lördag 28 januari 2023

Historikerhustrun Agnes Wold förhör Chang Frick om hans överenskommelse med Rasmus Paludan


XXXXXXXXX bortfører spædbarn fra Slagelse Sygehus – Frihedens Stemme



"Agnes Wold är gift med den elva år äldre historikern Lars Melchior. Hon träffade sin make redan 1976 och sedan dess har de levt ihop. – Han är mycket mer smooth, lugn och trevlig än vad jag är, har Wold tidigare sagt till Allas."




Det var från Flammans teckningstävling jag fick idén med hela Paludan-grejen. Men min tanke var att skriva ”kuken” på en turkisk flagga och att den skulle eldas, i sann de Geer-anda."


26,6 tn

visningar"


-> och jag trodde jag betalade in demonstrationsavgift för flaggbränning och Paludan trodde han skulle till Sthlm för att bränna koran. Jag försökte få Paludan på andra tankar, men det gick ju sådär.


Svarar
Jag kontaktade inte Paludan. Jag kontaktade några unga grabbar som bäst kan beskrivas som högeraktivister typ. Bad dem kolla om det fanns intresse i att göra en aktion. De i sin tur kontaktade Paludan. Sen blev det lite lätt miss i kommunikationen. ->


Men varför kontaktade du Paludan ifall du ville ha en de Geer-inspirerad flaggklottring och -bränning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.