måndag 24 juli 2023

Filmen om ufo inspelad i Norrköping som UFO-Sveriges ordförande på DN promotar

 


"Vi hade egentligen tänkt att äta lunch med Tobias men eftersom Marcus Fransman som kört från Nässjö med 1 000 exemplar av sin film ”Hotet från yttre rymden” som han spelade in mellan 2000 och 2013. I några mindre roll syns Sven Wollter och Kjell Bergqvist minsann.

Nu har jag inte sett filmen ännu men den kommer att erbjudas till försäljning framåt hösten. Det roliga med den är att den är inspelad i Norrköping långt innan Crazy Pictures gjorde sin ”UFO Sweden”."


Källa, UFO-Sverige 23 juli 2023:


AFU-jobb hela dagen | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Medan jag satt vid datorn tittade jag på ”Hotet från yttre rymden” som AFU fick en laddning av från en av filmskaparna Marcus Fransman i helgen.

Så vad kan man säga om denna 74 minuter långa sci fi-film som är inspelad i Norrköping? Ganska mycket. Låt mig punkta upp några reflektioner:

  1. Jag gillade filmen mest för att den var bra filmad även om dialogen ibland är stolpig och lite pinsam.
  2. Precis som ”UFO Sweden” har en bonde och det han ser en viktig roll. Men här bildas en cirkel i säden som såg riktigt fin ut.
  3. Miljöerna är bra, mycket Norrköping även här.
  4. Handlingen med en journalist som skriver en artikel som ingen på redaktionen tror på (men som han ändå får tryckt på förstasidan) är ju lite udda. Man undrar vad hans chef tänkte på där."


Källa, UFO-Sverige 24 juli 2023:


Filmtajm och hemmajobb | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.