lördag 4 februari 2023

Murarens hästkrake sätts upp på UFO-Sveriges museum, som Norrköpings kommun ska betala

 


"Efter en stund kom också murarens bror och hans trevliga hund Elvis och anslöt. De båda bröderna och ytterligare en yngre man jobbade på de också med att bära ut möbler som skulle till tippen.

Själv lovade jag att komma tillbaka i morgon och köra de böcker som jag inte ville ha till samma plats. Jo, det hängde ett antal tavlor med inramade travhästar på väggen och när jag tittade närmare på dem visade det sig att de föreställde hästen ”UFO Broline”!

Familjen hade ägt en del av hästen som var relativt framgångsrik under sin karriär. Nu fick jag med mig tavlorna till arkivet och jag tänker behålla en av dem som den är, inom glas och ram, medan de övriga monteras isär för att spara själva innehållet. Lite kul för ett framtida museum."


Källa, UFO-Sverige 3 februari 2023:


Böcker i massor och klart med transport | Clas Svahns Blogg (ufo.se)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.