onsdag 30 november 2022

UFO-Sverige publicerar falsk uppgift om kommunstyrelsens ordförande

 

UFO-Sveriges utbildare i källkritik har valt att publicera både fel partitillhörighet och fel stavning på kommunstyrelsens ordförande:


"Mycket folk kom det och en av dem som var på plats var Norrköpings nya ordförande i kommunstyrelsen Sofia Jarl (C) som jag gick fram och presenterade mig för och överräckte mitt visitkort. Jag berättade att jag var intresserad av att prata mer med henne om AFU och om vad vi gör för Norrköping. Hon bad mig mejla och det kommer jag att göra."


Källa, UFO-Sverige 29 november 2022:


En kväll med Crazy Pictures | Clas Svahns Blogg (ufo.se)



"Kommunstyrelsen

Mandatperiod: 2022-10-18 - 2026-10-14

Kommunstyrelsen leder och samordnar allt arbete inom kommunen och ansvarar för kommunens ekonomi. Kommunstyrelsen utses av kommunfullmäktige.

Uppdrag (26 st)

Efternamn
Förnamn
Parti
Uppdrag
Ordningsnummer
JarlSophiaMOrdförande1"


Källor:


Kommunstyrelsen - Förtroendevalda i Norrköpings kommun (tromanpublik.se)


Sophia Jarl - Förtroendevalda i Norrköpings kommun (tromanpublik.se)


8'49"
194.68.-.- *1Hits: 2 Norrköping


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.