onsdag 26 januari 2022

Teckning gav falsk legitimitet när sekten UFO-Sverige planterade obevisad nyhet hos sina kontakter på TT

 

"TT:s artikel om UFO-Sverige statistik för 2021 har fått ett mycket stort genomslag och väldigt många verkar ha läst om händelsen i Huskvarna. Aftonbladets artikel fick säkert bollen att rulla men så många andra har också publicerat den, som Ny Teknik.

Jag har märkt av det på en rad sätt. Härom dagen frågade en taxichaufför mig om jag kände till händelsen i Huskvarna och på restaurangen Lilla Rött undrade kyparen samma sak. I dag pratade min tandhygienist om observationen. Lustigt nog har två av de tre trott att illustrationen som vi publicerade med rapporten var ett fotografi så jag har fått förklara att så inte var fallet."


Källa, UFO-Sverige 26 januari 2022:


Intervjuad och Markus testade positivt | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.