"Murhaf får vänta på sina majblommepengar – huvudbry för Skatteverket
Källa 3 maj 2023:
Murhaf får vänta på sina majblommepengar – huvudbry för Skatteverket (kristianstadsbladet.se)
Historielärarföreningen erkänner att myndigheter i Belgien, Italien, Frankrike, Brasilien, Mexiko samt Chile officiellt konstaterat UFOn i sina luftrum.
Källa 3 maj 2023:
Murhaf får vänta på sina majblommepengar – huvudbry för Skatteverket (kristianstadsbladet.se)
UFO-Sverige har genom Dagens Nyheters journalist publicerat en uppgift 19 november 2022:
"Pratade en stund med Lina Skandevall som håller i arrangemanget på Flygeln i Norrköping nästa vecka då Crazy Pictures går all in i marknadsföringen av ”UFO Sweden” Jag ska vara med en stund och berätta om det riktiga UFO-Sverige och AFU. Lina kunde berätta att ett lokalt bryggeri kommer att sälja ett ”ufoöl” med filmens logga och att det även kommer att finnas att köpa på Systembolaget. En traditionell pilsner enligt Lina."
Källa, UFO-Sverige 19 november 2022:
Däckbyte, dyr ängel och ufoöl | Clas Svahns Blogg
21 november 2022 pekar Systembolagets kundtjänst ut Fenix som troligt bryggeri.
Fenix Brewery i Norrköping bekräftar 21 november 2022 att det är de som ska sälja ufoölet från och med nästa vecka:
Hem - Fenix Brewery, ett toppmodernt bryggeri från Norrköping
Fenix Brewery påstår att Lina Skandevalls uppgifter inte stämmer. Det finns inget avtal om att ufoölet ska säljas på Systembolaget. Att få fram artikelnummer och få etiketten godkänd tar flera månader och hinner inte bli klart till filmens premiär 25 december.
Däremot ska ölet redan i nästa vecka säljas till lokala krogar i Norrköping. För det är snart och innan världspremiären som Norrköping lokalt visar upp delar av filmen.
Fenix säger att de hämtat etiketten från filmens logga. Inga skådespelare finns på ölens logga, för att det skulle bli för plottrigt.
Här är en logga för filmen:
Fenix berättar att Systembolaget har monopol. Bryggeriet ställer sig positivt till att någon kan importera deras öl via Systembolaget. Minst tio lådor då. Det har inte hänt tidigare. Fenix är beredda om filmbolaget Crazy Pictures vill privatimportera deras ufoöl från Systembolaget utan att det säljs i butik. Bryggeriet är redo om den skattefinansierade biografen Cnema i Norrköping vill privatimportera ufoölet.
Fenix vet inte om ufoölet blir succé. Om det blir det kanske de vill sälja det i Systembolagets butiker. Där är de inte idag.
Systembolaget uppmanar kontakt med det statligt ägda bolagets avdelning för inköp av produkter. Det gäller om ufoölet på något vis skulle strida mot företagets policy för alkohol. Där är det ingen som svarar och inga namn eller telefonnummer lämnas ut. Kontakten kan gälla inför en försäljning lokalt i Systembolagets butiker i Norrköping eller riks av ufoölet om det skulle bli aktuellt. Helt enkelt för att stoppa ölet att säljas i butik. Butikscheferna avgör inte detta själva.
Då måste etiketten vara olämplig eller associationerna till exempelvis ufo-arkivets bilder på kundvagnar fyllda av spritflaskor utomlands med avdrag för resor hos Skatteverket bedömas. Systembolaget vill nu ha in mejl med sådana uppgifter. Men det är inte bråttom. Även om ufoölet skulle beslutas säljas kan tillståndet för ufoölet dras in på Systembolaget efter lansering.
Fenix uppger att de spelar in samtal om någon ringer och ställer kritiska frågor om ufoölets försäljning. Bryggeriet anser att det är skumt när frågor ställs om ufoölet.
Bryggeriet i Norrköping säger att ufoölet har med filmen och Crazy Pictures att göra och inte med ufo-arkivet AFU i Norrköping eller föreningen UFO-Sverige, som Fenix inte känner till något om.
Fenix har inte hört talas om Skatteverkets granskning av ufo-arkivets utlandsresor med alkoholinköp eller Uppsala universitets sågning att AFU inte är ett arkiv utan en samling som varken är öppen eller sökbar för allmänheten.
'
Fenix påstår att det Dagens Nyheters journalist publicerat på UFO-Sveriges hemsida om att Lina Skandevall avslöjar att ufoölet ska kunna köpas på Systembolaget inte är sant. Uppgiften DN:s journalist publicerat med hörsägen från Skandevall har han inte kontrollerat med bryggeriet.
Utan att kontrollera sanningshalten har journalisten på DN och kommunikationsbyrån i Norrköping fört vidare uppgifter om det statligt ägda Systembolaget som inte är sanna.
Filmen UFO Sweden handlar om arkivet AFU hos UFO-Sverige som inte talar sanning.
Fenix uppmanar sina fans att följa lanseringen av ufoölet på deras sociala medier. Inget finns ännu publicerat om ölet mer än falska uppgifter på UFO-Sveriges domän ufo.se. HLF kräver rättelse av uppgiften hos UFO-Sverige av vad DN:s journalist publicerat, av följande anledning:
Skandevall | Kommunikationsbyrå baserad i Norrköping
Alkohol är nu en central del i marknadsföringen av filmen UFO Sweden. Lögn om Systembolaget ingår i strategin.
Fenix Brewery är införstådda med att uppgifterna de lämnat publiceras.
Bryggeriet har inte vågat lämna sitt inspelade telefonsamtal till P4 Östergötland, trots uppmaning att öppet redovisa de osanna uppgifterna UFO-Sverige sprider om statliga Systembolaget ihop med kommunikationsbyrån.
Uppgifterna ovan har lästs av Norrköpings kommun så fort de publicerades i denna bloggpost 21 november 2022:
| 8'16" |
| ||||||
Historielärarföreningen: UFO-Sveriges påstående om ufoöl på Systembolaget är inte sant |
![]() |
| 8'23" |
| ||||||
Historielärarföreningen: UFO-Sveriges påstående om ufoöl på Systembolaget är inte sant | |||||||
![]() |
| 9'32" |
| ||||||
Historielärarföreningen: UFO-Sveriges påstående om ufoöl på Systembolaget är inte sant |
"Eftersom det finns gamla uppgifter om UFO-Sverige och vår styrelse på nätet så ringde jag Bolagsverket och sedan Skatteverket för att ändra på dem. Men det visade sig att ingen av dem var rätt instans. Till slut hamnade jag hos Credit Safe Sweden som faktiskt verkade vara precis rätt så efter att ha ringt vår sekreterare Victoria och fått en pdf på protokollet från UFO-Sveriges konstituerande möte i maj kunde jag samla ihop de uppgifter som behövdes.
Nu kommer jag att skicka in dem till företaget i morgon."
Källa, UFO-Sverige 31 oktober 2022:
Fortsatt AFU-jobb och fin skiva | Clas Svahns Blogg (ufo.se)

Källa:
https://gnuheter.com/creeper/site/ufo.se
Creeper - den lilla övervakaren (gnuheter.com)
Statsministerns städbolag ökänt hos myndigheter | SvD
"Statsministern uppger att hon anlitat samma städbolag sedan 2005 eller 2006. Firman är registrerad i Nacka kommun och ägs enligt handlingar från Bolagsverket av en nu 55-årig man. Hos Skatteverket, Förvaltningsrätten, tingsrätten och kammarrätten fanns det 2014 uppgifter om att bolaget inte betalade sina skatter som de ska och att företaget med all sannolikhet anlitade svart arbetskraft i stor omfattning.
År 2009 hade ägaren dömts till ett års fängelse för grovt skattebrott och grovt bokföringsbrott i tingsrätten. Anklagelsen var att han använt bluffakturor för städtjänster i ett av sina två bolag som i perioder haft snarlika namn.
Enligt Skatteverkets beräkningar betalade städbolaget 900 000 kronor i svarta löner under 2005 och 700 000 kronor under 2006 – alltså under de år som Magdalena Andersson började använda städbolaget. År 2007 skriver Skatteverket i en offentlig inlaga till Länsrätten (nuvarande Förvaltningsrätten) att det är är uppenbart att bolaget medvetet bedrivit ”en väsentlig del av sin verksamhet svart”."