lördag 26 augusti 2023

UFO-Sveriges ordförande vågar inte ställa upp på intervju med kriminalinspektör

 


"Tyvärr fick jag ägna en stund åt att försvara UFO-Sverige även i dag. På Facebook givetvis där två personer utpekat föreningen som en sekt och mig som en sektledare. En av dem stängdes av på en vecka efter sitt påhopp. Den andre fortsätter att sprida desinformation om föreningen och gör ett försök att splittra styrelsen. Något som givetvis inte fungerar.

Det rätt makalöst att en gruppering tror att hela världen snurrar kring Facebook. Verkligheten ser helt annan ut och när jag och mina kollegor möter människor i vardagen är de alltid positiva till UFO-Sverige. Ingen känner till de lögner som sprids på nätet."


Källa, UFO-Sverige 26 augusti 2023:


Mejlande med Avi Loeb och brev till ufovittnen | Clas Svahns Blogg


"Clas Svahn
E Thomas Persson Du påstår att jag bedriver desinformation liksom hela föreningen. Varför skulle jag bemöta ett sådant befängt påstående? Och du verkar ägna dagarna åt att surfa på nätet istället för att gräva där du står, i de svenska fallen. Har du ens varit i Brasilien förresten? Känner du någon av ufologerna där?
Och du behöver inte baktalas, kära ET Thomas. Du sköter den saken så bra själv.


E Thomas Persson
Clas Svahn "liksom hela föreningen" lägger du till för påverka så många som möjligt att tänka det är jag mot hela föreningen. Utstuderat, det är så sekter gör och det vet du mycket väl. Det är väl uppenbart att det finns andra i styrelsen som inte alls är med och gör som du. Så nä, inte ens halva styrelsen. Och jag är inte ensam om att se detta direkt. Det är fel att utnyttja och vilseleda godtrogna medborgare. Jag tar avstånd från desinformations och påverkanskampanjen, du undviker att ens adressera den.
Du ställer ju inte upp på en ny intervju heller, av svepskäl efter svepskäl. Du kan inte förens till vintern var senaste uppskjutningen.
Varför du bör bemöta i sak? jo för att hela den ufologiska historien är full med infiltration, desinformation och speciellt på de centrala posterna såklart. Du är Sveriges enda ufologiska auktoritet i riksmedia sedan decennier.
Dina tricks att reflektera och undvika och missleda uppmärksamheten är tydlig bara av dina kommentarer här.
Varför har ni utelämnat Varghina tex? Kanske fallet som säger mest och bäst vad ufologi är. Man behöver inte åka dit för att se bevisningen i form av videoförhör och uttalanden. Bara ett tydligt exempel. Av hundra.
Det finns tillräckligt med exempel bland kommentarerna här.
Men upplys oss gärna om vad som tydligt visar att det inte är så?
Sen får nog denna diskussionen vara över.


Clas Svahn
E Thomas Persson Så nu anklagar du UFO-Sverige för att vara en sekt. Moget. Sedan är det faktiskt så, E Thomas, att jag lägger min tid på att publicera bra och välunderbyggd information i mina böcker och i UFO-Aktuellt samt berätta om det jag vet i mina föredrag. Du tycks tro att du är världens centrum – svarar jag inte dig så har jag inget att säga. Tro mig, E Thomas, världen är större än Facebook och och dina försök att kasta skit på UFO-Sverige. I dag har jag varit i kontakt med två intressanta ufoobservatörer som liksom hundratals andra med förtroende vänder sig till oss. Vi jobbar varje dag med ett ämne som vi älskar och satsar på. Tyvärr lägger du och dina kollegor (som Christian som nyss stängdes av efter att ha kallat mig för sektledare) ned er energi på helt fel saker. Ni tror att ni har hittat en fiende och att detta ska göra er legitima. Det funkar inte.


Källa 26 augusti 2023:


Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige | Välkommen till ufo-Sverige | Facebook



Greater Stockholm Metropolitan AreaKriminalinspektörPolismyndigheten
EThomas PerssonKriminalinspektör på Polismyndigheten. PolismyndighetenUmeå universitet. Greater Stockholm Metropolitan Area. 9 följare 8 kontakter.
Du besökte den här sidan den 2023-08-26.
E Thomas Persson är den mordutredande polisen som sadlade om och började utreda UFO-observationer med samma metod som han applicerat på att ...
Facebook · Vi måste prata · 19 apr. 2022



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.