fredag 17 februari 2023

Salwan Momika från Irak inspireras av Paludan när han ansöker om att bränna Koranen

 

för 35 minuter sedan — Diplomatic relations between Turkey and Sweden were further challenged after far-right Danish-Swedish politician Rasmus Paludan publicly burned a Quran


AVvXsEjleItvfK_cR5sopWdXnufDwya9npVDMpDE6Q-aRKR83dhNKtEgoihlfSAY1Oobiuxec8fvS7qbc_eOl3UmXQV7leTeFaHBxxcB7byrcb060CxjzYuEexEitiBnA5Uvh-yiypFlvLh7fRC7wpt87eEmsSowjmpqprccYo95YQuRNy0L4ZeWiEx-eKKi6w=w567-h306 (567×306) (googleusercontent.com)




"Momika säger att hans planer på att bränna koranen delvis inspirerats av politikern Rasmus Paludan, även om han haft tankarna tidigare.

– Jag hade de här tankarna innan Rasmus, innan jag kom till Sverige, för jag tror på frihet och demokrati, säger han.

– Jag vet inte vilka mål Rasmus Paludan har, men eftersom han bränner koranen så stöder jag honom. Han kan ha åsikter som inte är likadana som mina, han kanske har politiska mål som inte stämmer med mina, men vi är överens om att det är bra att bränna koranen."


Källa 17 februari 2023:


Kristen irakier nekas bränna koranen i Stockholm – "Islamisk lag står över svensk lag" » Samnytt


Artiklar:




FpQUeGrWAAAywDO (599×680) (twimg.com)


Harald XXXXXXXXXX to tunger – Frihedens Stemme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.