tisdag 26 mars 2024

Praktikants artikel om UFO-Sveriges VICE ORDFÖRANDE innehåller sakfel


"Begärt rättelse


John Doe 


tis 26 mars vid 14:04


Historielärarföreningen har mejlat Nyheter 24:s redaktion och begärt rättelse av din artikel.

/HLF


"Rättelse av sakfel


John Doe 


tis 26 mars vid 13:57


Nyheter24:s praktikant Saga Nilsson skriver i sin artikel 26 mars 2024 att Clas Svahn är vice ordförande i UFO-Sverige.

För den uppgiften länkar hon till UFO-Sveriges hemsida. Men där står att Clas Svahn är ordförande för UFO-Sverige.

Vänligen rätta till sakfelet från er slarviga praktikant!

/Historielärarföreningen



för 5 timmar sedan — Ja, Clas Svahn har en stalker. Under fyra år har mannen förföljt Svahn, men också hans anhöriga. Han ringer allt från Svahns tidigare intervjupersoner, till ...




för 5 timmar sedan — Ja, Clas Svahn är vice ordförande i riksorganisationen UFO-Sverige. På organisationens hemsida beskriver de sig själva som den enda vetenskapsinriktade ...


"Ordförande sedan 2023 är Clas Svahn"


Källa:


Om UFO-Sverige



"Publicerades: idag 08:30


"Arbetar Clas Svahn med UFO Sverige?

Ja, Clas Svahn är vice ordförande i riksorganisationen UFO-Sverige."


"Har Clas Svahn utsatts för en stalker?

Ja, Clas Svahn har en stalker. Under fyra år har mannen förföljt Svahn, men också hans anhöriga. Han ringer allt från Svahns tidigare intervjupersoner, till familj och vänner. Svahn berättar för SVT att det har gjort honom mer försiktig med både vad han säger och skriver. 

– Den här mannen skriver en blogg där han hämtar nästan all sin information från det jag gör, och detta drabbar inte bara mig, utan det drabbar min omgivning. Det har förändrat mitt sätt att vara och framför allt vad jag skriver. 

Clas Svahn berättar också att han vet vem det är som förföljer honom, men att han inte har polisanmält stalkern. 

– Det är hans liv. Om jag trodde att det skulle sluta, då skulle jag nog polisanmäla. Men jag kan inte se hur det skulle sluta. Han skulle fortsätta kontakta de här personerna och störa och störa och störa, få folk att tro att jag är en jobbig typ som inte de ska ha med att göra. Den delen skulle inte sluta för att jag får honom dömd för förtal, sa Svahn då till SVT. "


Källa 26 mars 2024:


Allt om Clas Svahn: Fru, UFO-mysteriet och livet med en stalker (nyheter24.se)


för 5 dagar sedan — Saga Nilsson föddes 1999 i Stockholm. Hon tog kandidatexamen i media, kommunikation och journalistik i Uppsala under våren 2023.



"Saga Nilsson
Praktikant
Saga Nilsson föddes 1999 i Stockholm. Hon tog kandidatexamen i media, kommunikation och journalistik i Uppsala under våren 2023. Skriver både allt från inrikes- och utrikesnyheter till en del nöjesartiklar.


idag 08:30

Nyheter24 reder ut några av de vanligaste frågorna som svenskarna googlar om Clas Svahn."


Källa:


Profilsida för Saga Nilsson - Nyheter24


för 6 timmar sedan — Allt om Clas Svahn: Fru, UFO-mysteriet och livet med en stalker. Nyheter24.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.