onsdag 21 februari 2024

Vittnet tror inte att UFO-Sveriges ordförande själv sett något ufo

 


Måndag 19 februari 2024 berättar vittnet Tommy Hesselbom i Grevie om UFO-Sveriges ordförande Clas Svahn. Till Historielärarföreningen påstår Hesselbom att han inte tror att Clas Svahn själv sett något ufo. Detta upprepar Tommy flera gånger. Historielärarföreningen svarar Tommy, att Svahn själv påstår att han och hans fru sett ett ufo 1995 och återger fritt ur Svahns egen utsaga:


"Nu fick jag åter möjlighet att berätta om dessa intressanta filmer men också att dra min egen ufoobservation för radiolyssnarna. Tror inte att jag har berättat om den i Riks FM tidigare. Den är inte utan intresse och jag måste erkänna att jag fortfarande inte har en susning om vad jag och min fru såg den där kvällen den 5 november 1995. Tre lysande plustecken var det, så mycket är klart, men vad dessa var är en gåta ännu i dag.

Och ska man vara noga så är detta faktiskt en observation som UFO-Sverige har kunnat beteckna som en ufoobservation eftersom vi var två vittnen, hade exakt klockslag och allt annat och att den blev undersökt av en fältundersökare dagen efter utan att det gick att finna en förklaring."


Källa, UFO-Sveriges ordförande Clas Svahn 8 juni 2020:


Rix FM och mycket skrivjobb | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


När Tommy får höra Historielärarföreningen berätta om Clas Svahns observation ihop med sin fru svarar vittnet Tommy Hesselbom åter, att han inte tror att Clas Svahn sett något ufo.


Våren 2024 medverkar Tommy Hesselbom som utvalt trovärdigt ufovittne i Felix Herngrens dokumentärserie Ufo-mysteriet ihop med Clas Svahn.


HLF vet inte om Tommy Hesselbom eller Clas Svahn talar sanning om Clas Svahn sett något ufo. Vem ska man lita på? Båda kan inte tala sanning.


Måndag 19 februari 2024 skriver Clas Svahn så här om Tommy Hesselbom, som bor i Grevie i Båstads kommun:


"Ett ufovittne ringde mig sedan han fått ett mystiskt samtal från en man som påstod sig vara historiker. Inte svårt att gissa vem det var. Klicka på länken ”Om Historielärarföreningen” så fattar ni. Det är en lustig man som ringer och mejlar allt och alla som jag är i kontakt med. Inget eget liv utan han lever genom mig. Måste vara en ökentillvaro."


Källa, UFO-Sveriges ordförande Clas Svahn måndag 19 februari 2024:


Intervjuad av Nära och Allers | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


Historielärarföreningens ordförande har inte presenterat sig som historiker. Det är inte sant. Frågan är om HLF ska lita på att Tommy Hesselbom sagt så till Clas Svahn? Eller om Clas Svahn ljuger om vad Hesselbom sagt. Båda kan omöjligt tala sanning.


Våren 2024 får vi se Clas Svahn och Tommy Hesselbom i TV4. Ovan redogörelser visar klart och tydligt att det inte går att veta om Tommy Hesselbom eller Clas Svahn är trovärdig. Felix Herngren har valt ut någon person som ljuger om ufo. Vem av de två vet inte tittarna. Detta sänker trovärdigheten för dokumentärserien. Vem av Tommy Hesselbom och Clas Svahn anser programledaren Felix Herngren att tittarna ska lita på?


Tommy medverkar som vittne i TV4 och berättar hur han och hans fru såg ett ufo 1 december 2011.


Clas Svahn och hans fru såg ett också ett ufo, fast 1995. Men det tror inte Tommy på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.