söndag 3 november 2019

Läsarmejl om UFO-Sverige och bokmässan


Fre 2019-11-01 04:33


  •  historielararforeningen@outlook.com
Hej igen Thomas!

Tusen tack för att du skickar länkar till mig när du har uppdaterat något! Det tycker jag är väldigt snällt av dig.
Likaså är jag imponerad av din lysande redogörelse för hur UFO-Sverige/ AFU fungerar ekonomiskt, men jag fick en riktig chock där också kan jag ju säga...

Din utredning om anti-UFO-julkalendern var bara för härlig!!! Det ska bli så spännande att få veta vad museet kommer att betala Clas Svahn för det pysslet.

Jag tittar in på din blogg minst en gång om dagen ifall du har något nytt där. Det är så spännande, och samtidigt befriande att slippa se vilka ölsorter och vilka drinkar du drack i går kväll. Svårt att hitta några särskilda guldkorn där, för allt du skriver är makalöst bra, men jag tycker att det var en riktig höjdare när du berättade om professor David Jacobs efter att C.S. lade upp på sin blogg om att han skypade med honom. Mina varningsklockor började ringa direkt när jag läste det. Det gick ju att räkna ut med knäna vart nästa "bokhämtarresa" kommer att gå; - Philadelphia! Svahn skrev ju om professorns flytt...
Vilken trevlig kursledare som lämnar sina lärjungar för att gå upp på rummet för att skypa med en professor i USA!

Jag var inne på expertens blogg förut och spionerade lite. Där har han laddat upp en video från sitt föredrag hos Vetenskap och fortbildning på bokmässan. Har du inte sett den än så vill jag varna dig för vad du kommer att se och höra. Helt obegripligt att de anlitar honom. Det var bara några enstaka personer som stannade upp och lyssnade helt kort, de såg mest ut att undra vad det var med karln. Intervjuaren frågar honom om hur de bekostar AFU:s arkiv. Då slår han ner blicken mot golvet, ......... och påstår att de bekostar det själva! Resten av de drygt 43 minuterna är hysterisk reklam för hans bok.
Han undervisar om hur man löser UFO-fall, för det är ju bara UFO-Sverige som kan, och hänger ut vittnen med bild och allt. Dessutom gör han (och damen som intervjuar!) ... av vittnen som har misstolkat det de har sett. Bedrövligt.
Han tror verkligen att det bara är han som kan utreda UFO-fall. Han får folk att tro att de inte kan kolla med militär, Flightradar24 eller astronomer exempelvis, om man blir osäker. Konstigt att han inte har klarat av fallet med den svenske stridspiloten, som jagade ett UFO, vilket han tar upp på slutet? Expert som han är. UFO finns ju inte.
Han blir alltmer rastlös och skakig under föredraget och blir mer och mer gapig. Folk springer skärrade förbi.

För min del räckte inte några skämskuddar i världen efter att ha sett denna video. Den slår alla skräckfilmer jag sett.
Jag var tvungen att stoppa videon flera gånger och hämta andan.
Jag är nu totalt sömnlös, därför jag sitter har och mailar mitt i natten...

På tal om hans bok -han har till och med tjatat till sig att proffsen på To The Stars Academy ska göra reklam för hans senaste mysteriebok. Så pinsamt, de pysslar inte med sådant. Jag tror nog snarare att de skrattar åt honom så de slår sig på knäna!
Han vill även ha ett framtida samarbete med dem...vad skulle han bidra med??

"Har också gjort i ordning ett paket med information till TTSA som kan vara bra med tanke på ett framtida samarbete. Det tog någon timma och så fick jag lite hjälp av Tobias att göra en pdf av det en del av materialet."
http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=56978

https://dpo.tothestarsacademy.com/

Nu ska vi fortsätta att få fram sanningen om både UFOs och anti-Ufon!
Hälsningar /


Här är videon utlagd 31 oktober 2019 med rubrik hos YouTube som läsaren recenserar:

Clas Svahn – VoF på Bokmässan 2019


https://www.youtube.com/watch?v=ugDJQjEwnE0


Historielärarföreningen har nu också genomlidit hela videon. Läsarrecensionen överst är träffsäker. Allvarligast i videon är faktiskt vad läsaren påpekar om finansieringen av ufo-arkivet i AFU som finns i Norrköping. Förstår att läsaren tvivlar på sanningshalten i svaret som ges intervjuaren. Det har också blivit väldigt många utlandsresor för personer i AFUs styrelse som finansierats hur? Ja, just därför är sanningshalten i finansieringen intressant. Betänk att AFU fått miljontals kronor av skattebetalarnas pengar i statsbidrag genom åren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.