tisdag 16 november 2021

Eleven på Whitalaskolan i Vetlanda som våldtog barn avslöjad på Flashback - nyheterna visas på SO-lektionen



Jessica Ljung ställde en fråga .

13 h 
hej alla! jag höll min dotter hemma idag! hoppas fler gjort likadant så skolan ser att vi kräver mer säkerhet!
vetlanda posten har igår sökt personer som kan tänkas berätta lite om situationen och hur vi föräldrar känner. jag bad om att få återkomma idag då jag tyckte att det kunde va bra om så många som möjligt ville ställa upp. självklart går det vara anonym! är det några som känner sig taggad för det? ju fler dessto bättre! #säkerskolaförmittbarn
7 svar
Gilla
Kommentera
Dela"


"Visst hade jag kunnat ställa upp , men pga av att mitt egna barn bli utsatt för kränkningar av några klasskompisar och dem förmodligen kommer att se nyheterna på SO lektionen vill jag hålla lite låg profil just nu. Jag behöver inte skaka om hennes värld ännu mer just nu.



"UPPDATERAD 
PUBLICERAD 

Hundratals föräldrar kräver nu ansvar av Withalaskolan efter att en tonåring under måndagen anhölls för våldtäkt mot barn. Nu berättar föräldrar om rädsla över att släppa sina barn till skolan."


Källa, SVT Jönköping 16 november 2021:

Mamman Lizéth inte trygg med att lämna 13-åriga dottern på Withalaskolan | SVT Nyheter


"Ny aktivitet

Hans Eriksson ställde en fråga .

5 h 
Min dotter kommer hem och säger att rektorn informerat om att dom bara kan stänga av våldtäcktsmannen 1 vecka till. Någon mer som hört det och vet om det stämmer? Kommer han tillbaka till skolan vill jag inte ha min dotter där något mer.
5 svar
Gilla
Kommentera
Dela

27 kommentarer

Visa 3 svar till
  • Firat Delen
    Vem är våldtäksmannen?
    Firat Delen har svarat
     
    2 svar
    3 tim
  • Marie Elmner
    Tycker detta är bra svar
    Kan vara en bild av text där det står ”18:45 41% Vetlanda- Posten Ditt konto LEDARE LIBERAL Bräket pả Withalaskolan Per-Ola Nilsson Vi förmar inte skydda vara barn och sả kan vi inte ha det 16 november 2021 15:59 Grundskolan är den enda arbetsplatsen Sverige där förövare far komma tillbaka och möta sina offer igen och igen. Därför maste Withalaskolan nu bevakas av blåljuspersonal. i Detta är en opinionstext. Tidningens hällning är oberoende liberal. I”
    • Dela
    • 3 tim
    • Redigerad

Hans Eriksson

3 h 
Detta svar fick jag från rektorn nyss: Den misstänkta eleven är avstängd från undervisning resten av veckan. Sedan måste eleven enligt skollagen erbjudas undervisning Dock inte nödvändigtvis på Withalaskolan.
De åtgärder som vidtas ska göra att alla känner sig trygga på skolan.Exakt vilka åtgärder som blir aktuella avvaktar jag med tills jag får mer besked från polis och socialtjänst
10 kommentarer
Gilla
Kommentera
Dela"


Källa 16 november 2021:

Vi som har barn på Withalaskolan Vetlanda | Facebook




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.