Visar inlägg med etikett To The Stars Academy. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett To The Stars Academy. Visa alla inlägg

onsdag 5 januari 2022

Dagens Nyheters journalist har svårt att reda ut Tom DeLonges svar om ufo

 

"Eftersom arbetskvällen blev lugn har jag kunnat skriva ut min bandade intervju med Tom DeLonge men ännu inte hunnit förvandla den till en artikel, vilket kommer att ta lite tid. Hans svar var inte lätta att reda ut, den saken är klar."


Källa, UFO-Sverige 3 januari 2022:


Tillbaka på jobbet | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


"Så jag satte mig vid datorn och svarade på lite mejl och så skrev jag några intervjufrågor till en av grundarna av To the stars (TTSA) som ska in i min intervju med Tom DeLonge. Senare på kvällen fick jag svar och nu är det bara att börja jobba fram artikeln."


Källa, UFO-Sverige 4 januari 2022:


Intervjuar Angelique Coetzee igen | Clas Svahns Blogg (ufo.se)



måndag 27 december 2021

Dagens Nyheter ska publicera intervju med Tom DeLonge om ufo

 


"Klockan 18 i dag hade jag fått tid för en intervju med mannen bakom TTSA, Tom DeLonge. To the stars academy var ju det företag som kom att lyfta fram de filmer som publicerades av New York Times, tagna av amerikanska flottans piloter, och genom sin medlem Luis Elizondo såg till att flera av piloterna kom att intervjuas på film.

Eftersom jag känner en av TTSA-medlemmerna, den tidigare CIA-anställde Jim Semivan, och har haft kontakt med såväl honom som Luis Elizondo under en längre tid så har jag länge funderat på att intervjua också Tom DeLonge, mannen som var sångare och gitarrist i bandet Blink-182 och som i dag är aktiv i bandet Angels & Airwaves.

Och i dag blev det alltså möjligt. Tom visade sig vara en mycket trevlig och lättpratad person och de tjugo minuter jag egentligen skulle få blev fyrtio innan han var tvungen att avsluta.

Jag vet ännu inte när jag kommer att kunna skriva ut artikeln men det dröjer nog ett antal dagar. Det blir en version för DN och lite längre fram en version för UFO-Aktuellt."


Källa, UFO-Sverige 27 december 2021:

Intervjuar Tom DeLonge | Clas Svahns Blogg (ufo.se)



onsdag 13 maj 2020

Läsare recenserar UFO-Sveriges medverkan i Expressens podcast


"Jag har lyssnat på: Vad visar Pentagons UFO-filmer - Expressen förklarar, en gång. Mer klarade jag ej.

Ja, vad förklarade Expressen om de här filmerna? Och vad förklarade egentligen deras "expert"?
Det var väldigt svårt att hänga med för de verkade ha speedat upp expertens svar gånger tio eller så.

Eller också var han så uppjagad av att återigen bli intervjuad. Hur som helst var det inget nytt alls.
Samma malande. Den här nyheten kablades ut över hela världen för ett tag sen. Varför tror de att det bara är tidningen och "experten" som vet något om detta?

Ingen av dem förklarade någonting alls, som inte alla redan vet om. Vad är meningen med det där?

Bara pinsamt. Spökraketerna är också uttjatat i varje föreläsning.

Pentagon kanske är svårt för tidningen att få en intervju med, och de har redan gått ut med allt de kan nu.

Men jag skulle vilja tipsa Expressen om att åtminstone titta på ett par av dessa filmer om händelserna.

Eller fråga To The Stars Academy. De har ett tjugotal metamaterial i sin ägo som de testar.
Men det vet de flesta om redan!


Ögonvittnen:


Dagsfärsk video där betydligt mer kunniga personer diskuterar:



Tack för recensionen ovan. Här finner ni Historielärarföreningens länk som innehåller hänvisning till Expressens podcast från 9 maj 2020 för jämförelse med läsarens analys 13 maj 2020:

https://historielararna.blogspot.com/2020/05/lyssna-till-ufo-sveriges-analys-av.html


söndag 3 november 2019

Läsarmejl om UFO-Sverige och bokmässan


Fre 2019-11-01 04:33


  •  historielararforeningen@outlook.com
Hej igen Thomas!

Tusen tack för att du skickar länkar till mig när du har uppdaterat något! Det tycker jag är väldigt snällt av dig.
Likaså är jag imponerad av din lysande redogörelse för hur UFO-Sverige/ AFU fungerar ekonomiskt, men jag fick en riktig chock där också kan jag ju säga...

Din utredning om anti-UFO-julkalendern var bara för härlig!!! Det ska bli så spännande att få veta vad museet kommer att betala Clas Svahn för det pysslet.

Jag tittar in på din blogg minst en gång om dagen ifall du har något nytt där. Det är så spännande, och samtidigt befriande att slippa se vilka ölsorter och vilka drinkar du drack i går kväll. Svårt att hitta några särskilda guldkorn där, för allt du skriver är makalöst bra, men jag tycker att det var en riktig höjdare när du berättade om professor David Jacobs efter att C.S. lade upp på sin blogg om att han skypade med honom. Mina varningsklockor började ringa direkt när jag läste det. Det gick ju att räkna ut med knäna vart nästa "bokhämtarresa" kommer att gå; - Philadelphia! Svahn skrev ju om professorns flytt...
Vilken trevlig kursledare som lämnar sina lärjungar för att gå upp på rummet för att skypa med en professor i USA!

Jag var inne på expertens blogg förut och spionerade lite. Där har han laddat upp en video från sitt föredrag hos Vetenskap och fortbildning på bokmässan. Har du inte sett den än så vill jag varna dig för vad du kommer att se och höra. Helt obegripligt att de anlitar honom. Det var bara några enstaka personer som stannade upp och lyssnade helt kort, de såg mest ut att undra vad det var med karln. Intervjuaren frågar honom om hur de bekostar AFU:s arkiv. Då slår han ner blicken mot golvet, ......... och påstår att de bekostar det själva! Resten av de drygt 43 minuterna är hysterisk reklam för hans bok.
Han undervisar om hur man löser UFO-fall, för det är ju bara UFO-Sverige som kan, och hänger ut vittnen med bild och allt. Dessutom gör han (och damen som intervjuar!) ... av vittnen som har misstolkat det de har sett. Bedrövligt.
Han tror verkligen att det bara är han som kan utreda UFO-fall. Han får folk att tro att de inte kan kolla med militär, Flightradar24 eller astronomer exempelvis, om man blir osäker. Konstigt att han inte har klarat av fallet med den svenske stridspiloten, som jagade ett UFO, vilket han tar upp på slutet? Expert som han är. UFO finns ju inte.
Han blir alltmer rastlös och skakig under föredraget och blir mer och mer gapig. Folk springer skärrade förbi.

För min del räckte inte några skämskuddar i världen efter att ha sett denna video. Den slår alla skräckfilmer jag sett.
Jag var tvungen att stoppa videon flera gånger och hämta andan.
Jag är nu totalt sömnlös, därför jag sitter har och mailar mitt i natten...

På tal om hans bok -han har till och med tjatat till sig att proffsen på To The Stars Academy ska göra reklam för hans senaste mysteriebok. Så pinsamt, de pysslar inte med sådant. Jag tror nog snarare att de skrattar åt honom så de slår sig på knäna!
Han vill även ha ett framtida samarbete med dem...vad skulle han bidra med??

"Har också gjort i ordning ett paket med information till TTSA som kan vara bra med tanke på ett framtida samarbete. Det tog någon timma och så fick jag lite hjälp av Tobias att göra en pdf av det en del av materialet."
http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=56978

https://dpo.tothestarsacademy.com/

Nu ska vi fortsätta att få fram sanningen om både UFOs och anti-Ufon!
Hälsningar /


Här är videon utlagd 31 oktober 2019 med rubrik hos YouTube som läsaren recenserar:

Clas Svahn – VoF på Bokmässan 2019


https://www.youtube.com/watch?v=ugDJQjEwnE0


Historielärarföreningen har nu också genomlidit hela videon. Läsarrecensionen överst är träffsäker. Allvarligast i videon är faktiskt vad läsaren påpekar om finansieringen av ufo-arkivet i AFU som finns i Norrköping. Förstår att läsaren tvivlar på sanningshalten i svaret som ges intervjuaren. Det har också blivit väldigt många utlandsresor för personer i AFUs styrelse som finansierats hur? Ja, just därför är sanningshalten i finansieringen intressant. Betänk att AFU fått miljontals kronor av skattebetalarnas pengar i statsbidrag genom åren.