onsdag 21 april 2021

Obekräftade uppgifter publicerade om vad som hänt efter historielektion i Lund

 

"Trakasseras av läraren

Mediestormen ger även avtryck i klassrummet där historieläraren försöker göra sig lustig över att han pekats ut som vänstersympatisör av Elsas pappa. Hon berättar om en händelse som inträffade på skolan igår:

– Vi hade en lektion med den här läraren. Och då började han lektionen med att säga att vi ska ha högläsning ur Das Kapital och sedan ska vi ha allsång och sjunga Internationalen. Sedan sade han: Jag skämtar bara.

– Det kan man tycka är ett kul skämt, men det sätter mig i en ganska jobbig situation gentemot mina klasskamrater. Det känns inte som en rolig situation för mig att gå tillbaka till skolan efter det här. Det har blivit ganska uppblåst i media och många av mina klasskamrater har reagerat.

Läraren är Elsas mentor

Elsa berättar att det finns fler lärare på skolan med uttalade vänstersympatier, vissa som är betydligt värre än nämnda historielärare. Just den läraren blir emellertid extra problematisk eftersom han samtidigt är hennes mentor på skolan.

– Det gör det till en ännu svårare situation känner jag. Han ska vara den jag ska kunna komma och prata med om jag har problem i skolan, och det känner jag absolut inte att jag kan. Jag har inget förtroende kvar för honom, säger Elsa.

– Jag upplever det här som väldigt jobbigt.

Tog upp pappans mejl

Under ett utvecklingssamtal nyligen tog läraren upp hennes pappas mejl till honom, mejl som hon inte varit inblandad i. Trots det ställdes hon till svars för dem.

– Det var efter den här mejlkonversationen. Då tog han upp det här med mejlen, och jag berättade att jag inte var delaktig i dem. Jag hade min lektion och pappa skickade det här utan att jag visste om det."


Källa onsdag eftermiddag 21 april 2021:

Regeringen piskade upp hatet mot Elsas familj - nu får tonåringen hotfulla brev hem – Samnytt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.