onsdag 18 januari 2023

Demonstrationstillståndet när Paludan ska bränna Koranen vid Turkiets ambassad i Stockholm


Bild på betalning till Polisen:


för 11 minuter sedan — Jag förde samman Rasmus Paludan och Chang Frick. Nu försöker han skylla det här på mig. Det är väldigt konstigt, säger Christian Peterson, reporter på den ...


Källa 18 januari 2023:


Chang Frick betalade Paludans ansökan om demonstrationstillstånd | Mediehuset Grön Press (mynewsdesk.com)


Nyheter idag-grundare betalar koranbränning utanför ambassad » Samnytt


för 3 timmar sedan — På lördag kommer Rasmus Paludan att bränna en koran utanför Turkiets ambassad som en protest mot försöken att inskränka svensk yttrandefrihet.



"Nu kan Syre visa att Chang Frick, som äger alternativsajten Nyheter idag och som har ett återkommande program på Sverigedemokraternas mediekanal Riks, betalat Paludans avgift till polisen på 320 kronor för ansöka om demonstrationstillstånd.

Skyller på varandra

Men berättelserna om vem som varit pådrivande om att få Rasmus Paludan från Danmark till Sverige för att genomföra koranbränningen går isär.

När Syre når Chang Frick säger han först:

– Jag observerar bara vad som sker. Jag är en neutral betraktare. Jag snackade med Christian Peterson i veckan om att jag kan bussa Paludan från flyget. Det är ju inga problem eftersom jag då kan passa på att intervjua Paludan. Då får jag 20 minuter med honom. Men själva demonstrationen har jag ingenting med att göra. Det är deras jävla cirkus."


Källa, Tidningen Syre 18 januari 2023:


Chang Frick betalade Paludans ansökan om demonstrationstillstånd - Syre (tidningensyre.se)



Jimmie Åkesson (SD) om Turkiets president Erdogan: ”En islamistisk diktator” | SVT Nyheter


Bild på Chang Frick med mask som föreställer president Erdogan:


FmwfrT3XkAAF4V1 (1152×2048) (twimg.com)



Eftersom jag står upp för yttrandefrihet stöder jag både Paludan och Rojavakomitteernas rätt att demonstrera. Har dels fixat en mask till en docka, men även hjälp Paludan att få demonstrationstillståndet betalt. Funderar på att swisha en slant till Rojava-grabbarna också! ->"


Källa:


https://twitter.com/ChangFrick/status/1615701200942284801


Dansk rapper: Vil brænde Pia Kjærsgaard – Frihedens Stemme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.