söndag 18 september 2022

Kammarkollegiet godkänner inte Paludans kyrka - han gav valframgång åt SD och makt åt Jimmie Åkesson

 


för 18 timmar sedan — Under valrörelsen reste Rasmus Paludan landet runt i sin iver att komma in i Sveriges riksdag. Han blev mer känd som koranbrännare än för sin politik och ...



"– Jag pluggar på Köpenhamns universitet nu. Eftersom jag är ärkebiskop så är det ju bra om jag också studerar teologi, säger Rasmus Paludan till Fokus och fortsätter:

– Jag är sedan tidigare ärkebiskop i Danmark. Men i våras, närmare bestämt den 1 maj, grundade vi även kyrkan i Sverige. Jag skickade in en ansökan till Kammarkollegiet i Sverige för några månader sedan också.

Fått avslag


Paludan har dock stött på patrull i Sverige, då Kammarkollegiet inte vill godkänna namnet, Sankt Jakob Mordödarens kyrka, på kyrkan. Det strider mot namnet mot goda seder. Avslaget bekräftas av Kammarkolleiets advokatfiskal Anna Lothigius till Fokus."

"Tar på sig Sverigedemokraternas valframgångar


Paludan menar också att det är han som är anledningen till Sverigedemokraternas valframgång.

– Den bästa gåva jag skulle kunna ge Sverige är mig själv, som statsminister. Men nu ger jag i stället gåvan att Jimmie Åkesson får mycket makt."


Källa 17 september 2022:


Misslyckades i valet – nu startar Paludan kyrka där han blir ärkebiskop (bulletin.nu)


Rasmus Paludan blir ärkebiskop efter valfloppen - Fokus


"Sökresultat

Du sökte efter "Paludan" och fick 0 results

Inga sökresultat hittades, försök igen"


Källa:


Du sökte efter Paludan - Sverigedemokraterna (sd.se)


Du sökte efter Stram Kurs - Sverigedemokraterna (sd.se)


Enhedslistens kulsorte klimahykleri – Frihedens Stemme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.