måndag 23 januari 2023

Paludan får fem hot i minuten

 


"Rasmus Paludan har sedan 2019 levt med personskydd från polisen i Danmark och säger att han har tillgång till livvakter från polisen när han är i Stockholm. Han säger också att uppståndelsen inte liknar något han tidigare varit med om.


Hur ser du på hotbilden mot dig?


– Det är klart att den är mycket mer allvarlig nu. Jag får mycket konkreta hot. På sociala medier får jag kanske 20 meddelanden i minuten varav fem av dem är hot.


– Jag ser det mer som att de kritiserar värderingar i västvärlden snarare än mig. Sen blir jag kanske en symbol för det.


Blir du rädd?


– Ja, jag kan bli rädd när någon skriver explicit att de ska döda mig. När de beskriver vad de ska göra."


Källa, Expressen 22 januari 2023:


Rasmus Paludan om koranbränningen: Blev inte som jag tänkt mig | Nyheter | Expressen


Fremmed XXXXXXX fjende truer Rasmus Paludan – Frihedens Stemme


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.