måndag 21 augusti 2023

Koranbrännaren Salwan Momika misshandlad av arabisktalande muslim i Södertälje


Den kände koranbrännaren Salwan Momika blev attackerad i Södertälje under måndagseftermiddagen. Av en man med boxningshandskar. ”Även om jag försökte hindra ...
YouTube · Aftonbladet · För 1 timme sedan


5 september 2023:


för 9 timmar sedan — Mannen som angrep Salwan Momika verkar vara en Södertäljebo utan kopplingar till några organisationer.


Salwan Momika berättar om misshandeln från sjukhuset:



İsveç'te Kur'an-ı Kerim yakan Irak asıllı Salwan Momika, sokakta karşılaştığı bir gençten dayak yedi - YouTube



شاهدوا ملاكــم مسلم يوجه الضــربات الى حــارق القرآن الكريم سلوان موميكا بالشارع في السويد اليوم - YouTube


Salwan Momika får stryk. Koranbrännaren - YouTube



Quran Burner Salwan Momika gets jumped - YouTube


kick boksçu müslüman salwan momika'yı dövmeye kalkıyor - YouTube


"- Jeg var i Södertälje Center i dag, en muslimsk person kom og angreb mig og slog mig og lovede at dræbe mig, og jeg er nu på hospitalet med en øjen- og hovedskade, skriver Momika til Aftonbladet."


Källa 21 augusti 2023:


Mand med boksehandsker angriber koranafbrænder - TV 2


"På videoen siger manden med boksehandskerne på arabisk ifølge Aftonbladet:

»Kom, så leger vi. Du og jeg«."


Källa:


Mand bag svenske koran-afbrændinger melder overfald - politiken.dk



Muslim man attacks quran burner (former Muslim) with boxing gloves in Sweden - YouTube


Kur’an’ı Kerim’i yakan alçak Salwan Momika’ya sokakta meydan dayağı videosunu izle | Takvim TV



İsveç’te bir Müslüman, polis koruması altında Kuran-ı Kerim yakan Salwan Momika'ya saldırdı. - YouTube



I GOT BEATEN...HELP #salwanmomika - YouTube



سلوان موميكا يتعرض للضرب وسط سودرتاليا - الكومبس (alkompis.se)


İsveç'te Kur'an-ı Kerim yakan Selvan Momika, boks eldiveni takmış Müslüman bir kişi tarafından darp edildi.
ODATV · för 11 minuter sedan


Koranbrännare påhoppad i Södertälje | SVT Nyheter


för 4 timmar sedan — Salwan Momika har blivit attackerad på ett torg i Södertälje. Koranbrännaren blev misshandlad av en man med boxningshandskar. – Vi är där för att utreda


SVT Text 21 augusti 2023:



Se attacken mot koranbrännaren Salwan Momika » Samnytt



Här attackeras koranbrännaren Salwan Momika på öppen gata i Södertälje - YouTube



Koran burner Salwan Momika gets beaten by a resident of Södertälje, Sweden - YouTube



Video måndag 21 augusti 2023:


Salwan Momika misshandlad – av man med boxningshandskar #aftonbladet #nyheter - YouTube

 

Koranbrännaren Salwan Momika attackeras av boxmannen - YouTube



Salwan Momika attackerad av man med boxhandskar i Södertälje (aftonbladet.se)


”Jag var i Södertälje Centrum i dag, kom en muslimsk person och attackerade mig och slog mig och lovade att döda mig och jag ligger nu på sjukhuset och har en ögon- och huvudskada”, skriver Momika.


Han fortsätter:


”Även om jag försökte hindra honom från att attackera och upprepade gånger bad honom att inte närma sig mig, insisterade han på att attackera och slå mig.”


Koranbrännare misshandlad i Södertälje (msn.com)


för 4 timmar sedan — Salwan Momika, som arrangerat flera koranbränningar, blev attackerad i Södertälje under eftermiddagen, skriver Aftonbladet. Det av en man med boxningshandskar.


Samfundstjeneste dag 22: Hvis han får sin Faxe Kondi, er han omgængelig nok | Ballet Magnifique


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.