tisdag 21 mars 2023

SVT Uppdrag Granskning om Paludan och korankravallerna 22 mars 2023

 

Rasmus Paludan kommer till Sverige med en målsättning: att bränna koraner och ropa ut sina åsikter om islam. I Landskrona urartar det i stenkastning.
SVT Play · För 3 timmar sedan


Polisens självkritik vid upploppen i Örebro: ”Hade kunnat dämpa det” | SVT Nyheter


SVT Text 21 mars 2023:



"Uppdrag granskning: Påskupploppen

"Jag hade förväntat mig kravaller" • 30 min

Sänds imorgon 06:30


Rasmus Paludan kommer till Sverige med en målsättning: att bränna koraner och ropa ut sina åsikter om islam. I Landskrona urartar det i stenkastning. En våldsspiral tar fart - missbedömde polisen oroligheternas kraft? Del 1 av 4.

Programmet innehåller våld."


Källa:


Uppdrag granskning: Påskupploppen – "Jag hade förväntat mig kravaller" | SVT Play


Dommer til den udviste NNV-boss XXXXX XXXXXXX: – Held og lykke! – Frihedens Stemme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.