söndag 18 september 2022

Lennart Svahn från sekten UFO-Sverige ska hitta Tunna blå linjens huvudkaraktär Magnus, som kidnappats av rymdskepp i kalkonrullen UFO Sweden

 

för 10 timmar sedan — Han syns också i årets julfilm, UFO Sweden, den romantiska komedin Tack för senast, Comedy queen och på Stadsteatern i uppsättningen Alltid vara vi.


för 7 timmar sedan — Filmtopps Eric Diedrichs har pratat med skådespelaren om nya säsongen och biofilmen "UFO Sweden". I kväll är det premiär för den andra säsongen av SVT:s ...



"Utöver Tunna blå linjen är Oscar Töringe även aktuell med Crazy Pictures 

UFO Sweden som har biopremiär i höst och är något så ovanligt som en 

svensk science fiction-film.

– I den spelar jag pappan till huvudrollen. Det är ganska liten men väldigt 

central roll eftersom man får följa hennes kamp att få upprättelse för sin pappa. 

Jag var lite av en Stjärnornas Krig-nörd när nyversionerna av de gamla 

filmerna släpptes på 90-talet. Jag såg alla tre filmerna i rad under ett maraton 

på Filmstaden i Lund. I dag så gillar jag och uppskattar genren även om jag 

inte är någon entusiast.

Vad tänker du själv kring utomjordingar, är vi ensamma i rymden?

– Givetvis finns det någonting där ute. Det är så fint i filmens tematik att man 

sätter det i relation till religion eller att det handlar att tro och att man får lov att 

tro. När det kommer till religion är det en ganska stor del av vår värld, något 

man kan må bra även om det inte alltid blir så. Men när det kommer till ufon 

är det likhetstecken med något som är lite tokigt eller knäppt och det är synd, 

man ska få tro på det man vill. Själv tänker jag att det vore konstigt om det 

inte fanns något där ute."


Källa 18 september 2022:


Oscar Töringe om Tunna blå linjen: "Det låter kanske kaxigt" | Filmtopp



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.