg

onsdag 4 december 2024

Expos artikel om UFO-Sverige sågas

 


Nej, det här är ingen bra artikel. Jag betalade 29 spänn för att få möjlighet att läsa den och det var bortkastade pengar. Snacka om att koka soppa på en spik.
Expo har ett rasism- och white supremacy-filter genom vilket de betraktar all verklighet. Varje artikel är hundraprocentigt förutsägbar. Argumentationen man presterar i denna text är undermålig enkelspårig och faktiskt konspirationsteoretisk. Man driver en tes som man redan från början har bestämt sig för.
Det finns ingen öppenhet, ingen nyfikenhet inget genuint intresse för ämnet i fråga. Jag har studerat fenomenet i ett halvt sekel och att ”den vita rasen” skulle vara en överlägsen ras har jag aldrig stött på
En vanlig tanke är däremot att den vita rasen på jorden samt alla andra raser är ohyggligt underlägsen de högintelligenta rymdvarelser som man antar besöker oss. Dessa har en överlägsen teknik och en överlägsen moral, ofta tänker man sig att dessa aliens kommer hit för att hjälpa oss utvecklas till en högre nivå. För att förhindra ett kärnvapenkrig med mera. Vi människor beskrivs ofta som primitiva och destruktiva. Alltså alla människor, inte bara de med vitt skinn.
Vidare finns det inom ufo kretsar en mycket stor acceptans för det avvikande, det udda, det märkliga, en acceptans för (utomjordiska) raser som kan se ut lite hur som helst, korta tjocka skrynkliga gula blå gröna svarta.
Det finns inom uforörelsen också en också stor acceptans för udda, ofta sårbara människor, som tillåts berätta om de märkligheter de har upplevt, vilka sällan ryms i de vita cismännens världsbild. Men denna komplexa bild är Expo inte intresserad av att skildra. Man vill leva i en svart-vit värld, man vill driva sin tes
Det finns en hel del mer att säga om detta och möjligen utvecklar jag mina tankar i ett Substack-inlägg längre fram"


Källa 4 december 2024:


Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige | Nej, det här är ingen bra artikel | Facebook


2 december 2024:


Rasteorin flyger fritt i SVT:s UFO-serie (expo.se)


2 december 2024:


Stiftelsen Expo - När den nya SVT-serien ”Aliens – striden... | Facebook


lördag 5 mars 2022

Professor i historia samtalade på universitetskonferens igår med Edwin C May, som arbetat med amerikanska underrättelsetjänstens hemliga projekt för fjärrsyn


Greg Eghigian. Professor of History. Former Director of the Science, Technology, and Society Program (2007-2012). 212 Weaver Building.

Översätt den här sidan



"Själv valde jag att skolka även från andra halvlek av den filosofiska utläggningen och gick in i matsalen där Ed May satt. Ed hade kommit fram till mig under gårdagen och sagt att han gärna ville sitta ned och prata och nu fick vi en hel timme för oss själva.

May arbetade under många år med den amerikanska underrättelsetjänstens topphemliga projekt Stargate (det hade fler namn) där en grupp personer genom ”fjärrsyn” spionerade på mål i öst. May har varit i Sverige och vi hade många gemensamma vänner som Göran Brusewitz och Jan Fjellander. När Greg Eghigian passerade bad jag honom att slå sig ned och han och Ed hade också mycket att prata om."

 

Källa, UFO-Sveriges blogg, skriven av Clas Svahn som är reporter på tidningen Dagens Nyheter, 4 mars 2022:


Möte med Whitley och presentation av AFU | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


Bild på Edwin C May under konferensdagen 4 mars 2022, som äger rum på Rice University i Houston, Texas:


edmay220304.jpg (800×549) (ufo.se)


Bild på Greg Eghigian, som är professor i historia, under konferensens första dag 3 mars 2022. Han skriver på en bok om uforörelsens historia:


gregsmiles220303.jpg (800×520) (ufo.se)


Greg Eghigian – Department of History (psu.edu)



fredag 4 mars 2022

Professor i historia i USA träffade ufo-arkivets ordförande från UFO-Sverige

 


"Efteråt var det mingel och lite fingermat som jag knappat hann äta något av eftersom jag blev sittande och pratade med SMiles och Greg Eghigian som är professor i historia vid Penn State University. Greg är en sann vän av AFU och har besökt AFU två gånger, en vecka åt gången, under två år.

Det material Greg samlade in vid besöken i Norrköping kommer att utgöra en viktig del i en bok om uforörelsens historia som han arbetar på. Och han hyllade AFU och vår gästfrihet och fantastiska arkiv upprepade gånger under kvällen."

Källa, UFO-Sverige 3 mars 2022:

Konferensen börjar och många trevliga möten | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


Bild och bildtext:


"Jag, Greg och SMiles."


gregsmiles220303.jpg (800×520) (ufo.se)


söndag 10 november 2019

We don´t have time om ufo


Fredag 8 november 2019 kontaktade Historielärarföreningen organisationen We don´t have time. Det fanns inget telefonnummer till pressavdelningen, så det fick duga med deras sales manager Johannes Luiga som även svarar på Investor relations:

https://www.wedonthavetime.org/about-us

Historielärarföreningen tog upp miljöaspekten med tekniken som finns i kraschade ufon som drivs utan fossila bränslen men med antigravitation. Luiga sa att den tekniken skulle vara bra att ha, men att militären i USA inte skulle släppa på sekretessen. Historielärarförklaringen sa då att militären inte behöver släppa sekretessen, men att militärer och andra forskare som läcker information ska få ut det i historieundervisningen.

Luiga förstod väldigt snabbt, att miljörörelsen kunde ha mycket att hämta från uforörelsen när det gäller fossilfria bränslen. Luiga berättade att deras organisation var under uppbyggnad och bad därför Historielärarföreningen att återkomma om ett år.

Miljörörelsen behöver de tekniska rönen från ufoforskning. Uforörelsen behöver miljörörelsens engagemang och folkmassor för att nå ut och motivera vidare forskning.

Se även kontakt med Fridays for future och Greta Thunberg via öppet brev:

https://historielararna.blogspot.com/2019/08/oppet-brev-till-greta-thunberg.html