söndag 3 september 2023

Medlemmar i UFO-Sverige som är missnöjda med ordförande Clas Svahn startar egen grupp

 



Här finns en grupp:


"Grupphistorik

Grupphistoriken visar när den här gruppen skapades samt eventuella ändringar av namnet. Du kan använda Grupphistorik för att se om syftet med en grupp har ändrats över tid.
Namnet har ändrats till UAP Sweden — The Connection Group
4 aug 2023
Namnet har ändrats till UAP SVERIGE - The Connection Group
7 apr 2023
Namnet har ändrats till THE CONNECTION GROUP - UFO/UAP and Extraterrestrial Contact
26 dec 2022
Gruppen UAP SVERIGE - The Connection Group har skapats
26 dec 2022"


Källa:


UAP Sweden — The Connection Group | Facebook


UAP SVERIGE - The Connection Group är gruppen för samverkan och informationsutbyte om fenomenkomplexet som utgör UAP / UFO. Detta genom en vänlig och...


Greater Stockholm Metropolitan AreaKriminalinspektörPolismyndigheten
EThomas PerssonKriminalinspektör på Polismyndigheten. Polismyndigheten Umeå universitet. Greater Stockholm Metropolitan Area. 9 följare 8 kontakter.


  • "E Thomas Persson
    Hans Eriksson Det vore ju klädsamt om du vågade kritisera med eget namn och bild för det första. Men det är bara fåglar. För det andra verkar du mena att jag försöker kalla mig ufolog och att det är ett ärbart epitet. Det är inte jag som borde se mig i spegeln angående vad man gjort med den titeln. Att du och andra nästlar er in UAP Swedens grupp... ja den är varken hemlig eller min. Så dina anklagelser är både fel och svepande.
    Hur skulle du ens ha koll på vad jag undersökt och inte kan man fråga sig. Du skriver återigen som du vore en del av UFO-Sverige. Jag har undersökt fått resultat och hjälpt många medborgare på egen hand. Många som blivit negligerade.
    Den sista tredjedelen behöver du såklart precisera för att den ska gå att bemöta. Annars är det bara svepande anklagelser. Det är inte snyggt.
  • Clas Svahn
    ”Inte hemlig”. ”Nästlar sig in”. Hur tänker du där ET?
  • Clas Svahn
    Hans Eriksson Bildbevis, ser jag 😄
  • Hans Eriksson
    E Thomas Persson vi hoppar på sista tredjedelen direkt. Ingen vadslagning tack och lov 🙂 Det finns många fällor och fallgropar man av okunskap kan hamna i när man intervjuar ufovittnen. Inte ställa ledande frågor för att ta ett exempel. Då riskerar man att på så vis ”leda in personen på rätt spår” något vi fick se exempel på i samband med abduction-sessionerna. Men även i din podd finns det saker att anmärka på! Ingen är ofelbar min bäste herre.
    I terapisessionerna med ”abductionoffren” fann man i flera fall att terapeuten påverkade den som var utsatt för hypnos. Att leda in intervjupersoner på fel spår är inte ens polismän immuna mot. Amerikanska FBI har fått utbilda till och med svenska poliser i saken då misstag sker i utredningar.
  • Clas Svahn
    Hans Eriksson Budd Hopkins arbete med så kallade ombordtagna fungerade snarare som en förstärkning av deras egen tro än ett objektivt sätt att dokumentera deras upplevelser.
  • E Thomas Persson
    Hans Eriksson Var det precist enligt dig alltså.
    Vekar vara svårt att förstånden så tar det en gång till. När jag intervjuar till podden så kan jag redan vittnesmålet. Har hört berättelsen flera ggr innan. Så att ställa frågor som du upplever som ledande i det läget, när det dessutom också är rapporterat, är ingen fara. Dessutom är det bara amatörer som är livrädda för ledande frågor. Att en av UFO-Sveriges radios lyssnare hört av sig för att den tyckt jag ställt en ledande fråga enligt Clas..... att ta det på stort allvar under ovan förutsättningar är anmärkningsvärt.
    Du borde få ut ett eget poddavsnitt istället. Och visa hur en slipsten ska dras.
  • Clas Svahn
    E Thomas Persson Det handlade inte om EN ledande fråga. Den som hörde dig blev förskräckt över din ”intervjuteknik”.
  • E Thomas Persson
    Clas Svahn Du skrev till mig att det var pga ledande frågor. Jag har nu förklarat tre ggr att vittnesmålet/observationen var sedan länge rapporterad till UFO-Sverige och jag hade mycket bra koll på den efter att ha hört den flera gånger. Och som sagt det är bara amatörer som är livrädda för ledande frågor, så är det i min bransch i alla fall.
    Förklara vad du tycker var fel?
  • Clas Svahn
    E Thomas Persson Ledande frågor är alltid fel. I alla fall om man är polis. Och ufolog.
  • E Thomas Persson
    Clas Svahn Du borde gett ett konkret exempel.
    "alltid fel"... Nu tog du i så du får byta byxor. Speciellt efter förutsättningarna ovan. Ren amatör nivå att aldrig använda ledande frågor. Självklart vet du det. Flera exempel nedan på dina egna ledande frågor när du spred flygvapnets desinformation.
    Epitetet ufolog kan du behålla. Kan man lita på orden från journalister, ufologer och flygvapen. Svaret är nej.
  • E Thomas Persson

  • E Thomas Persson

  • E Thomas Persson
    Hela intervjun är full med ledande frågor. Nästan alla frågorna är ledande. Ufo aktuellt nr 2 2021 / DN.
  • E Thomas Persson
    Jag har frågat i över ett år om att ha med dig igen så kanske vi kan reda ut nått. Ditt senaste bud är till vintern. Du är alltid välkommen.
  • Hans Eriksson
    E Thomas Persson Poddavsnitt? Jag är en privatperson som uppskattar att dyka ner i ufologin. Någon podd har jag inte för avsikt att starta! Mitt förstånd är det inget fel på! Man måste vara försiktig och etisk i hur man hanterar ufovittnen. Av respekt … 
    Visa mer


Källa september 2023:


Allmänheten diskuterar ufo och UFO-Sverige | Välkommen till ufo-Sverige | Facebook


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.