tisdag 16 maj 2023

Döms till böter för dödshot mot Paludan

 


för 18 minuter sedan — En 22-årig man från Nyköping har dömts för olaga hot mot den svensk-danska högerextrema politikern Rasmus Paludan i maj förra året.


Källa 16 maj 2023:


22-åring dödshotade Rasmus Paludan – döms - P4 Sörmland | Sveriges Radio


"Meddelandet lydde: 

“Jag lovar dig rasmus jag hatar dig så mycket och du är en så äcklig människa. Jag lovar dig jag skulle kunna ta livstid fängelse bara jag har dödat klart dig. Jag skulle må bra hela livet. Jag är inte en väldigt troende muslim de handlar inte om religion. Men hur kan du sova om nätterna när de du lever för är att vara hatad och reta människor.”"


Döms för dödshot mot Paludan | Fria Tider


Nyköpingsbo dödshotade koranbrännaren Paludan – döms till böter (sn.se)


22-åring döms till böter för dödshot mot Paludan (msn.com)


Nyköping 22-åring dödshotade Rasmus Paludan – döms (2023-05-16) - Flashback Forum


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.