tisdag 3 september 2024

Svensk forskare i Europaparlamentet om ufo

 


för 8 timmar sedan — Daisy drömmer om att bli astronaut, medan Elias är besatt av aliens. Han har till och med ett eget ufo-arkiv där han samlar vittnesmål från folk över hela ...


"– Jag fick idén till den här boken för tretton år sedan när jag läste en artikel om spökraketerna som folk såg i Sverige 1946. Direkt tänkte jag: “vad skulle hända om man hittade ett sånt ufo i nutid?” Sedan dröjde det länge innan jag tog tag i bokidéen, men så fort jag började göra research kring spökraketerna och andra liknande fall sögs jag verkligen in i ämnet. Det är nog inte den sista historien jag skriver med ufo-tema.

I boken får Daisy och Elias uppleva en sommar de sent ska glömma när de inleder jakten på en hemlighet som kan skaka om hela mänsklighetens världsbild. En jakt som blir farligare och mer fantastisk än vad de någonsin hade kunnat ana.

– Precis som Daisy tvingas göra i boken har jag under skrivandets gång fått omvärdera min egen uppfattning om ufon. En process som påskyndats av händelser i omvärlden de senaste åren, med journalistiska avslöjanden, läckta filmklipp och otroliga vittnesmål. Något som lett till att ufo-frågan på många håll tas mer seriöst än tidigare. Nu diskuteras ufo-frågan till exempel återkommande bland amerikanska politiker och tidigare i år gästade en svensk universitetsforskare Europaparlamentet för att berätta om sina ufo-kopplade upptäckter."


Källa i september 2024:


Ufon – mer än bara påhitt? | Rabén & Sjögren bokförlag (rabensjogren.se)


Spökraketen | Tobias Söderlund | Inbunden (rabensjogren.se)


Tobias, Söderlund - Bokmässan (bokmassan.se)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.